beantwoord

morgen op reis zonder geld

• 29 June 2014
  • 5 reacties
  • 379 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
moet morgen vanuit zeeland naar limburg, omdat ik nu zonder geld zit , wil ik mij wenden tot conducteur om mij een kaartje te maken die ik dan later in de week kan betalen
icon

Beste antwoord door Anonymous 30 June 2014, 12:48

Beste Weltman, wanneer je bij controle geen geldig NS-vervoerbewijs hebt dan zul je bovenop de ritprijs een wettelijke verhoging van €35 ontvangen. Het is - zoals door andere forummers ook al aangegeven - verstandiger om daarom toch vooraf je vervoerbewijs te betalen.

Loes, bedankt voor je reactie over de coulance. Als aanvulling wil ik daar graag bij vermelden dat je maar één keer in aanmerking kunt komen voor coulance. Bij bepaalde abonnementen kun je wel één keer per jaar gebruikmaken van de regeling Geld Terug Bij Vergeten Abonnement.

Om de vindbaarheid van je topic te vergroten heb ik deze verplaatst naar 'In de trein'.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Badge
moet morgen vanuit zeeland naar limburg, omdat ik nu zonder geld zit , wil ik mij wenden tot conducteur om mij een kaartje te maken die ik dan later in de week kan betalen

Dat kan, maar bij iemand geld lenen is waarschijnlijk voordeliger omdat je bovenop je treinkaartje een boete van 35 euro betaalt wanneer je zonder treinkaartje ingestapt bent.
--- abusievelijk 2x geplaatst -----
[moet morgen vanuit zeeland naar limburg, omdat ik nu zonder geld zit , wil ik mij wenden tot conducteur om mij een kaartje te maken die ik dan later in de week kan betalen

Zelfs als je je tevoren bij de conducteur meldt wordt de ritprijs toch nog verhoogd met de wettelijk voorgeschreven verhoging van €35. Dat bedrag staat zelfs voorgedrukt op het formulier wat de conducteur eventueel uitschrijft als vervoerbewijs.
Normaal zou je tegen een "boete" bezwaar kunnen maken, maar of dat gehonoreerd wordt als je er zelf bewust voor gekozen hebt om een vervoerbewijs met de wettelijke verhoging aan te schaffen, is nog maar een hele grote vraag.
En dan wordt het bij elkaar wel een heel duur kaartje en is het advies van Gert-Jan misschien wel een beter (en voordeliger) alternatief.
Normaal geldt bij ons de regel dat 1x per jaar een reiziger zich van te voren mag melden vooraf voor een Uitstel van Betaling. Zoals als geschreven door Gertjan-G en Hertog moeten we dan toch nog steeds de wettelijke verhoging van € 35,- er op zetten. Je komt 1x per jaar dan in aanmerking voor de coulance regeling en dan wordt in veel gevallen de wettelijke verhoging kwijtgescholden. Het heeft ook te maken of je vaker met ons in aanraking bent gekomen.
Het handigste is om inderdaad geld te lenen, dan loop je dit gedoe allemaal mis.
Beste Weltman, wanneer je bij controle geen geldig NS-vervoerbewijs hebt dan zul je bovenop de ritprijs een wettelijke verhoging van €35 ontvangen. Het is - zoals door andere forummers ook al aangegeven - verstandiger om daarom toch vooraf je vervoerbewijs te betalen.

Loes, bedankt voor je reactie over de coulance. Als aanvulling wil ik daar graag bij vermelden dat je maar één keer in aanmerking kunt komen voor coulance. Bij bepaalde abonnementen kun je wel één keer per jaar gebruikmaken van de regeling Geld Terug Bij Vergeten Abonnement.

Om de vindbaarheid van je topic te vergroten heb ik deze verplaatst naar 'In de trein'.

Reageer