Modernisering SLT | NS Community

Modernisering SLT


Geen geklaag, gewoon een leuke post!

Bovendien is er recent al een andere post gemaakt met klachten over de SLT inclusief goeie antwoorden.

Mijn vraag naar jullie:

Wat is je wens voor een evt mid-life revisie voor de SLT?

Naast natuurlijk het overduidelijke toevoegen van stopcontacten en wi-fi 

 


15 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Zelf kan het me geen bal schelen, maar velen zullen wifi en overal stopcontacten willen. 

Voor mijn concept heb ik het volgende:

Naam: SLTNG 

Toevoegingen: Wi-fi, Stekkers, stits op de balkons.

Wijzigingen: Uitschuiftreden naar meer modernere versie, WC moderner, infoschermen meer modern, andere stoelen. Plaatsing schermen boven gangpad.

Extras: Cabine vervangen voor ruimere doorgang naar reizigersgedeelte. Inbouw ERTMS direct meenemen in revisie om kosten te besparen.

Natuurlijk maakt NS de hele vloot ook FLOW

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Wens: geen geen stoelen als in de SNG.

Verder kan het me weinig schelen. Ik vind de SLT een prima trein. Hopelijk wordt het comfort niet slechter.

Voor mijn concept heb ik het volgende:

Naam: SLTNG 

Toevoegingen: Wi-fi, Stekkers, stits op de balkons.

Wijzigingen: Uitschuiftreden naar meer modernere versie, WC moderner, infoschermen meer modern, andere stoelen. Plaatsing schermen boven gangpad.

Extras: Cabine vervangen voor ruimere doorgang naar reizigersgedeelte. Inbouw ERTMS direct meenemen in revisie om kosten te besparen.

Natuurlijk maakt NS de hele vloot ook FLOW

Lees je wel eens een krant en kijk je wel eens TV? Dan zou je moeten weten dat NS financieel aan de grond zit en dat er helemaal geen geld is voor dit soort onnodige luxe verbouwingen. Wat meer realiteitszin graag, er komt voorlopig helemaal geen verbouwing van SLT.

Reputatie 7
Badge

Het komt een beetje over alsof dit bericht vanuit NS geschreven wordt?

Anyway mijn lijstje:

Betere stoelen, meer comfort in eerste klas, met vijf breder tafeltje, op de balkons sits, OBIS-scherm i.p.v het vaak zo brakke RIS-scherm (gaat op den duur sws gebeuren), en ook meteen stopcontacten en wifi erin. 

Verder zal er door NS ook wel ongetwijfeld ETCS in komen.

Het komt een beetje over alsof dit bericht vanuit NS geschreven wordt?

Anyway mijn lijstje:

Betere stoelen, meer comfort in eerste klas, met vijf breder tafeltje, op de balkons sits, OBIS-scherm i.p.v het vaak zo brakke RIS-scherm (gaat op den duur sws gebeuren), en ook meteen stopcontacten en wifi erin. 

Verder zal er door NS ook wel ongetwijfeld ETCS in komen.

Ha ha, ook @Aar heeft geld over?

Die betere stoelen passen die je voor ogen hebt zullen er sowieso niet in passen. Hooguit kun dezelfde stoelen als in de SLT kwijt, die zijn wat rechter waardoor je wel wat meer beenruimte creërt. Maar allemaal nieuwe stoelen is een hele dure operatie en zal dus niet gebeuren.

Reputatie 7
Badge

Het komt een beetje over alsof dit bericht vanuit NS geschreven wordt?

Anyway mijn lijstje:

Betere stoelen, meer comfort in eerste klas, met vijf breder tafeltje, op de balkons sits, OBIS-scherm i.p.v het vaak zo brakke RIS-scherm (gaat op den duur sws gebeuren), en ook meteen stopcontacten en wifi erin. 

Verder zal er door NS ook wel ongetwijfeld ETCS in komen.

Ha ha, ook @Aar heeft geld over?

Vind jij dit een nuttige reactie?

Ik zie je vaker niet echt constructief naar anderen reageren. Denk je dat dit bijdraagt aan de sfeer hier? Laat zulks liever en blijf ontopic!

Het komt een beetje over alsof dit bericht vanuit NS geschreven wordt?

Anyway mijn lijstje:

Betere stoelen, meer comfort in eerste klas, met vijf breder tafeltje, op de balkons sits, OBIS-scherm i.p.v het vaak zo brakke RIS-scherm (gaat op den duur sws gebeuren), en ook meteen stopcontacten en wifi erin. 

Verder zal er door NS ook wel ongetwijfeld ETCS in komen.

Ha ha, ook @Aar heeft geld over?

Vind jij dit een nuttige reactie?

Ik zie je vaker niet echt constructief naar anderen reageren. Denk je dat dit bijdraagt aan de sfeer hier? Laat zulks liever en blijf ontopic!

Ik probeer anderen aan te moedigen wat realistischer te worden in hun eisen en wensen. We leven nu eenmaal niet in Utopia waar er onbeperkt geld is.

Reputatie 7
Badge

Jouw reactie valt gewoonweg buiten de scope van het topic.

Bovendien ben je geen boekhouder of RvB van NS. Graag terug naar wat de TS vraagt.

Reputatie 7
Badge +1

Die betere stoelen passen die je voor ogen hebt zullen er sowieso niet in passen. Hooguit kun dezelfde stoelen als in de SLT kwijt, die zijn wat rechter waardoor je wel wat meer beenruimte creërt. Maar allemaal nieuwe stoelen is een hele dure operatie en zal dus niet gebeuren.

Bij alle huidige revisies en die van de afgelopen jaren is één van de dingen die NS heeft gedaan het vervangen van de oude stoelen door nieuwe en andere stoelen. Het is niet ondenkbaar dat bij een eventuele toekomstige revisie (en die gaat er vast wel een keer komen) deze stoelen ook vervangen worden. Dat hoeft natuurlijk niet, maar zo'n rare operatie is dat bij een totale revisie niet.

Verder is TS gewoon benieuwd naar stel dat ze vernieuwd gaan worden, wat de wensen zouden zijn van de leden hier. Niks mis mee en niemand verplicht NS de stellen te verbouwen en te voorzien van deze wensen. Een beetje dromen mag soms wel toch?

Afijn, terug on-topic: Het maakt mij persoonlijk niet zo heel veel uit wat er met de treinen gebeurt. Hoewel het niet de meest nieuwe treinen meer zijn, heb ik niet het idee dat ze oud en versleten zijn. Ik zou het mooi vinden als de treinen van buiten weer wat frisser gemaakt worden (bijvoorbeeld de mooie nieuwe kleurstelling van NS). 

@JurgenH 

SLT is gebouwd tussen 2007 en 2012 en is dus pas 10-15 jaar oud. Dan ben je nog geenszins op de helft van de normale levensduur van 35-40 jaar.

Reputatie 7
Badge +1

 

SLT is gebouwd tussen 2007 en 2012 en is dus pas 10-15 jaar oud. Dan ben je nog geenszins op de helft van de normale levensduur van 35-40 jaar.

Niemand zegt ook dat ze nu vernieuwd moeten worden.

Voorlopig heeft men het in Haarlem nog druk met de revisie van VIRM2/3 en aansluitend vanaf 2024 VIRM4 (die overigens net zo oud zijn als SLT).

SLT heeft afgelopen jaren al wel nieuwe stoelbekleding, toiletten en verbeterde toegankelijkheid gekregen en ik begreep dat ze nu een technische revisie ondergaan.

Reputatie 4

Ook ik hoop iig op wifi & (evt usb-)stopcontacten :)

Het komt een beetje over alsof dit bericht vanuit NS geschreven wordt?

Anyway mijn lijstje:

Betere stoelen, meer comfort in eerste klas, met vijf breder tafeltje, op de balkons sits, OBIS-scherm i.p.v het vaak zo brakke RIS-scherm (gaat op den duur sws gebeuren), en ook meteen stopcontacten en wifi erin. 

Verder zal er door NS ook wel ongetwijfeld ETCS in komen.

Ha ha, ook @Aar heeft geld over?

Vind jij dit een nuttige reactie?

Ik zie je vaker niet echt constructief naar anderen reageren. Denk je dat dit bijdraagt aan de sfeer hier? Laat zulks liever en blijf ontopic!

Inderdaad vrij irritant.

Het komt een beetje over alsof dit bericht vanuit NS geschreven wordt?

Whahaha ik ben Twitter gewend, het tempo huer is wat traag en bevat vaker veel meer inhoud per comment. Ipv het bekende geklaag en wat tamzin wel niet te zeggen had. Altijd leuk om ieys te horen van men met wél het juiste verstand van treinen.

Reageer