beantwoord

nieuwe dienstregeling?

• 24 november 2014
  • 9 reacties
  • 293 Bekeken

• Reisadviseur*
  • 21 reacties
vanmorgen was het weer raak: De trein van 6.36 rijdt in Nijmegen door tot het einde van het peron is dit nieuwe dienstregeling dag sneltrein naar Arnhem die halen we nooit meer waarom niets zeggen Is dit iedere dag of............was de trein stuk.....lekke band........??????
icon

Beste antwoord door treinreiziger 24 november 2014, 13:38

Het is moeilijk om te bepalen waarom de machinist van die specifieke trein vandaag ver door reed. Het kan zijn dat hij zich in de lengte van de trein had vergist. In elk geval kan je een beroep doen op de regeling geld terug bij vertraging als je 30 minuten vertraging hebt opgelopen door dit voorval. Het kan zijn dat je claim eerst wordt afgewezen als de trein op tijd was. Maar als je uitlegt dat je een officiële overstap niet hebt kunnen halen doordat de trein verkeerd stopt, heb je daar gewoon recht op.

Verder kan ik weinig anders van maken wat ik net vertelde. In jou geval hoort de trein op spoor 4b te stoppen, dus in elk geval niet netjes in het midden van spoor 4.
Bekijk origineel

9 reacties

Het laatste was het geval, Piet :)
Overigens gaat de nieuwe dienstregeling op 14 december 2014 in.
Reputatie 2
Je bericht heeft wel heel weinig informatie. In Nijmegen vertrekt er bij mij weten niet een trein om 6:36u. In het algemeen: sommige perrons kennen een a en een b-zijde. Zodat er eventueel twee treinen op het perron kunnen. Soms is er dan ook een wissel op het perronspoor, en die moet dan vaak vrijgehouden worden. Met als gevolg dat je dus een stukje verder moet lopen.
stoptrein vanuit deurne 6 min. overstap naar de trein Den Helder niet vermorgen toen reed de trein door naar het einde van perron . dit is geen stukje.
Reputatie 2
Het is moeilijk om te bepalen waarom de machinist van die specifieke trein vandaag ver door reed. Het kan zijn dat hij zich in de lengte van de trein had vergist. In elk geval kan je een beroep doen op de regeling geld terug bij vertraging als je 30 minuten vertraging hebt opgelopen door dit voorval. Het kan zijn dat je claim eerst wordt afgewezen als de trein op tijd was. Maar als je uitlegt dat je een officiële overstap niet hebt kunnen halen doordat de trein verkeerd stopt, heb je daar gewoon recht op.
Verder kan ik weinig anders van maken wat ik net vertelde. In jou geval hoort de trein op spoor 4b te stoppen, dus in elk geval niet netjes in het midden van spoor 4.
Reputatie 6
Badge +1
Welke trein vertrekt er om 6.36 uit Nijmegen??! Mij is er geen bekend!
Hallo Piet,

Vervelend dat je je aansluiting niet hebt gehaald. Treinreiziger geeft het correcte antwoord.
Je topic heb ik verplaatst naar het subforum 'in de trein' om de vindbaarheid te vergroten. Ook heb ik je titel een beetje aangepast.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Ik denk dat TS doelt op het feit dat de sprinter komende vanuit Den Bosch (4400) om 06.36 binnen komt in Nijmegen en dan 6 minuten de tijd heeft om over te stappen op de IC naar Den Helder om 06.42 uur.

Op OV-tijden.com zie ik dat de trein niet op 4B is binnengekomen, maar 3B. Ik begrijp het niet helemaal, want normaal komt die sprinter op 4B binnen (3B is de overkant van datzelfde perron) en de IC naar Den Helder vertrekt normaal altijd van 1A. Als de machinist hem verder heeft doorgereden, dan blijf je vaak dezelfde loopafstanden houden. Ik zie verder wel dat die trein (de sprinter) vertraging heeft gehad, dan wordt de overstap kort inderdaad. Daar zit dan wel zeker een vervelend probleem.
Reputatie 4
Badge
Welke trein vertrekt er om 6.36 uit Nijmegen??! Mij is er geen bekend!

Er vertrekt er ook geen. De stoptrein vanaf het zuiden komt om dat tijdstip aan en vertrekt weer om 53 en dan heb je 6 minuten (minus vertrekprocedure waardoor je niet meer in mag stappen) om de tunnel door te lopen naar spoor 1 voor de aansluiting naar Schiphol. Normaal stopt de stoptrein in de buurt van de hellingbaan op 4b maar blijkbaar is de trein dit keer heel ergens anders gestopt.

edit n.a.v. post Loes.
Dan zal de vertraging wel het probleem zijn geweest. Want ik kan me haast niet voorstellen dat de trein helemaal doorgereden is naar het niet overkapte deel op 3a of 4a. Wanneer de trein naast de overkapping staat valt de loopafstand wel mee of de trein nu op 3/4 a of b aankomt.
Ik denk dat TS doelt op het feit dat de sprinter komende vanuit Den Bosch (4400) om 06.36 binnen komt in Nijmegen en dan 6 minuten de tijd heeft om over te stappen op de IC naar Den Helder om 06.42 uur.
De trein reed helemaal door naar het eind van 4 dat is niet de overkan maar het einde van het peron bijna bij de brug. dan is het nog een hele tippeldatzelfde perron) en de IC naar Den Helder vertrekt normaal altijd van 1A. Als de machinist hem verder heeft doorgereden, dan blijf je vaak dezelfde loopafstanden houden. Ik zie verder wel dat die trein (de sprinter) vertraging heeft gehad, dan wordt de overstap kort inderdaad. Daar zit dan wel zeker een vervelend probleem.

Reageer