Mondkapjes vanaf 1 juni

• 1 juni 2020
  • 1 reactie
  • 142 Bekeken

Vandaag even een kort ritje gemaakt met de trein (Heemskerk-Alkmaar) om het mondkapje uit te testen.

Ik vind het in ieder geval vreselijke dingen. Geeft mij een benauwd gevoel en ik heb ook een paar keer moeten hoesten. Positief was dat elke reiziger die ik zag een mondkapje op had. Een enkeling met iets zelfgemaakt, de meeste waaronder ikzelf met die 3 laags dingen, die gemakkelijk verkrijgbaar zijn.

Viel mij ook op dat het enorm stil was in de trein (ik kon wel 5 meter afstand houden)  maar ik ging dan ook expres niet naar een kustbestemming. Ikzelf vind een half uur, 3 kwartier maximaal met zo’n mondkapje. Ik denk dat het verplicht gebruik van het mondkapje veel reizigers zal afschrikken. Zeker voor de ouderen lijkt het mij geen pretje. Ik ging tot op heden 1 keer per week naar kantoor eens met mijn manager opnemen of er geen ander “slachtoffer” beschikbaar is.     

1 reactie

Badge

Pingpong, het is inderdaad geen pretje maar we moeten voorlopig nog even met zijn allen voorzichtig zijn in de hoop dat het virus gewoon echt verdwijnt en neit terug komt.  Beter iets te voorzichtig dan dat we los gaan en we wederom vanaf '0’ kunnen starten.

Je kan wel nagaan wat het voor het OV personeel betekend die gedurende de werkdag zo'n mondkapje moeten dragen als ze in de ruimtes met reizigers zijn.

Ik mag morgen zoals mijn dienst nu is eerst naar de andere kant reizen als passagier om daar pas te starten met het rijden van een trein. Daar verheug ik me echt niet op, ik hoop maar dat ik gebruik kan maken van een vrije cabine en ben dan eventueel beschikbaar voor het assisteren van de Hc op die trein.

Het mondkapje ontmoedigt het reizen met de trein deels maar toch zat ik vandaag op trajecten die weer redelijk druk waren maar waar wel voldoende ruimte was in de treinen voor de reizigers.

Reageer