beantwoord

mondkapje in lege coupe?



Toon eerste bericht

368 reacties

Ditto, no hard feelings maar Leeuwarden is nou niet bepaald de pot goud aan het eind van de regenboog....

Sterker nog, bij drukte op de perrons waarbij het niet mogelijk is de 1,5 mtr. afstand te bewaren is ook aangegeven om op die momenten ook daar een mondkapje te gebruiken.  Dus er is wel degelijk bij het uitvaardigen van deze maatregel aandacht geweest voor de perrons.

Alleen zijn de mensen dat alweer vergeten.

Reputatie 7
Badge +4

Het niet willen dragen van een mondkapje, of het zoeken naar argumenten daartoe in het openbaar vervoer, is naar uw medemens impliciet juist vijandig. Verder wel goed lezen wat ik schrijf.

Reputatie 7
Badge +3

In het protocol staat het volgende over stations en haltes:

Dus wanneer de 1,5m afstand tot elkaar niet gewaarborgd kan worden op het perron zet je je mondkapje op.

Reputatie 4

Als er bij de regels zou staan 'draag je mondkapje als de 1.5 meter niet gegarandeerd is ' zullen veel mensen weer mee gaan.

Dat is niet te doen. Dan moet iedereen met een meetlint op zak lopen om te bepalen of een ander zich binnen jouw 1,5m bevindt of niet. Discussies over “jij loopt binnen mijn 1,5m” “nee, jij binnen de mijne” laten we dan even achterwege. Het leidt in ieder geval tot ruzies, neem dat maar van mij aan.

Om het voor iedereen, zowel reizigers als personeel, gemakkelijker te maken is ervoor gekozen om een algehele mondkapjesplicht in te voeren, voor iedereen die zich in de trein bevindt. Zowel reizigers als personeel. Dat voorkomt discussies, scheelt gedoe met meetlinten, scheelt ruzies tussen reizigers onderling en is lekker overzichtelijk.

Reputatie 3

Nee hoor dat is helemaal niet erg. Maar voorlopig blijf ik helaas maar uit het ov.

Reputatie 5

Ja maar @iMark een mondkapje is niet verplicht op het station zelf.

Reputatie 7
Badge +4

Het mondkapje is er juist om het reizen in het OV wel mogelijk te maken en toch veilig te houden. De overgrote meerderheid houdt zich er ook aan.

In belendende landen is de draagplicht juist uitgebreid, bijvoorbeeld tot supermarkten. Het mondkapje beperkt enigszins, maar maakt vooral juist veel mogelijk, al klinkt dat voor velenparadoxaal.

Reputatie 7
Badge +4

Dan is er niks aan de hand.

Ik hoor steeds dat ov bedrijven ontzettend veel verlies draaien omdat er zo weinig reizigers zijn. Ik denk dat het wegblijven van reizigers zoals ik daar de schuld van zijn.

Trekt het je niet te veel aan @Amles 

De pleziertripjes zorgen maar voor een klein deel van de inkomsten, maar wel voor vaak overvolle treinen. De echte winst zit in de eerste klas zakelijke reiziger, en deze werkt nu veelal thuis, of gaat met de auto.

Daarnaast zijn er amper studenten, en dat scheelt ook enorm in het aantal reizigers.

Reputatie 3

Mijn angst is dat er ritten geschrapt gaan worden omdat ze denken dat er geen vraag meer naar is. Ik heb mijn abonnement gestopt 14 maart en hoop hem toch weer eens aan te zetten.  Ben benieuwd wat conducteurs  en machinisten denken als ze in een praktisch lege trein rijden. Wie weet dat?

Reputatie 7
Badge

Er gaan zeker grote bezuinigingen komen plus nog ontslagen. Veel mensen die nu het OV mijden zullen niet meer terugkomen. Die gaan met eigen vervoer of thuiswerken.

Ik begrijp heus wel het woord verplicht maar vind ook dat een regel logisch moet worden toegepast.  

 Is zo'n zelfde soort vraag als waarom mag ik "s-nachts om 3 uur niet door het rode stoplicht heen rijden.

Er komt toch geen verkeer aan.

Geldt dit ook voor conducteurs en ander NS-personeel?

Reputatie 7
Badge +3

Ik hoor steeds dat ov bedrijven ontzettend veel verlies draaien omdat er zo weinig reizigers zijn. Ik denk dat het wegblijven van reizigers zoals ik daar de schuld van zijn.  

Er zullen ook mensen zijjn die niet met de trein omdat er veel reizigers zijn die geen mondkapje dragen of die verkeerd dragen, die voelen zich niet veilig daardoor. Alles heeft 2 kanten.

 

Geldt dit ook voor conducteurs en ander NS-personeel?

Hoop dat je wat onduidelijke vraag @wsm over personeel voor één (1) keer een positive inslag heeft....... Tot nu toe is je dat op deze Community nog nooit gelukt. Overigens zijn er ook maar weinig bedrijven welke een platform bieden om continue haar eigen personeel zo te kijk te zetten door een klein vast groepje buitenstaanders. Blijf dat zeer bijzonder vinden...

Het is inderdaad lastig om iedereen tevreden te houden. Dat was voor alle maatregelen ook al het geval.

Dat je dus best even je mondkapje af mag als je alleen in een coupe zit.

Die regel zal er zeker niet komen.

Al is het maar omdat de conducteur ook veilig door de trein moet kunnen.

De echte vraag hier, wat mij betreft, is of er daadwerkelijk mensen zijn die midden in de nacht voor een rood stoplicht gaan staan wachten. Als die mensen bestaan, dan kom ik ze niet tegen. Misschien in het buitenland? Er zijn landen waar men zich blind staart op de regels zonder er zelf over na te denken.

Reageer