beantwoord

Nieuwe logo in Stiltecoupe is niet helder

Toon eerste bericht

57 reacties

Reputatie 1
Beste Janou NS,
Ik heb gisteren inderdaad zo'n nieuwe trein bestudeerd en helemaal aan het eind ervan was er een stiltecoupe. Je hebt dus gelijk. Maar eerlijk gezegd begrijp ik niet wat een werkcoupe toevoegt aan de trein. Je kunt toch overal werken? Er is volgens mij maar 1 zinvol onderscheid en dat is geluid <-> stilte.
Die werkcoupe zou ik er maar gewoon uitdoen. Weer een overbodige regel en een overbodig logo minder.
Reputatie 1
Dank voor je info, ik ga ze zoeken.
Badge +3
Ja, er zijn nog wel stiltezones. Deze bevinden zich ook op de bovenste verdieping en zijn herkenbaar aan de gebruikelijke symbolen en de strook met Stilte/Silence aan de bovenkant van het raam.
Reputatie 1
Beste Janou NS, zijn er dan nog wel stiltecoupé's in de nieuwe treinen? Je kunt als NS natuurlijk wel zeggen dat je overal kunt werken, dat is vast niet verboden. Maar ik wil graag een stiltecoupé, niet alleen om in te werken.
Dat is dan niet erg duidelijk...

En je mag ook telefoneren neem ik aan, want dat hoort bij werkzaamheden.
Het logo in de nieuwe stiltecoupe's is niet duidelijk. Ik begrijp er uit dat je er een boek mag lezen en op een laptop kunt werken. Maar het is niet duidelijk dat je geacht wordt stil te zijn. Uit het gedrag van medereizigers maak ik op dat het hen ook onduidelijk is. Ik heb er tussen mensen ook al discussies over gehoord. Misschien kan de NS meer duidelijkheid bieden over het logo en wat het betekent. Het is nl. wel erg fijn om in een stiltecoupe te kunnen zitten.

Goedemorgen annekenusselder! Welkom op het NS Forum. Om even een toevoeging te geven op de reactie van Pe_pe.. Het nieuwe logo staat voor een "werkcoupé". Het staat voor een rustige plek om te kunnen werken, maar het is niet "verboden" om in deze coupé te kletsen.
Dat logo betekent niet dat het een een stiltecoupé is.

Reageer