nieuwe DDZ-NID dubbeldekker, te veel beenruimte.

Toon eerste bericht

30 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik vraag me af waar die keuze gemaakt wordt. Is het echt zo dat de ontwerpers van de TGV de Franse lengte hanteerden en die van de ICE de Duitse? Misschien is er een spoorfanaat die het weet. Indertijd gingen de Eurofimarijtuigen naar diverse landen, en er was geen verschil in bij mijn weten.
Doelgroepen zullen waarschijnlijk ook meegenomen worden. Zo zal in ieder NS trein de beenruimte ongetwijveld in ieder geval groter zijn dan in een Amerikaanse schoolbus.
Doelgroepen zullen waarschijnlijk ook meegenomen worden. Zo zal in ieder NS trein de beenruimte ongetwijfeld in ieder geval groter zijn dan in een Amerikaanse schoolbus..
Begrijpelijk. De benen van schoolkinderen zijn gemiddeld een stuk kleiner dan die van volwassenen.
Reputatie 6
Badge
Mogelijk bepalen de fabrikanten het. Ik heb wel het gevoel dat de Thalys wat krapper zit dan de ICE.

Afgelopen week zat ik zowel in de ICE als in de Thalys. Bij Thalys is de beenruimte aanmerkelijk minder. Ik ben tijdens mijn Thalys reis in NL overgestapt op de ICD, omdat ik mijzelf wat meer beenruimte gunde.
Als iemand van NS zelf hier nou een wat over kan zeggen?

Reageer