beantwoord

Nieuwe diensregeling 2015 traject Roosendaal - Boxtel

• 24 november 2015
  • 48 reacties
  • 1812 Bekeken

Toon eerste bericht

48 reacties

Reputatie 6
Er moet natuurlijk eerst goed over ge-emaild, vergaderd en overlegd worden. Je wilt natuurlijk geen overhaaste beslissingen nemen.

En waar blijft die overbelastverklaring?
Volgende week maandag is het zo ver... Maarrrrr vandaag is er zowaar:8 wat omgeroepen op station Roosendaal over de nieuwe dienstregeling. Verder nog nieuws van het NS front?
@Tjapsor
Ging dat concreet over deze geschrapte overstap, of was dat een algemeen omroepbericht "volgende week gaat de nieuwe dienstregeling in"?
@Tjapsor
Ging dat concreet over deze geschrapte overstap, of was dat een algemeen omroepbericht "volgende week gaat de nieuwe dienstregeling in"?

"Volgende week gaat de nieuwe dienstregeling in". Ik was niet geheel duidelijk.
Ok, ja dat bericht schalt overal door de luidsprekers, ook waar er geen noemenswaardige wijzigingen plaatsvinden. Dat is geen correctie voor de tekortschietende informatie over deze geschrapte overstap.

Inmiddels is het zo kortdag dat alleen gericht omroepen in de betreffende treinen vlak voor en na Tilburg nog enig nut heeft m.i..
Reputatie 1
Brr, per dienstregeling lijkt het slechter en langer te duren om op bestemming te geraken.. Eerst Zeeland met een trein verpesten die overal moet stoppen en dat voor een te klein aantal reizigers, vervolgens een overstap van 15 min in Roosendaal en het moet niet gekker worden 27 min in Tilburg.. Ik zie het voordeel van de trein steeds minder in.. Voorheen (2010) was je vanuit Vlissingen met 1,5 uur in Boxtel en straks dus 2,5 uur? Alleen om de randstad lijkt de NS nog te geven.. Daar zie ik alleen maar verbeteringen.. Ben bijna verplicht daar te wonen.
Inmiddels is in overweging genomen of we deze wijziging gaan toevoegen op de eerder genoemde pagina in reactie 19.

Klop maar op de deur; dan kunnen ze verder met het volgende agendapunt. Misschien dat ze daar dan nog wel tijdig over kunnen besluiten, dit heeft geen zin meer.
Vanochtend de eerste keer mogen reizen volgens de nieuwe dienstregeling. Het was niet echt een vliegende start. De intercity van 07:20 vertrok al te laat uit Roosendaal. Vervolgens diende deze op Breda en Tilburg nog te wachten. Waardoor deze minuten vertraging opliep. Maar dat maakt mij niet uit want ik heb toch 27 minuten om over te stappen. Vervolgens was de sprinter naar Eindhoven ook te laat. Een hoop mensen gingen nog uit van de oude dienstregeling en stapten in de verkeerde trein.

Kortom, een groot succes de eerste dag!
Reputatie 1
Zijn er al updates omtrent dit vervelende probleem? Het kan toch niet de bedoeling zijn dat de NS hun klanten ruim 30 minuten langer laat reizen?

Gelukkig is het op de terugweg wel zoals voorheen.. Nu de heenweg nog!
Reputatie 7
Badge +3
Zijn er al updates omtrent dit vervelende probleem? Het kan toch niet de bedoeling zijn dat de NS hun klanten ruim 30 minuten langer laat reizen?
Eind dit jaar wordt de hele dienstegeling overal in Brabant ingrijpend veranderd. Tot die tijd zal er zeer waarschijnlijk weinig meer veranderd worden.
Het aantal reizigers dat hierdoor wordt getroffen is zeer beperkt. In feite alleen reizigers die in Roosendaal of Etten-Leur opstappen en die in Tilburg de Sprinter naar Eindhoven moeten hebben krijgen een reistijdverlening van een klein half uur. Reizigers vanaf Breda moeten een trein eerder pakken en krijgen een reistijdverlening van 10 minuten. Voor reizigers vanaf Gilze-Rijen en Reeshof verandert er niets. Reizigers vanaf Tilburg Universiteit moeten iets eerder op stap. Er is uiteindelijk voor gekozen niet 'landelijk' te communiceren, en de gedachte daarachter is dat een kleine groep reizigers 'getroffen' wordt door deze wijziging(en). Ik heb aangegeven dat hier op het forum een andere mening omtrent de communicatie leeft, maar het heeft niet geleid tot een extra mededeling op onze website.
Dat klinkt zo wel erg beperkt, ja, maar daar hoort wel de aantekening bij dat bij degenen die opstappen in Roosendaal ook iedereen zit die vanuit Belgiƫ, Zeeland of Oudenbosch komt en in Roosendaal moet overstappen om uiteindelijk in die sprinter terecht te komen.
Reputatie 1
Natuurlijk gaat het niet om honderden reizigers, maar het feit blijft wel dat de nieuwe dienstregeling (wederom) negatieve gevolgen heeft in plaats van positieve.. Als de sprinter nou doorgetrokken werd tot Breda of Roosendaal zou het ook al een hoop schelen. Dat kost misschien 2 stellen materieel meer, maar heeft wel een groot voordeel voor de reizigers van en naar Roosendaal/Zeeland. Ik weet dat het niet zo gemakkelijk is als het klinkt, maar het kon en kan sowieso beter..
Het aantal reizigers dat hierdoor wordt getroffen is zeer beperkt. In feite alleen reizigers die in Roosendaal of Etten-Leur opstappen en die in Tilburg de Sprinter naar Eindhoven moeten hebben krijgen een reistijdverlening van een klein half uur. Reizigers vanaf Breda moeten een trein eerder pakken en krijgen een reistijdverlening van 10 minuten. Voor reizigers vanaf Gilze-Rijen en Reeshof verandert er niets. Reizigers vanaf Tilburg Universiteit moeten iets eerder op stap. Er is uiteindelijk voor gekozen niet 'landelijk' te communiceren, en de gedachte daarachter is dat een kleine groep reizigers 'getroffen' wordt door deze wijziging(en). Ik heb aangegeven dat hier op het forum een andere mening omtrent de communicatie leeft, maar het heeft niet geleid tot een extra mededeling op onze website.

Klopt, echter vind ik het absurd. Ik dien de trein een half uur eerder te nemen om vervolgens 27 minuten te mogen wachten. Daarnaast is 's middag de trein vanaf Oisterwijk structureel te laat waardoor de overstap op Tilburg niet mogelijk is! Dus nog een extra half uur wachten.
Merkwaardig ook dat deze wijziging niet wordt genoemd in de adviesaanvraag van NS aan de consumentenorganisaties.Blijft de vraag waarom deze voor veel reizigers ingrijpende wijziging niet voor advisering bij het Locov is aangemeld.
Met dank aan een opmerking van Tochjo in een ander topic: Het stond niet in de adviesaanvraag voor de dienstregeling van 2016, maar in de adviesaanvraag wijzigingsblad december. Die lijkt pas op 4 of 11 januari 2016 gepubliceerd te zijn, hoewel die aanvraag dateert van 29 oktober 2015. Opvallend is dat Locov in de beantwoording niet reageert op een aantal wijzigingen die daarin worden aangekondigd, waaronder die in Tilburg.
Klaas dat is niet waar. Het betreft een fors aantal mensen. Niet alleen die uit Roosendaal maar ook mensen die in Breda opstappen. Veel buslijnen (die ook 1 keer per half uur rijden) sluiten aan op de trein naar Zwolle. Er lopen zo ontzettend veel boze mensen rond.

En het is fijn dat je aangeeft dat de dienst van best/boxtel naar roosendaal is gehandhaaft, maar dan was omgekeerd veel beter geweest. Van roosendaal naar boxtel heb ik in drie jaar tijd nauwelijks vertraging gehad (en ik reis 3x per week op dit traject). Van boxtel naar roosendaal meestal om de dag.

Ik hoop echt van harte dat jullie hier wat aan gaan veranderen. Want ook de groep reizigers op dit traject is belangrijk. Dat kan je niet af doen met... jullie zijn niet zon grote groep. Het gaat om honderden mensen per dag....
Goedemorgen,

Is er al meer duidelijkheid over dit traject? Ik hoop echt dat hier in de nieuwe dienstregeling rekening mee wordt gehouden. Een overstaptijd van 27 min is wel erg veel.

Daarbij komt t bijna elke dag voor dat de trein uit roosendaal net voor tilburg een paar minuten wacht om de stoptrein te laten vertrekken. Waarom kan dit dan niet weer omgedraaid worden?

Ik ben benieuwd.
Reputatie 7
Badge +3
Ja, in beide richtingen wordt de overstaptijd in Tilburg 5-6 minuten.

Als je googled op "hafas" krijg je de internationale planner en dan kan je alvast een datum in december kiezen.
Reputatie 6
Badge +2
http://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/nn?L=profi bijdragevandennis 201609
Reputatie 3
Netjes, mooi opgelost wat betreft de lange overstaptijden rondom Tilburg, Breda en Roosendaal.

Wanneer wordt de materieelinzet bekendgemaakt?
Reputatie 7
Voor ons is het materieel in de voorlopige dienst-opzet al zichtbaar, maar ik geloof niet dat dat al ergens online staat..
Dat staat inderdaad nog niet online. Ik wil jullie daarom vragen nog even geduld te hebben.
Reputatie 3
Ok, bedankt voor jullie antwoord 😉

Reageer