beantwoord

Mobiel internet stoort door passerende treinen

• 11 september 2014
  • 3 reacties
  • 320 Bekeken

ik woon dicht bij het spoor. elke keer als er een trein langskomt valt mijn mobiele Internet uit. Hoogst irritant!! Ook mensen die op bezoek komen merken dit. Bekend probleem?
icon

Beste antwoord door Stephan NS 12 september 2014, 18:29

Hallo leejoo, goed dat je dit op het NS Serviceforum met ons deelt. Ik begrijp dat het vervelend is dat je mobiele internet uitvalt als er een trein passeert, maar dat is in ieder geval een signaal naar ons dat de wifi goed werkt. 😉 Zonder gekheid: mijn advies is om op je telefoon/tablet/laptop het netwerk "Wifi in de trein" te vergeten. Dit moet mogelijk zijn in de instellingen op je apparaat. Als het goed is, zal je netwerk dan niet meer verstoord worden door treinen met wifi. Hopelijk gaat dit lukken!

Groet, Stephan
Bekijk origineel

3 reacties

Ik mag aannemen dat niet al die bezoeker allemaal bij dezelfde telefoonprovider zitten als u zelf.
Niet dat dat alles zegt, want steeds meer providers maken gezamenlijk gebruik van de GSM masten.
En woont u toevallig redelijk ver van de dichtstbijzijnde GSM mast dan kan het zijn dat het signaal niet al te sterk meer is en verstoord wordt door dat langs razende brok metaal dat trein heet.
Metaal heeft nou eenmaal de eigenschappen radiogolven te beïnvloeden.

U zou er eens contact over kunnen opnemen met uw telefoon provider.
En als dat allemaal niet helpt het probleem aanhangig maken bij het

Agentschap Telecom
Emmasingel 1
Postbus 450
9700 AL Groningen
Telefoon: (050) 587 74 44
Openingstijden: op maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur
Fax: (050) 587 74 00
E-mail: info@agentschaptelecom.nl
Internet: www.agentschaptelecom.nl

Klachten en storingen
Klachten en radiostoringen kunt u melden via telefoon 0900 - 899 11 51 (€ 0,05 per minuut).
Hallo leejoo, goed dat je dit op het NS Serviceforum met ons deelt. Ik begrijp dat het vervelend is dat je mobiele internet uitvalt als er een trein passeert, maar dat is in ieder geval een signaal naar ons dat de wifi goed werkt. 😉 Zonder gekheid: mijn advies is om op je telefoon/tablet/laptop het netwerk "Wifi in de trein" te vergeten. Dit moet mogelijk zijn in de instellingen op je apparaat. Als het goed is, zal je netwerk dan niet meer verstoord worden door treinen met wifi. Hopelijk gaat dit lukken!

Groet, Stephan
U kan ook de frequentie van de wifi aanpassen, als de trein op dezelfde golflengte zit kan dit inderdaad problemen geven (een bekend probleem in dichtbevolkte gebieden met veel wifi spots).

Reageer