beantwoord

mogen ouderen opeen ochtend reizen na de spits?

• 19 mei 2020
  • 5 reacties
  • 153 Bekeken

Reputatie 2

Ik mis het meeste, het reizen, het is zo jammer, en heus ik weet dat het een vreselijke ziekte is die Corona, dat we niet met het ov mogen en thuis moeten blijven. Maar mijN jaren  en ook dagen, 81 jaar, zijn kostbaar. Nu kon ik nog met rollator, gemakkelijk  met de bus en trein. Maar hoe ziet dat er vOor mij over een half jaar uit. Het zijn kostbare dagen die ons noodgedwongen worden afgenomen. Om ons te sparen. Maar het isnu wel erg saai geworden. Is er niet een tijd, dat we eenmaal in de twee weken met de trein zouden mogen reizen?

icon

Beste antwoord door wsm 19 mei 2020, 22:17

Geachte Grient3, 

er is geen enkele wet of verordening die U het reizen per OV verbiedt. 

Het is slechts een oproep van de regering en NS. 

Of het voor U verstandig is om gebruik te maken van het OV is een tweede, maar uiteindelijk zult U daar zelf Uw individuele afweging in moeten maken. 

Hoogachtend, 

W.S.M. Westland

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6

Geachte Grient3, 

er is geen enkele wet of verordening die U het reizen per OV verbiedt. 

Het is slechts een oproep van de regering en NS. 

Of het voor U verstandig is om gebruik te maken van het OV is een tweede, maar uiteindelijk zult U daar zelf Uw individuele afweging in moeten maken. 

Hoogachtend, 

W.S.M. Westland

Badge

WSM heeft het eigenlijk al aangegeven, er is geen verbod op reizen met de trein er wordt alleen opgeroepen om zo min mogelijk met de trein te reizen en dan voornamelijk voor noodzakelijke reizen. Dit wordt gedaan om te voorkomen dat treinen weer helemaal vol zitten en het risico op besmettig daardoor veel hoger is.

Het is aan u om de afweging te maken of u uw reis zo noodzakelijk vind dat u gaat reizen, hou daarbij wel rekening met de risico’s rondom besmetting met het corona virus en neem voor uzelf de adviezen goed ter hand zodat u het risico voor uzelf zo klein mogelijk maakt.

Mijn ervaringen momenteel is dat het na de spits inderdaad rustiger is en rond het middaguur wordt het weer wat drukker. Dit geldt zowel na de ochtend spits als na de avondspits, voor zover we het op dit moment spits kunnen noemen natuurlijk. 

Reputatie 2

Okay dank u wel. Het is eenkwestie van afwegen dan. Maar dolgraag zou ik reizen, ben gek op de trein! Mijn l even lang al.

Ik kan het alleen maar beamen wat wsm en Jeroen al aangeven. U bent degene die weet hoe noodzakelijk uw reis is. Ik hoop u snel weer veilig in de trein te mogen begroeten.

Reputatie 2

DAt hoop ik ook! Kijk er ontzettend naar uit. Het is goed voor ons. 1 coupe voor ouderen, eenmaal per 14 dagen. 😂

Reageer