naleven regels van condecteur

• 2 januari 2021
  • 9 reacties
  • 381 Bekeken

Vandaag om 16.12 stap ik in de trein(4242)van den bosch richting roosendaal. 

Ik heb een reep chocolade en wat te drinken gehaald en nuttig deze. Door het raam zie ik een condecteur staan die met bewegingen mij erop attent maakt dat ik mijn mondkapje moet dragen. Ik kan hem nu niet uitleggen dat ik zat te eten en dacht, het komt zo wel(ik zit immers ook in de 1e klas. Op het moment dat wij vertrekken hoor ik de condecteur en zie ik hem plaatsnemen in de 6zits stiltecoupe, vervolgens gaat meneer zitten bellen en zie ik later als ik langsloopt een geschrokken reactie omdat hij zn mondkapje niet opheeft.

Ik heb geen zin in een hele discussie maar walg echt van dit soort figuren. Ik hoop dat ns hier eens wat aan gaat doen!

9 reacties

Goedemiddag Marc Bastiaansen en welkom bij de NS Community.

Treinpersoneel hoort ook een mondkapje, of in ieder geval een gelaatsmasker te dragen, net zoals dat voor jou verplicht is.

Ik zal je feedback doorgeven.

Reputatie 6
Badge

Vind het sowieso bijzonder hoe vaak conducteurs in een stiltecoupe (6-zit) met elkaar het wel en wee doornemen. Met name IC Den Haag <> Eindhoven. Controleren kan niet, maar wel samen in dat kleine hokje keuvelen tijdens corona. En dan juist dus in de stiltecoupe. Deze week weer meegemaakt. Wellicht kan daar een keer een memo over uitgaan.

In de normale 1e klas is contact tussen medewerkers door de onderlinge afstand veiliger en je respecteert dan ook als conducteur de regels van een stiltecoupe. Dit gebeurde toevallig deze week op de terugweg, waarvoor hulde! :)

Reputatie 7
Badge +3

De conducteur had niet mogen bellen in een stilte coupé en had zich aan de mondkapjesplicht moeten houden.

Maar jij had ook geen mondkapje op en wilde hem niet opdoen omdat je zat te eten. Een hapje of een slokje mag, maar het mondkapje moet na dat hapje of dat slokje gelijk weer op.

Reputatie 7
Badge +3

Nergens staat dat je het kapje na elke hap of slok weer op moet zetten. Je moet “na het eten of drinken” je kapje weer zo snel mogelijk op doen. Met een Snickers is dat voor de meeste mensen als-ie op is.

Reputatie 7
Badge +3

Nergens staat dat je het kapje na elke hap of slok weer op moet zetten. Je moet “na het eten of drinken” je kapje weer zo snel mogelijk op doen. Met een Snickers is dat als-ie op is.

Dat is het advies wat klantenservice via Twitter geeft.

Reputatie 7
Badge +3

Kan zijn, maar dat is niet wat er op de sites van NS en de overheid staat. En dat de klanteNService regelmatig onjuist advies geeft, lijkt me ook geen geheim.

Er wordt te vaak misbruik van gemaakt. Zo zie je reizigers eten en ook praten. Juist door te praten verspreidt je vanalles, wat het mondkapje tegenhoudt. Als men door eet of drinkt, dan is het kapje kort af, maar als men alle tijd neemt tussen de het ene hapje of slokje, dan vind ik het misbruik en kan het gooien op verstoring van de orde, rust, veiligheid en goede bedrijfsgang. Simpel gezegd, het kapstok artikel.

Reputatie 6

Tja, anderhalf uur doen met een gevulde koek. Hoezo geen mondkapje op? Ik ben aan het eten, zie je dat niet?

Reputatie 4

De verhuftering de wereld uit, om te beginnen uit de trein. :thinking:  Aan de andere kant kan het natuurlijk ook zo zijn dat de HC met andere noodzakelijke werkzaamheden in de weer was. Het stressniveau onder het personeel zal wel wat hoger zijn sinds de coronapandemie. Er moeten een hoop mensen weg om de kosten te drukken en dat zal de sfeer onder het personeel beïnvloeden. 

https://www.ad.nl/economie/ns-schrapt-komende-vijf-jaar-2300-banen-vanwege-coronacrisis~aecc34ac/

https://www.ad.nl/binnenland/ns-schrapt-341-banen-station-zonder-personeel-wordt-de-norm~a0a0bb86/ 

Zeker als je ziet dat er via andere kanalen nog steeds betaalbaar personeel gezocht wordt om klanten service te bieden. Google gerust even op “ns vacatures klantenservice” :nerd:  

En wie is uiteindelijk de winnaar? De ontslagen NS medewerker of de Externe die voor nog geen 10 euro per uur soortgelijke werkzaamheden verricht. :disappointed_relieved:

Laten we maar even uitgaan van het goede van de mens en dan valt deze conducteur niks te verwijten. En wie weet zal de feedback de HC helpen, om voortaan zijn werkzaamheden buiten het zicht van de reiziger te verrichten.

Reageer