beantwoord

Nieuwe sprinter

• 14 januari 2020
  • 38 reacties
  • 1118 Bekeken

Herrie in trein conform de EU richtlijnen? Dit hoor ik in een trein in Duitsland en Belgie niet.

De Efteling maakt minder herrie. Het lijkt wel of reizigers een 'wake up call' krijgen bij ieder station.

Relaxed naar je werk kan je wel vergeten.

De stoelen zijn ook conform de EU? Zitten erg ongemakkelijk en smaller.

Wat was er mis met de vorige sprinters? 10x beter dan deze kermisattractie en meer zitplaatsen.

Ik kan me niet voorstellen dat reizigers dit hebben uitgekozen. Allemaal kleine en dunne mensen zeker. Niet voor de gemiddelde Nederlander.

icon

Beste antwoord door Thom 14 januari 2020, 21:46

Dat kan geen objectief onderzoek geweest zijn. Ik heb een prima rug maar je krijgt bijna rugklachten, en ik ben niet de enige in Nederland die vrij groot is. De waardering zal voor het uiterlijk geweest zijn en dat is inderdaad heel mooi. Veel mensen zoeken naar een verstelknop, die er dus niet is.

Bekijk origineel

38 reacties

Reputatie 5

Nou dat “intelligent light control” betekent volgens mij niks anders dan dat de lichtsterkte wordt aangepast, niet zozeer de kleur...

Reputatie 3

Dan valt dit niet onder “intelligent light control”, maar naar mijn idee verandert de kleur wel na verloop van dag van koeler naar warmer licht. Uiteraard kan dat ook aan mij liggen 😂.

Edit:
Uit deze reactie kan ik trouwens opmaken dat de kleur wel degelijk verandert:
https://community.ns.nl/in-de-trein-11/nieuwe-sprinters-op-het-spoor-testritten-sprinter-nieuwe-generatie-53191#post358849

Reputatie 5

Ik heb het gevoel dat het het concept vooral marketing is ;-)

Reputatie 3

Dat het licht van kleur verandert, of het nut van de kleurverandering van het licht?

In dat eerste geval: Ik heb wel echt het idee dat het licht 's ochtends een stuk witter (richting daglicht) is dan 's avonds (wat neutraler wit). Alleen is het net of het warmere licht is vergeten omdat het verschil tussen middag en avond nihil is.

Reputatie 3

Die stoel daar raak ik het wel een beetje mee eens te raken. Niet zozeer de hardheid (die mag wel wat minder) maar vooral de rechte stand. @NS Community kunnen jullie de stoel iets naar achteren zetten en watten onder het kunstleer doen/Nieuwe zittingen plaatsen die minder hard zijn? Dit zou erg gewaardeerd worden door veel reizigers.

Ik kan het niet voor je regelen helaas, maar ik zal je feedback doorzetten ReizigerRijssen.

Reputatie 3

Die stoel daar raak ik het wel een beetje mee eens te raken. Niet zozeer de hardheid (die mag wel wat minder) maar vooral de rechte stand. @NS Community kunnen jullie de stoel iets naar achteren zetten en watten onder het kunstleer doen/Nieuwe zittingen plaatsen die minder hard zijn? Dit zou erg gewaardeerd worden door veel reizigers.

Hiermee worden de stoelen een stuk prettiger denk ik zo. 

Reputatie 7

Het viel me recent op dat de stoelen in de SNG uitsluitend steun bieden aan de bovenrug. Zelfs wanneer ik zo recht op mogelijk zat maakte het deel van mijn rug dat de meeste steun nodig heeft helemaal geen contact met de stoel. Het is voor mij als jonge gezonde reiziger van vrij gemiddelde lengte en bouw dus fysiek onmogelijk om recht genoeg te zitten voor deze stoelen. 

Net gezegd: de ergonomie is ontoereikend en gezien het grote aantal opmerkingen dat er zowel op dit forum als elders en in de trein zelf over gemaakt wordt, zou het NS sieren om dit zo snel mogelijk te corrigeren.

Minder net gezegd: eruit slopen die troep en opnieuw beginnen.

Ondanks dat je zo negatief bent over onze stoelen wil ik je toch bedanken voor je beklacht. Ik zal je signaal doorzetten dat er reizigers zijn die deze als oncomfortabel ervaren.

Reputatie 3

Ik sluit me helemaal aan bij het stuk van @MJL. Ook gezien het feit deze sprinters veelal op de noordelijke trajecten rijden met langere afstanden tussen stations. Hier is voor mijn gevoel nu nauwelijks rekening mee gehouden. 

Overigens komt er nog een vervolgserie op deze SNG toch? Zijn hier eigenlijk nog wijzigingen doorgevoerd of zijn deze identiek aan elkaar?

Reputatie 7
Badge +3

Er wordt nu al vast onderzoek gedaan naar het interieur voor nieuwe intercity treinen.

https://www.ad.nl/binnenland/de-toekomstige-trein-krijgt-strak-interieur-ik-vind-het-nogal-kil~aeb3b576/

Reputatie 3

Interessant onderzoek! Ook mooi om te zien dat er op deze manier getest wordt. 

Reputatie 5

Voor mij is het probleem de te kleine steek, waardoor ik m’n knieëen niet kwijt kan. En dat terwijl ik niet eens bovengemiddeld lang ben. In de SLT heb ik dat probleem niet.

Reageer