beantwoord

Nep Zwaarden in de trein

• 11 september 2018
  • 5 reacties
  • 259 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Hoi, ik ga binnenkort met een vriend naar een anime conventie en ik ga daar hoogst waarschijnlijk een (nep) zwaard kopen. Is het toegestaan om dit mee te vervoeren in de trein?
icon

Beste antwoord door Jouke NS 12 september 2018, 10:59

Hallo Renss en welkom bij de NS Community.

Bij het vervoeren van nepwapens gelden vergelijkbare regels als die voor echte wapens. Je dient een aantal stappen te nemen om te voorkomen dat mensen misbruik kunnen maken van je nepwapens. Ik wil je, net als Momo, wijzen op het oude artikel. Daarin staan enkele goede adviezen over wat wel en niet slim is. Als je twijfelt zou ik uitgaan van niet.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge
Ik zou een andere vorm van vervoer (geen OV) kiezen. Het blijft een (nep)wapen en je kunt er zomaar heel veel problemen mee krijgen.
Reputatie 7
Buiten dat Edwin al een hele goede tip geeft, zou ik er in ieder geval voor zorgen dat je hem heel goed verpakt tijdens het vervoer zodat hij niet als zodanig herkenbaar is. Het blijft inderdaad een (nep)wapen.
Reputatie 7
Badge +2
Zie ook https://community.ns.nl/in-de-trein-11/nepwamens-foamwapens-op-de-trein-1402

Daar was een link naar een pagina (site nog wel online, maar die ene pagina intussen niet meer online, was uit 2013) die blijkbaar aangaf dat wapens enkel mogen worden vervoerd indien deze zijn ingepakt en in meer dan drie handelingen moeten worden uitgepakt.
Hallo Renss en welkom bij de NS Community.

Bij het vervoeren van nepwapens gelden vergelijkbare regels als die voor echte wapens. Je dient een aantal stappen te nemen om te voorkomen dat mensen misbruik kunnen maken van je nepwapens. Ik wil je, net als Momo, wijzen op het oude artikel. Daarin staan enkele goede adviezen over wat wel en niet slim is. Als je twijfelt zou ik uitgaan van niet.
Reputatie 7
Badge +2
Ik mag hopen dat iemand die dit soort nepwapens verkoopt op een conventie deze regels ook weet.
Ik zou dan bij de verkoper aangeven dat je het mee wilt nemen in de trein en dat het daarom goed verpakt moet zijn.

Reageer