beantwoord

niet kunnen zitten in 1e klas door conducteur

• 6 april 2020
  • 2 reacties
  • 220 Bekeken

Ik ben werkzaam op Schiphol en reis elke dag van Hilversum naar Schiphol en weer terug.

Het is me nu al meerdere malen voor gekomen de afgelopen weken dat ik niet de 1e klas in kon omdat de conducteur daar alleen wilt zitten ivm. het Coronavirus.

Vandaag zat ik in de trein 2468 van 21.16 van Hilversum naar Weesp en werd weer verzocht om naar de andere kan van de trein te lopen omdat meneer niet wilde hebben dat ik daar mocht zitten.

Ik reis nu al 10 dagen achter elkaar en dit is al de 4e maal dat dit gebeurt. Ik heb laatst met een normale conducteur een gesprek gehad hoe dat zit. Deze vertelde me dat dat ze gewoon achterin het machinisten ruimte kunnen zitten, zodat ze dus helemaal geen contact hoeven te hebben met de klanten als ze dat niet willen ivm. het Corona virus.

Wat is hier nu waar van, ik snap dat je voorzichtig wilt zijn maar wat zijn de regels.

Want doordat er vaak geen controle meer is heb ik al 2x mee gemaakt dat er ook gewoon gerookt word in de trein. En niemand durft er iets van te zeggen, behalve deze gek weer. 

Graag antwoord AUB.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 6 april 2020, 22:00

Goedenavond bullyboy en welkom bij de NS Community!

Ik vind het ontzettend naar om te lezen dat deze situatie zich toch vaker voordoet. Afgelopen week is een vergelijkbare situatie ook langs gekomen en daar heeft gebruiker Loes, werkzaam als Hoofdconducteur, aangegeven dat het absoluut niet de bedoeling is dat de 1e klas ‘geclaimd’ wordt door treinpersoneel. Het is erg jammer om te lezen dat dit toch gebeurt.

Het beste wat ik voor je kan betekenen is deze constatering doorgeven zodat de teamleiders van het betreffende personeel hen erop kunnen aanspreken. Voor de trein van vandaag heb ik het bij deze alvast doorgezet, maar ik lees het graag als je nog andere specifieke treinen kunt herinneren. Ook een uiterlijke omschrijving van de betreffende medewerker kan helpen.

Bekijk origineel

2 reacties

Goedenavond bullyboy en welkom bij de NS Community!

Ik vind het ontzettend naar om te lezen dat deze situatie zich toch vaker voordoet. Afgelopen week is een vergelijkbare situatie ook langs gekomen en daar heeft gebruiker Loes, werkzaam als Hoofdconducteur, aangegeven dat het absoluut niet de bedoeling is dat de 1e klas ‘geclaimd’ wordt door treinpersoneel. Het is erg jammer om te lezen dat dit toch gebeurt.

Het beste wat ik voor je kan betekenen is deze constatering doorgeven zodat de teamleiders van het betreffende personeel hen erop kunnen aanspreken. Voor de trein van vandaag heb ik het bij deze alvast doorgezet, maar ik lees het graag als je nog andere specifieke treinen kunt herinneren. Ook een uiterlijke omschrijving van de betreffende medewerker kan helpen.

Bedankt voor de snelle reactie

Reageer