beantwoord

Nieuwe snelle Flirt-3 sprinter treinstellen zijn opzettelijk langzamer gemaakt

• 21 maart 2017
  • 59 reacties
  • 2219 Bekeken

Toon eerste bericht

59 reacties

Ik kan het antwoord van Slidestops inderdaad bevestigen. Een combinatie van (maximale) tractie, dienstregeling, comfort, veiligheid en duurzaamheid is debet aan de huidige snelheden.

Collega Thomas heeft al het één ander gezegd, maar ik wil graag toevoegen dat dit forum inderdaad geen plek is om al je ongenoegen of vragen maar onbeperkt te droppen. In eerste instantie is dit forum als klant-helpt-klant-platform bedoeld. Momenteel wordt ongeveer de helft van alle vragen beantwoord door de 'community' en daar zijn we erg trots op. Ik ben erg trots op iedereen die zich op regelmatige basis hier laat zien en deelneemt aan de topics. Het geeft aan dat we geen grijs bedrijf zijn, maar dat we van en voor iedereen zijn.
Reputatie 7
Badge
Dank U, Klaas-Jan, voor de reactie. De Flirts zijn dus inderdaad in optreksnelheid beperkt.

En over mijn vragen: Op de NS website staat bij klantenservice/contact: "Voor al uw vragen staan wij klaar voor u. Stel uw vraag via Twitter, het forum of via de livechat! " maar kennelijk staat NS hier niet klaar om mijn vragen te beantwoorden, en zal ik de andere kanalen eens gaan proberen, en anders maar emails sturen aan de heer Van Boxtel...
Dit forum is in de loop der jaren uitgegroeid tot een plek waar iedereen op soms kritische, soms ludieke, soms serieuze, soms grappige wijze met elkaar nadenkt over NS en alles wat daaromheen hangt. En soms zijn er ook klantenservicegerelateerde vragen. Ik en mijn collega-moderators merken dat jouw stijl en tone of voice wat uit de pas loopt met wat we gewend zijn. Dat is geen oordeel, maar wel een observatie. Ik hoop dat je nog lang en daarbij vooral opbouwen aanwezig zal zijn op ons mooie platform.
Reputatie 7
Badge
Dag Klaas-Jan, tja... ik ben niet zo van de ludieke meningen, maar meer van de gecontroleerde feiten. En ieder zijn toon.

Ik ben - zoals ik al schreef - hier via de website terecht gekomen om mijn vragen kwijt te kunnen. Als NS-reiziger zie ik vaak afwijkende dingen, waarvan ik melding wil maken, omdat ze klantvriendelijker zouden kunnen.
Zoals station Den Bosch: een muntautomaat voor het toilet dat links naast een frisdrankautomaat zit, waardoor mensen zonder leesbril hun euro in het verkeerde gleufje gooien.

Of station Geldermalsen, waar je bij het toilet aan het eind van het perron een bordje vindt dat je de sleutel moet halen bij de Kiosk (aan het begin van het perron), die 's-avonds gesloten is.

Bij wie kan je daar een vraag over stellen, of waar moet je dat melden?
Die vragen kun je hier stellen. Op het NS Serviceforum. Probeer alleen niet te verzanden. NS is een gigantisch bedrijf met heel veel medewerkers en reizigers en we beheren honderden stations. Dat doen we met een zo groot mogelijke zorg.
Reputatie 7
Badge
Die vragen kun je hier stellen. Op het NS Serviceforum. Probeer alleen niet te verzanden. NS is een gigantisch bedrijf met heel veel medewerkers en reizigers en we beheren honderden stations. Dat doen we met een zo groot mogelijke zorg.

Het verzandt hier sneller omdat veel mensen een mening "posten". En ondanks de grootst mogelijke zorg van NS, blijven er klantonvriendelijke situaties rond het spoor bestaan. De ervaring leerde me tot nu toe, dat als ik het niet meld, het nog zeer lange tijd verkeerd blijft gaan. NS kan de ogen niet overal hebben 😉
Het verzandt hier sneller omdat veel mensen een mening "posten". En ondanks de grootst mogelijke zorg van NS, blijven er klantonvriendelijke situaties rond het spoor bestaan. De ervaring leerde me tot nu toe, dat als ik het niet meld, het nog zeer lange tijd verkeerd blijft gaan. NS kan de ogen niet overal hebben ;-)

Deze observatie is dan wel behoorlijk off-topic want de Flirts zijn in optreksnelheid beperkt o.a. juist vanwege de klantvriendelijkheid, zoals je nogmaals kunt lezen in de reactie van Klaas-Jan NS. Even terugkijkend: je stelt een terechte vraag en al binnen een dag, halverwege pagina 1 reageren twee NS professionals met een duidelijk antwoord. Ik heb op dit forum wel erger meegemaakt.
Reputatie 7
Badge
Deze observatie is dan wel behoorlijk off-topic

Beste Martin, dankjewel voor je mening.
Vooropgesteld: ik word door de NS verwezen naar dit forum, waar ik mijn vraag aan NS kan stellen. Ik ben nieuw op dit forum, doe mijn best om de bijpassende taal en toon te vinden, en ben blij met de snelle reacties van NS. Sneller dan als ik een brief aan de NS schrijft, en concreter dan wanneer ik de klantenservice bel.

In tegenstelling tot anderen heb ik geen behoefte aan allerlei meningen, al dan niet "ludiek". Ik ben een klant/reiziger, en ik wil contact met de "officiële" NS over hun diensten en produkten, hetgeen door al die media en kanalen en lange reactietijden steeds moeilijker wordt. Al die andere reacties op dit forum - hoe goed ook bedoeld - zijn voor mij ruis op de lijn.

Ik zie halverwege pagina 1 alleen een reactie van de NS moderator, die aangeeft dat de vraag wordt uitgezet (en inmiddels is door hem bevestigd dat er sprake is van bewust begrenzen), en onderaan pagina 1 een reactie van een hoofdconducteur die schrijft dat hij heeft gehoord dat er géén sprake is van begrenzen. Wie heeft dan gelijk? Ik houd het maar op de reactie van de moderator.

Over de klantvriendelijkheid van opzettelijk begrenzen van optreksnelheid kunnen de meningen verschillen. Mijn primaire behoefte is om van A via B naar C te reizen, en ik focus op resultaat... mijn aankomstijd. Voor mij is het klantvriendelijker als een machinist bij opgelopen vertraging een extra tandje kan bijzetten, dan dat passagiers zich eventjes moeten vasthouden. Dat moet ik met mijn staanplaats toch al, en ik heb meer last van het geschud en geslinger over wisselstraten bij het aankomststation, dan van een kortstondige extra versnelling.

Het antwoord van NS is gegeven. Zullen we dit topic maar afsluiten, a u b?
Badge +3
Zoals ik eerder heb uitgelegd komen die klikjes in de Alfa Pendular van het actieve kantelbaksysteem. Het heeft niets met de aandrijving te maken.

Beste Mark, leuk dat je zo behulpzaam en alwetend bent. Maar ik heb het niet over "klikjes" gehad, en ook niet over kantelen. Om te begrijpen wat ik bedoel, wordt het tijd om eens een uurtje of 5 in de Alfa Pendular te gaan zitten, en te voelen. Overigens is het voor mij niet meer aan de orde, dus daarmee afgedaan.

Dit is een forum dus jij bent niet degene die bepaalt of een iets niet meer aan de orde is of afgedaan.

Om nog even op je verhaal terug te komen het volgende.
Ik heb zelf wel eens met de Alfa Pendular gereisd en inderdaad heb ik toen ook regelmatig lichte schokjes gevoeld. Ik heb toen aan de conducteur gevraagd of hij kon uitleggen wat die schokjes waren en hij legde toen uit dat dat het kantelbaksysteem is dat continu de stand van de kanteling monitort en compenseert.

Reageer