beantwoord

mondkapje bij baby's.

• 12 mei 2020
  • 6 reacties
  • 978 Bekeken

Hoe zit het als je straks met een baby reist? Welke voorschriften zijn er dan?

icon

Beste antwoord door Loes 12 mei 2020, 10:43

De voorschriften worden nu nog uitgewerkt en ik kan er nog weinig over zeggen. Als alles rond is, zal er publicatie volgen.

Bekijk origineel

6 reacties

De voorschriften worden nu nog uitgewerkt en ik kan er nog weinig over zeggen. Als alles rond is, zal er publicatie volgen.

Reputatie 7
Badge +3

Op https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/documenten/publicaties/2020/05/09/covid-19-niet-medisch-mondkapje staat een document hoe een mondkapje te maken en te gebruiken en daar staat onderaan:

• Niet gebruiken bij kinderen jonger dan 3 jaar.

@Momo 

Die had ik zo snel niet gevonden, maar lijkt me inderdaad logisch.

Hallo Bovenkarspel en welkom bij de NS Community. 

Ik zie dat Loes je al op weg heeft geholpen. Zoals gezegd wordt alles nu nog uitgewerkt. Tevens, en bedankt Momo dat je hier op wijst, zijn er uitzonderingen voor kinderen. Of deze ook in de trein gaat gelden en hoe dit verder zal gaan moet binnenkort duidelijk worden. 

Reputatie 7
Badge +3

Bovenaan dat Rijksoverheid document staat al titel:

Niet-medisch mondkapje vanaf 1 juni 2020 verplicht in het openbaar vervoer

En het Openbaar Vervoer is (tot nu toe) de enige plek waar mondkapjes verplicht zijn, dus lijkt me niet meer dan logisch dat dt ook voor de trein gaat gelden.

Bovenaan dat Rijksoverheid document staat al titel:

Niet-medisch mondkapje vanaf 1 juni 2020 verplicht in het openbaar vervoer

En het Openbaar Vervoer is (tot nu toe) de enige plek waar mondkapjes verplicht zijn, dus lijkt me niet meer dan logisch dat dt ook voor de trein gaat gelden.

Bedankt voor de aanvulling. Ik was meer aan het redeneren dat voor veel dingen een uitzondering geldt voor (jonge) kinderen. Of dit ook gaat gelden voor het Openbaar Vervoer is nog niet bekend. 

Reageer