beantwoord

Naar Eindhoven

Beste,

Ik wilde vanavond naar Eindhoven ivm studie, maar alles rond Eindhoven ligt plat:
http://www.nu.nl/binnenland/3778718/eindhoven-per-trein-onbereikbaar.html

Nu wil ik wel morgenochtend gaan, maar dan moet ik betalen.
Is dit bij de NS dan terug te krijgen? Immers heb ik nu geen andere keuze (tevens is het op advies van de NS zelf)..

Bedankt alvast voor jullie (snelle) reactie!

Met vriendelijke groet,
Menno V
icon

Beste antwoord door Anonymous 19 mei 2014, 11:27

Beste creature, als we je op een bepaalde dag niet thuis kunnen brengen dan zullen wij een ruimhartig restitutiebeleid hanteren. Gisteravond is het treinverkeer gelukkig weer op gang gekomen en kon je gelukkig alsnog je eindbestemming bereiken. Ik heb je topic verplaatst naar 'in de trein' zodat je topic beter vindbaar is.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 2
Beste Menno,

NS adviseert je de reis uit te stellen, dus dan mag je ook verwachten dat wanneer jij het advies opvolgt NS de kosten van de gevolgen daarvan voor hun rekening nemen. Als ze dat niet doen, mag je de kopie van de afwijzing naar treinreiziger.nl (hildebrand@treinreiziger.nl) sturen, en zullen wij het vergoeden (en daar nader aandacht voor vragen). Maar ik vermoed dat NS speciaal voor deze storing coulant afhandelingsbeleid zal maken, en dat NS dus het in één keer terug zal geven. NS medewerkers zijn vandaag niet actief op het forum.

Groet,

Hildebrand
Beste Menno,

NS adviseert je de reis uit te stellen, dus dan mag je ook verwachten dat wanneer jij het advies opvolgt NS de kosten van de gevolgen daarvan voor hun rekening nemen. Als ze dat niet doen, mag je de kopie van de afwijzing naar treinreiziger.nl (hildebrand@treinreiziger.nl) sturen, en zullen wij het vergoeden (en daar nader aandacht voor vragen). Maar ik vermoed dat NS speciaal voor deze storing coulant afhandelingsbeleid zal maken, en dat NS dus het in één keer terug zal geven. NS medewerkers zijn vandaag niet actief op het forum.

Groet,

Hildebrand

Bedankt voor uw snelle reactie en oplossing! Dan gaan wij morgenochtend vroeg uit ons bed ervoor, beter dan nu ruim een uur wachten 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Hildebrand, weet je dat wel zeker? Hoe kun je aantonen dat je vandaag had willen reizen? Het lijkt me zeer fraudegevoelig. Waar lees je dat advies om de reis uit te stellen? Op een bericht op nu.nl kun je niet afgaan. En kun je dan die consequentie daar wel aan verbinden? Bij de reisplanner wordt aangegeven dat er geen treinverkeer rond Eindhoven kan plaatsvinden. Geld terug bij vertraging lijkt me plausibel, ook al zijn de werkzaamheden tussen Eindhoven en Weert aangekondigd. Maar meer vertraging dan een uur zal altijd het geval zijn. Overigens komt het verkeer weer langzaam op gang.

Morgen dan maar met het seniorendagkaartje naar Eijsden, weekendvrij was wel goedkoper geweest 😉
http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/vanaf_2021_pas_snelle_treinen_voor_hsl_en_andere_trajecten-145644

de treinen rijden gewoon weer. Dus zou je vanuit Den Bosch/ Tilburg of in ieder geval die kant af komen dan zou je je reis naar Eindhoven al gewoon kunnen afleggen. Houd er nog wel rekening mee dat tot 9 uur vanavond niet alles helemaal volgens schema zal vertrekken, maar in ieder geval rijdt het grootste gedeelte gewoon wel (naar Amsterdam Centraal, Venlo, Den Haag, Tilburg Universiteit, Deurne en Nijmegen.
oeps sorry verkeerde link! was net voor iets anders aan het kijken dus is een beetje dom..
http://www.ns.nl/calamiteiten/actualiteiten/treinverkeer-rond-eindhoven-ontregeld.html
Het treinverkeer is gelukkig weer op gang gekomen en er was een advies om de reis uit te stellen en later op de dag te kijken hoe het ervoor stond en nu het treinverkeer weer rijdt, zal NS vrees ik geen kosten gaan betalen als nu de treinen weer rijden. Het zou anders zijn als er helemaal geen mogelijkheid meer is om te reizen vandaag, maar gelukkig is dat niet meer het geval.
Wij nemen alsnog de trein vanavond. We lazen dat alles weer zou rijden na half 8 en we zijn er pas rond 11 uur dus dit moet wel goed zitten. Bedankt voor jullie reacties.
Beste creature, als we je op een bepaalde dag niet thuis kunnen brengen dan zullen wij een ruimhartig restitutiebeleid hanteren. Gisteravond is het treinverkeer gelukkig weer op gang gekomen en kon je gelukkig alsnog je eindbestemming bereiken. Ik heb je topic verplaatst naar 'in de trein' zodat je topic beter vindbaar is.
Reputatie 2
@Creature: je kan nog wel aanspraak maken op de regeling Geld terug bij Vertraging.
@Loes @Tom Als er tenminste 1 uur vertraging wordt aangekondigd - en daar was gisteren sprake van - dan mag je de reis uitstellen, zeggen EU regels. Uitzondering is als je het kaartje koopt op het moment dat de vertraging al bekend is. De EU regels schrijven dat je dan "Een andere trein naar uw eindbestemming bij de eerste gelegenheid of op een latere datum van uw keuze. Dit kan ook andere vervoersmiddelen omvatten als de trein niet doorkan en de dienstverlening stil ligt"

Zie hier: http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/rail/index_nl.htm
@Creature: je kan nog wel aanspraak maken op de regeling Geld terug bij Vertraging.
@Loes @Tom Als er tenminste 1 uur vertraging wordt aangekondigd - en daar was gisteren sprake van - dan mag je de reis uitstellen, zeggen EU regels. Uitzondering is als je het kaartje koopt op het moment dat de vertraging al bekend is. De EU regels schrijven dat je dan "Een andere trein naar uw eindbestemming bij de eerste gelegenheid of op een latere datum van uw keuze. Dit kan ook andere vervoersmiddelen omvatten als de trein niet doorkan en de dienstverlening stil ligt"

Zie hier: http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/rail/index_nl.htm

Aangezien ik op de trein werkzaam ben heb ik hier weinig kaas van gegeten. Dank je voor de info Treinreiziger.

Reageer