beantwoord

Nieuwe logo in Stiltecoupe is niet helder



Toon eerste bericht

57 reacties

Ik heb nog geen antwoord vernomen, maar ook hiervoor blijf ik net zo lang op de deur kloppen tot ik iets kan terug koppelen.
Goed nieuws. Er komen drie verschillende zones in ICNG (werken/rust/ontmoeten). Voor diegene die het nog niet hebben vernomen hebben wij vorig jaar een nieuwsitem hierover geplaatst.. In het eerste filmpje kan je een kijkje virtuele toer in onze ICNG maken.
Badge
Goed nieuws. De landelijke media zijn wakker geschud:
Verwarrende logo's in vernieuwde treinen zorgen voor ergernis - http://nos.nl/l/2223973

Wordt dit dan eindelijk de langverwachte wake-upcall voor NS? De manier waarop (ogenschijnlijk stelselmatig) voorbij wordt gegaan aan het feit dat werkelijk níémand boodschap heeft aan drie verschillende, verwarrende zones in de trein - terwijl met enkel twee zones al jarenlang veel te veel verwarring, irritatie en agressie bestaat in de stiltezone - is lachwekkend stoïcijns.

En trouwens...

Een woordvoerder van NS zegt de opmerkingen van de reizigers serieus te nemen, en dat de reacties een rol zullen spelen bij het ontwerpen van de nieuwe treinen. "Hoe de symbolen er bij de nieuwe en gemoderniseerde treinen uit gaan zien, is nog toekomstmuziek."

Ik tel maar liefst drie lange neuzen hier, in both senses of the word...
ik vind het belachelijk die werkruimtes, als je meer werk ruimte wilt hebben ga dan naar de eerste klas. Dit symbool is erg onduidelijk, ook denk ik dat de meeste mensen in stilte willen werken en als we lekker met z’n alle gaan praten in de coupe heeft het nog geen nut. Ook vind ik dat er meer stilte coupes moeten komen deze zitten altijd vol! Maar geef dit ook beter aan er zijn zoveel discussies over in de trein.
Reputatie 1

En vandaag wederom discussie bovenin DDZ met het werklogo zonder S of je wel of niet mag praten. Ik hoor bijna elke week zo'n discussie. Maar weer uitgelegd, maar het blijft onduidelijk.Toch niet bij toeval in de 661 tussen Amf en Zl?

Uiteindelijk was iedereen het er over eens: het is onduidelijk. =P

Moest even zoeken welke trein ik terug ook al weer zit, maar inderdaad de 661.😁
Reputatie 1
Ik ben geloof ik een grote uitzondering, maar ik vind die werkcoupé wél een goed idee. Sinds een paar jaar forens ik 4 dagen in de week, en vaak gebruik ik een deel van die tijd als werktijd. Zit ik in een stiltecoupé dan kan ik vaak rustig werken (hoewel regelmatig dagjesmensen zwaar geïrriteerd reageren als ze daar niet blijken te mogen kwebbelen). Maar om af en toe telefonisch bereikbaar te kunnen zijn voor collegiaal of klantencontact, is in werkcoupé prettig.
Ik hoor daar soms studenten of werkenden rustig een werkbespreking houden. Prima sfeer om in te werken.


Ik vind de werkcoupe (met meer 2 zits) naast de lounge (meer 4 zits) ook een goed idee. Het gaat er alleen om dat veel mensen het verschil tussen de stiltecoupe en werkcoupe niet snappen door het logo.
De Werkcoupe leek afgelopen week tussen Schiphol en Leiden wel een kippenhok, waardoor werken/lezen onmogelijk was. Toen ik vroeg of het wat zachter kon werden mensen boos.
Maak aub alleen een verschil tussen een gewone en stilte coupe. De manier zoals het nu is, is niet duidelijk en wekt ergernissen op.

Reageer