beantwoord

Niet stoppen ondanks aankondiging

• 31 augustus 2017
  • 11 reacties
  • 392 Bekeken

Reputatie 6
Badge +1
31 augustus, trein 1743.
We komen rond 13:15u netjes op tijd in Apeldoorn aan. Aangekondigd op het perron en op de borden in de trein is dat deze IC gaat stoppen op Apeldoorn Osseveld en Twello. De sprinter 7043 is helaas uitgevallen, vandaar deze keuze.
We rijden met volle snelheid Osseveld voorbij. Bij Twello stoppen we bijna. De mensen in Twello kijken hoopvol, maar heel verbaasd als we bijna stilstaan en dan weer vol optrekken.

Misschien even aan de machinist laten weten dat hier iets mis is gegaan?
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 3 september 2017, 22:10

Via een ander kanaal binnen NS inmiddels begrepen dat iemand had besloten de trein te laten stoppen, maar dat dit door drukte niet gecommuniceerd is aan het personeel op de trein. Vervelend voor de reizigers die op Osseveld en Twello hadden willen in- of uitstappen.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Ik denk eerlijk gezegd dat het probleem in dit geval niet bij de machinist ligt,maar aan degene die het door had moeten geven aan de machinist...
Reputatie 6
Badge +1
Uhm ja dat zou ook heel goed kunnen! De treindienstleider dus!
Hallo Keuzereiziger,

Soms kan het zijn dat de machinist dit vergeet, zoals vaak bij Almere Buiten voorgekomen is in het begin van de nieuwe dienstregeling 2017. Het kan ook zijn dat de treindienstleider uiteindelijk alsnog andere instructies heeft doorgegeven, omdat de trein te lang blijkt te zijn voor het type station bijvoorbeeld of anderzijds. Ook kan het zijn dat de instructies niet of niet duidelijk bij de machinist zijn aangekomen zoals Slidestops aangeeft. Ik heb contact opgenomen met de afdeling reisinformatie, maar zij wisten mij te vertellen dat ze dit niet (meer) kunnen achterhalen.
Badge +3
Vreemd. Volgens https://www.ovtijden.com/arnu/rl/1743/2017-08-31T13:17:00+0200 zou hij daar wel gestopt moeten zijn, en inderdaad bij Twello wat vertraging opgelopen hebben.
Reputatie 3
Osseveld en Twello zijn GEEN halte voor de intercity. Logisch dat die doorrijdt. En dat de sprinter niet rijdt is vervelend maar de intercity is nu eemaal een intercity en geen stoptrein. Er komt vast nog wel een volgende sprinter.
Badge +3
Osseveld en Twello zijn GEEN halte voor de intercity. Logisch dat die doorrijdt. En dat de sprinter niet rijdt is vervelend maar de intercity is nu eemaal een intercity en geen stoptrein. Er komt vast nog wel een volgende sprinter.
Die volgende sprinter kwam er ook wel, maar ze hebben anderhalf uur niet gereden. Vandaar de extra IC stop op Osseveld en Twello (die dus blijkbaar overgeslagen zijn).
Reputatie 6
Badge +1
De trein was zeker niet te lang voor de stations (ICM-4).
Verbazend dat de afdeling die de reisinformatie verzorgt al na een paar uur niet meer weet wat ze zelf gepubliceerd hebben... dus NS wellicht kan hier nog wat verbeterd worden...
Helaas wordt er hier vaak onzin verkondigd door zelfbenoemde experts. Ik vermoed dat het antwoord van Slidestops juist is, en de reden van het bijna stoppen in Twello zal vermoedelijk een rood sein geweest zijn, achter dit station ligt een overweg en wanneer de treindienstleider de trein als 'stoppend' aanvinkt zal het sein op rood springen tot de trein langs het perron is. Omdat de machinist blijkbaar de reden hiervan niet wist trok hij direct weer op toen de overweg gesloten was en het sein groen werd.
Reputatie 6
Badge +1
Alles wat jullie niet-moderators schrijven wist ik zelf ook. Maar ik blijf me erover verbazen dat stopt worden aangekondigd, niet worden uitgevoerd en NS vervolgens zegt niets meer te kunnen achterhalen. Dat slaat natuurlijk nergens op, want we (NS) weten gewoon wie er op de trein zat.
Zal wel niet doorgegeven aan de desbetreffende machinist
Soms moet ik het van de omroep horen dat ik ergens
extra stop moet maken
Onder RP is geen/onjuiste informatie krijgen een grote ergernis
Reputatie 6
Badge +1
Via een ander kanaal binnen NS inmiddels begrepen dat iemand had besloten de trein te laten stoppen, maar dat dit door drukte niet gecommuniceerd is aan het personeel op de trein. Vervelend voor de reizigers die op Osseveld en Twello hadden willen in- of uitstappen.

Reageer