Niet Medisch Monfdkapje en Handen Wassen

• 30 mei 2020
  • 9 reacties
  • 236 Bekeken

Vanaf 1 juni is het dragen van een mondkapje in het OV verplicht.

Een Niet Medisch mondkapje wel te verstaan want je mag wel een ander beschermen maar niet jezelf!

onaanvaardbaar naar mijn mening.

Als je buiten de trein, bus of metro bent dan moet je jezelf natuurlijk wel weer beschermen, door als je het kapje ‘veilig’ afgedaan hebt en ook ‘veilig’ in een plastic zakje hebt gedaan, je handen goed te wassen.

De vraag is waar was je je handen dan ❓

Dor dit soort maatregelen los je natuurlijk niets op.

Zorg ervoor dat iedereen goede mondkapjes aan kan schaffen, die verantwoord zijn, zodat je ook jezelf kunt beschermen en laat iedereen een flesje met desinfecterende gel meenemen, de handen wassen is dan heel eenvoudig.

Maatregelen zoals voorgeschreven helpen niet, met een nieuwe uitbraak van het virus, ziekte en waarschijnlijk vele ziekenhuis opnames en dode mensen tot gevolg.

De economische gevolgen laat ik dan nog even buiten beschouwing.

Terence

9 reacties

Sorry voor de schrijffout in de titel ( MONDKAPJE 😷)

Badge

Hier klagen heeft niet heel veel zin, er wordt gewoon gedaan wat door de regering is bepaald qua OV en aangezien de regering heeft voorgeschreven dat een niet medisch mondkapje in het OV moet worden gedragen zullen we toch moeten.

Medische mondkapjes zijn voorbehouden aan de zorg.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb niet bepaald het idee dat Terence 70 tegen mondkapjes is :smile:

Voor de duidelijkheid, van klagen is geen sprake !
Het gaat er mij om dat de maatregelen zinvol/veilig en uitvoerbaar moeten zijn.

Er zijn mondkapjes te koop voor iedereen die met een extra filter bescherming bieden aan jezelf en aan de anderen om je heen.

Deze kapjes hebben ook een luchtfilter zodat het ademen  een stuk prettiger is.

Het handen wassen nadat je uit het OV gestapt bent is in de praktijk niet mogelijk, behalve met een gel.

Kortom, ik ben het met veel maatregelen eens die door de regering zijn genomen, hoe vervelend soms ook.

Met de maatregel voor het OV is er helaas niet goed nagedacht over de haalbaarheid en wat voor consequenties dit kan hebben.

Het handen wassen nadat je uit het OV gestapt bent is in de praktijk niet mogelijk, behalve met een gel.

Over het algemeen gebruik je het OV om naar een bestemming te reizen waar veelal wel een gelegenheid aanwezig is om je handen te wassen

Dag Popeye,

Op je eindbestemming zal die gelegenheid er wel zijn maar als je gaat winkelen of wandelen ?

En op de stations iedereen zijn handen laten wassen, ik denk het niet.

Reputatie 7
Badge +3

Dag Popeye,

Op je eindbestemming zal die gelegenheid er wel zijn maar als je gaat winkelen of wandelen ?

Je zult zelf voor beschermingsmiddelen moeten zorgen. Als je onderweg voorziet geen mogelijkheid te hebben om handen te wassen, dan zul je zelf iets meen moeten nemen. Publieke kranen kunnen ook een bron van besmetting worden.

Dag Popeye,

Ik noem “over het algemeen”, niet altijd. Er zullen altijd situaties blijven waarin niet voorzien kan worden. Een reis om te gaan winkelen of ergens gaan wandelen zou je de noodzaak van kunnen overwegen, vind je dit wel noodzakelijk zul je zelf in middelen moeten voorzien om je handen te reinigen. Dat hoeft niet specifiek op het station.

Reputatie 5
Badge

Nog meer bezwaren en problems: lees net dat bvb in Duitsland, waar dit al weken verplicht is, weer op gruendlich deutsche weise Ausnahmen zijn voor bvb doofstommen die moeten liplezen en andere medische klachten die op zich maar in hele, hele kleine % voorkomen.

Tja, grote denkers kunnen altijd voor alles wel wat verzinnen wat niet deugt en ook niet goed is.

Reageer