Niet naleven van Corona maatregelen door NS

• 14 september 2020
  • 2 reacties
  • 135 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Ik werd in het vervangend vervoer tussen Meppel en Zwolle aangemoedigd om de laatste bus in een rij touringcars te pakken. Die leek aanvankelijk vrij leeg. Ik zat al en toen werd de bus volgestouwd met passagiers die ALLE stoelen bezetten en voor elkaar vreemde mensen naast elkaar gedwongen werden deze rit van Meppel naar Zwolle GEEN afstand te kunnen houden. 
Het was beklemmend! Ik werk in de zorg voor kwetsbaren.

2 reacties

Het is me niet duidelijk hoe dit onderwerp op de juiste plek onder de juiste tags moet komen om voor anderen zichtbaar te zijn. De NS mag deze klacht verplaatsen.

Hallo @MHO 

Vervelend dat je het zo ervaren hebt, maar in het OV hoeft er geen afstand gehouden te worden ivm de mondneuskapjes verplichting. Ook mogen in de bus, trein, metro en tram alle zitplaatsen bezet worden. Er is dus niets gebeurd wat niet toegestaan is, de Corona maatregelen voor het OV zijn dus nageleefd.

In het OV wordt het weer drukker, vind je het zelf niet prettig of verantwoord om zo te reizen, dan kan je er voor kiezen niet met het OV te gaan 

Persoonlijk zou ik bv nooit met zo'n bus meegaan in een periode dat het aantal besmettingen zeer fors toeneemt.

Reageer