beantwoord

Nieuwe logo in Stiltecoupe is niet helder



Toon eerste bericht

57 reacties

Reputatie 1
Beste Janou NS, zijn er dan nog wel stiltecoupé's in de nieuwe treinen? Je kunt als NS natuurlijk wel zeggen dat je overal kunt werken, dat is vast niet verboden. Maar ik wil graag een stiltecoupé, niet alleen om in te werken.
Badge +3
Ja, er zijn nog wel stiltezones. Deze bevinden zich ook op de bovenste verdieping en zijn herkenbaar aan de gebruikelijke symbolen en de strook met Stilte/Silence aan de bovenkant van het raam.
Reputatie 1
Dank voor je info, ik ga ze zoeken.
Reputatie 1
Beste Janou NS,
Ik heb gisteren inderdaad zo'n nieuwe trein bestudeerd en helemaal aan het eind ervan was er een stiltecoupe. Je hebt dus gelijk. Maar eerlijk gezegd begrijp ik niet wat een werkcoupe toevoegt aan de trein. Je kunt toch overal werken? Er is volgens mij maar 1 zinvol onderscheid en dat is geluid <-> stilte.
Die werkcoupe zou ik er maar gewoon uitdoen. Weer een overbodige regel en een overbodig logo minder.
Beste Janou NS,
Ik heb gisteren inderdaad zo'n nieuwe trein bestudeerd en helemaal aan het eind ervan was er een stiltecoupe. Je hebt dus gelijk. Maar eerlijk gezegd begrijp ik niet wat een werkcoupe toevoegt aan de trein. Je kunt toch overal werken? Er is volgens mij maar 1 zinvol onderscheid en dat is geluid <-> stilte.
Die werkcoupe zou ik er maar gewoon uitdoen. Weer een overbodige regel en een overbodig logo minder.


Die werkcoupe is juist heel nuttig.
Er is dan ruimte om rustig te kunnen werken en over het algemeen is het er ook stil of bijna stil.
Kletsen doe je maar in de gewone coupe.
Wil je absolute stilte ga je in de stilte coupe zitten.
Kortom, drie smaken en daarmee moet iedereen uit de voeten kunnen.
Nadeel is dat lang niet alle treinen zijn voorzien van de drie smaken.
De NS heeft dus nog wat te doen.
Reputatie 1
Ik blijf de werkcoupe een overbodige derde variant vinden. Het lijkt me dat er ook niet zoveel behoefte is aan discussies over of je er nu wel of niet mag praten, want dat gaat gebeuren. Plus de bijkomende ergernis. Werkcoupe is een te onduidelijk fenomeen.
Na de verandering van het symbool ervaar ik vele maal meer herrie in de stiltecoupé. Dit komt puur doordat het nieuwe symbool niet wordt begrepen door de treinreizigers. Ik vind het zelf ook onduidelijk. Ik heb het al vaak aan mensen moeten uitleggen.
Waarom was het nodig dit logo überhaupt te veranderen, werken kun je toch altijd!!
Reputatie 1
Een werkcoupé levert alleen frustratie: bij de reiziger die ten onrechte denkt dat het een stiltecoupé is, die zich stoort aan de niet-stilte van de medereizigers, bij die niet-stille medereizigers vanwege de verwijtende blikken, zuchten en opmerkingen van de stillen. Bij de slager, concertpianist en kinderoppas die zich gediscrimineerd voelen.
Stil werken kan prima in de stiltecoupé, niet-stil werken in de niet-stiltecoupé - werkcoupé lijkt me volledig onnodig.

Zouden er eigenlijk ook positieve reacties op komen?
De meeste reizigers in de werkcoupe houden zich keurig aan de regels.
Ze lezen hun krantje of een boek en zijn verder stil.
Absolute stilte is niet nodig er mag best af en toe wat gezegd worden daar zegt ook niemand wat van.
Kom je echter binnen met drukke schreeuwende kinderen zal dit niet in dank afgenomen worden, die moeten gewoon ergens anders gaan zitten waar praten en geluid maken mag.
Mijn ervaring is dat dit over het algemeen ook gebeurt.
Dat is dan niet erg duidelijk...

En je mag ook telefoneren neem ik aan, want dat hoort bij werkzaamheden.


NEE in een stilte coupe is bellen VERBODEN en dan moet je even naar het balkon als je gebelt wordt of mobiel op stilte zetten cq uit
Reputatie 6
Badge +2
Dat is dan niet erg duidelijk...

En je mag [in een "werkcoupé"] ook telefoneren neem ik aan, want dat hoort bij werkzaamheden.

NEE in een stilte coupe is bellen VERBODEN en dan moet je even naar het balkon als je gebelt wordt of mobiel op stilte zetten cq uit

Lees eerst het topic, voordat je reageert.
Gisteren ook weer verwarring gehad in de DDZ met de symbolen. Het symbool social coupe werd verward met een stiltecoupe. Gelukkig uit de wereld kunnen helpen.
Niet steeds ingewikkelder maken: stilte is stilte en niet-stilte is praten, telefoneren etc. In de eerste klas gaat het vrij redelijk met stilte in de stilte-coupé, in de tweede klas is het huilen met de pet op, zeker in de spits.
Wat een dom logo
Stom logo! Inderdaad niet duidelijk, ga het nou eens goed doen NS!
Wat een luxe al de coupe vormen, dat moeten behoorlijk lange treinen zijn....
Reputatie 7
DDZ4 en 6, binnekort ook in dr vernieuwde VIRM(4 en 6)
Reputatie 6
Badge
Ik denk niet dat ze dit logo zomaar weghalen. ?
Ik heb nog niets vernomen, DDietzen. Ik heb een reminder verstuurd.
Ik heb helaas de verkeerde afdeling voor informatie gevraagd. Ik ben nu aan het uitzoeken waar ik terecht kan met deze vraag. Het kan nog even duren voordat ik een antwoord krijg. Het is ook nog maar de vraag of ik dit kan achterhalen.
Welkom op het NS Serviceforum, AlexanderK :)

Jammer om te lezen dat dit gebeurd is. Begrijpelijk dat hier verwarring over kan ontstaan. Het hele ding is natuurlijk dat we in het openbaar vervoer gewoon zo goed mogelijk rekening met elkaar moeten houden en fatsoenlijk met elkaar omgaan. Toch snap ik je punt natuurlijk en zal ik je suggestie doorspelen.
In de werken en rust zone kan de reiziger lezen, werken, slapen of zachtjes praten. Deze zone is ingericht om rustig te reizen. De stoelen staan daarom zoveel mogelijk achter elkaar en niet tegenover elkaar. Dit kun je hier nalezen.
Mee eens. En telefoneren kan gewoon bij werk horen natuurlijk. Maak er dan een stiltecoupe van maar dit is niet te begrijpen.

Dat mensen rekening moeten houden met elkaar begrijp ik, maar dat doen ze ook niet in een gewone coupe.
Tijdens mijn vakantie heb ik helaas nog niets vernomen. Een reminder is weer verstuurd.
Alsjeblieft maak er stiltecoupes van. Iedereen zit te bellen en te kletsen. Ik wilde naar muziek luisteren. Geen kans.
Ik zal je suggestie doorgeven. Ik hoop snel dat ik kan vertellen wat de ideeën hiervoor zijn.

Reageer