Negatieve Coronatest nodig internationale trein? | NS Community
beantwoord

Negatieve Coronatest nodig internationale trein?

  • 10 January 2022
  • 4 reacties
  • 192 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Hallo,

 

Ik wil graag naar Berlijn of Parijs einde deze week. Ik vroeg me af of ik een negatief testbewijs nodig heb om met een internationale trein te reizen. Ik heb een volledig vaccinatiebewijs inclusief boostervaccinatiebewijs.

 

 

icon

Beste antwoord door iMark 10 January 2022, 23:09

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Voor de TREIN naar en zeker In DE moet je een vacc.bewijs hebben-dat heb je dus, maar daarbij is geen extra test nodig. Anders als in NL wordt er daar wel degelijk gecontroleerd. EN je moet dat witte FFP masker dragen de hele reis-dat waar net heden in NL in de krant zo over gerept wordt. En ook dat wordt gecontroleerd. Dit geldt overigens vaar al het OV anywhere in DE-dus ook bvb metro in Berlin e.d.

Reputatie 7

Je moet je reis ook online aanmelden bij de Duitse overheid. Hoe dat in Frankrijk is weet ik niet. In Berlijn heb je op dit moment ook een  negatieve test nodig (beperkt aantal uren geldig) voor bijv. horeca en musea, ongeacht of je dubbel gevaccineerd, met booster geprikt of hersteld bent. 2G+.  Als je meerdere dagen blijft moet je dus een aantal keer ter plaatse testen als je ergens binnen iets wil eten of drinken.

In de trein naar Berlijn wordt wel degelijk gecontroleerd heb ik begrepen van vrienden. (in Bad Bentheim).

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

De regels veranderen bijna dagelijks. Check de reisbepalingen bij Rijksoverheid die zijn actueel.

Het advies binnen/vanuit Nederland is (helaas) dat je zo veel mogelijk thuis moet blijven. Dat blijft onverminderd van kracht tot de volgende persconferentie van Rutte en De Jonge Ernst Kuipers (voorheen Pinokkio en de Clown).

Graag ‘naar Parijs of Berlijn’ lijkt geen noodzakelijke reis.

Niet dat iemand je tegen zal houden (het is maar een advies) en met een ‘booster’ prik voel je je natuurlijk super vrij, maar zo werkt het (nog) niet echt… alhoewel?

Daar vinden ze (Frankrijk en Duitsland) ook wel iets van, ook al is een vaccinatiebewijs (de internationale QR code) voldoende natuurlijk.

Shoppen in België mag ook, en dat vindt men aan de ene kant ongewenst (al die ‘Ollanders’ want parkeergarages vol en oponthoud/files op de weg en zo!) maar de winkels en horeca verwelkomen je met open armen bijna.

Andersom was dat ook, toen België op slot zat en men massaal naar Nederland kwam voor enig vertier, zoals de de spa/gym (sportschool) die open waren.

Goede reis.

Reputatie 7
Badge +3

Kijk per land wat het reisadvies is. Er kan in treinen gecontroleerd worden. www.nederlandwereldwijd.nl

Reageer