Niet op mijn treinbingo kaartje....

• 14 augustus 2017
  • 58 reacties
  • 1369 Bekeken

Reputatie 3
Na het bijwonen van een top concert (K's Choice, Di-rect & Bryan Adams) op de Eindhovense Strijp S gisteren weer onderweg naar huis in Arnhem. Aangezien ik dit frequent reis mij zeker geen onbekende route. Toch weer bijzondere ervaringen

- wegens werkzaamheden een deel met de bus, moet zeggen dat was gister naar mijn ervaring goed geregeld
- de trein stopt en rijdt langzaam na station Oss. Reden is dat tegemoetkomende komende trein vanuit Nijmegen een smeulende biels heeft gesignaleerd en schijnbaar aan het blussen is.
- vlak voor Nijmegen stil staan, vanwege een winkelwagentje (!?) op het spoor.

Die staan niet allemaal op mijn treinbingokaartje. Ik heb onderhand dringend de supplementen nodig.

58 reacties

Reputatie 7
Zo zie je maar hoe snel iets kleine grote gevolgen heeft op het spoor..

Had laatst nog wel een grappige, losgebroken schapen langs het spoort
Binnenkort weer bladeren op het spoor....:S
Reputatie 7
Badge +3
De blaadjes staan al jaren op de bingokaart.

Had laatst nog wel een grappige, losgebroken schapen langs het spoort

Zo'n 30 jaar geleden ook eens meegemaakt tussen Woerden en Gouda. Met hulp van wat passagiers werden die door machinist en conducteur weer netjes terug naar een weiland gebracht en na een korte onderbreking konden we weer verder.
Ik denk niet dat het nu nog zo kan worden opgelost. Het idee alleen al dat passagiers de trein verlaten op de vrije baan is haast ondenkbaar.
Reputatie 6
Badge +1
Vorig jaar nog gebeurd: een Arriva-Machinist in het noorden die stopt om een koe uit de sloot te halen
Reputatie 3
1 a 2 jaar geleden nog op traject Maastricht - Heerlen stilstaande trein Veolia wegens schaap langs het spoor. Kort na melding via het raam een schaap voorbij zien komen gevolgd door een Veolia medewerker ?
Reputatie 3
Of die kordate NS medewerker bij station Klarenbeek jaren geleden. De trein stopt daar zoals gewoonlijk, door het raam zien we iets wat lijkt op rook boven begroeiing naast het perron. Voordat we wat kunnen zeggen of melden stapt de conducteur uit en laat de brandblusser (schuim/CO2) er op los. Stapt rustig weer in en zonder melding of dergelijke rijden we door.
https://hastebin.com/fahoyujahe.pas

Deze zou je inmiddels sowieso allemaal op de bingokaart moeten hebben staan 🆒 En dan mist er nog een aanzienlijk deel, haha.
Reputatie 3
Poeh da's een lijst?

Ooit tijdens mijn studententijd vertraging doordat de machinist koffie was gaan halen en nog niet terug was (volgens de conducteur) ?
Oh ja, of op Duivendrecht (uit mijn hoofd) kon je op een aantal plekken snel naar de shoarmazaak rennen. Bij een stop van een aantal minuten zag je er dan eentje snel avondeten halen, haha.

Lijstje zijn alle redenen die in de techniek gebruikt zijn als reden voor een wijziging, zoals je ook wel eens op de borden ziet staan waarschijnlijk. Die registreer ik sinds een aantal jaar 🙂
Reputatie 3
Leuk iniatief! Die lijst bedoel ik ??
Mwah, een enkele keer gaat een broodje shoarma ook prima hoor 😃 Vooral na lange dagen, haha. Maar word er echt te dik van.

Moet de lijst nog eens aanvullen.................... 'Het NS Smoezenboek'?
Reputatie 3
Op FB is er ook een pagina, Treinverhalen of dergelijk. Die kan zo lijst icm verhalen enzo ook wel waarderen. Die heeft trouwens ook bijzondere items erop staan
Reputatie 7
Badge +3

- de trein stopt en rijdt langzaam na station Oss. Reden is dat tegemoetkomende komende trein vanuit Nijmegen een smeulende biels heeft gesignaleerd en schijnbaar aan het blussen is.

Nederland is een van de laatste landen in Europa waar nog op grotere schaal houten biels liggen uit een grijs verleden.
Reputatie 3
Dat had ik de vorige x al ten dele van jou begrepen ?
Het spoor wordt voor u vernieuwd...

Zwolle, daar heb je het al :8
Reputatie 3
En die had dit jaar al een 'staking' en ern 'stroomstoring '. Staan die trouwens wel op de standaard treinbingo kaart??
Reputatie 7
Staking heet dan "acties van het personeel". Stroomstoring staat er ook in 🙂
Reputatie 3
? hihihi

Het is maar hoe je het omschrijft ??
Reputatie 3
Staan de dieren op/langs het spoor trouwens al in het lijstje?
Zeker!
Reputatie 3
Zie personen langs het spoor er 2x op staan, in 2 verschillende omschrijvingen. Of is de een OP en de andere LANGS het spoor?
Reputatie 3
@Henk.NL kon die zo gauw niet terug vinden. Gaat niet zo makkelijk via telefoon schermpje
Voor mij net zo. Ik zit in een trein die wel rijdt nu 😉

Reageer