beantwoord

nieuwe dubbeldekkers concept

  • 2 februari 2020
  • 28 reacties
  • 1129 Bekeken


Toon eerste bericht

28 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De Twindex is één groot technisch drama. Ze zijn in Duitsland jaren te laat geleverd en tot op de dag van vandaag is nog steeds een deel vanwege technische problemen niet inzetbaar.

De Desiro HC voor de RRX is daarentegen wel op tijd geleverd en was vanaf de eerste dag zonder problemen inzetbaar. 

Reputatie 5

Een soort van V250 dus :zipper_mouth:

En aangezien onze perrons hoger zijn gesitueerd dan in andere landen zal het de trein die TS heeft geplaatst zeker niet worden want dan moeten we het perron op klimmen vanuit de trein.

Bij de Dosto van Skoda is er wel rekening gehouden met instaphoogte op 760 mm. Duitsland zelf heeft zowel 550 mm als 760 mm hoge perrons. Ik denk dat dat voor Nederland ook niet het grootste probleem is. Denk zelf ook dat het een Siemens Desiro of Stadler Kiss zou gaan worden. Het is nog even afwachten maar in 2023 zou de NS daadwerkelijk nieuwe aanbestedingen doen voor dubbeldekker intercities met de eerste leveringen rond 2027.

Reageer