beantwoord

Nieuwe VIRM (IC dubbeldekker) stoelen oncomfortabel

• 2 augustus 2017
  • 85 reacties
  • 5454 Bekeken

Toon eerste bericht

85 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Sowieso zijn die tafeltjes ergonomisch gezien veel te hoog om aan een laptop te werken. Als je dat vaak doet krijg je geheid RSI in je nek en schouders. En lagere tafeltjes zijn weer onhandig met je benen bij opstaan, dat geldt ook voor langere of bredere tafeltjes.
Reputatie 5
Ben ik het niet mee eens. Tafeltjes van de ICM zijn prima
Reputatie 1
Deze stoelen zijn destijds zelf uitgekozen door de reizigers tijdens een proefopstelling. Daarbij konden de reizigers een formulier invullen en kiezen uit diverse stoelen. Dat de stoelen ergonomisch misschien niet ideeal zijn kan kloppen, maar de ruimte in een dubbeldekker is nu eenmaal erg beperkt en kun je niet vergelijken met die van oude enkeldekstreinen.

Bedoel je hiermee de stoelentest op Rotterdam Centraal destijds? Want dat is onzin. Die stoelentest was voor de SNG, niet voor de DDZ of Virmm.
Reputatie 7
Badge +3
Als ik me goed herinner was dit op Utrecht Centraal.
Een tochtig station waar mensen snel even voor ze hun trein gaan halen gaan proefzitten, is natuurlijk niet echt een testomgeving voor stoelen waarop mensen een lange treinreis moeten gaan maken. Ik ben ook erg benieuwd naar de kwaliteit van de niet-gekozen stoelen en waarom die afgevallen zijn.
Deze stoelen zijn destijds zelf uitgekozen door de reizigers tijdens een proefopstelling. Daarbij konden de reizigers een formulier invullen en kiezen uit diverse stoelen. Dat de stoelen ergonomisch misschien niet ideeal zijn kan kloppen, maar de ruimte in een dubbeldekker is nu eenmaal erg beperkt en kun je niet vergelijken met die van oude enkeldekstreinen.

Bedoel je hiermee de stoelentest op Rotterdam Centraal destijds? Want dat is onzin. Die stoelentest was voor de SNG, niet voor de DDZ of Virmm.

Precies, voor zo ver ik weet zijn de stoelen uit DDZ en de gerenoveerde VIRM nooit door reizigers getest / tenminste niet zoals voor SNG of FLIRT.

Wat misschien ook gek is, de stoelen in DDZ zitten voor mijn gevoel net iets beter dan in de VIRM, maar dat zal wel tussen mijn oren zitten.
Wat misschien ook gek is, de stoelen in DDZ zitten voor mijn gevoel net iets beter dan in de VIRM, maar dat zal wel tussen mijn oren zitten.

Bij mijn weten is het interieur hetzelfde. Er is in grote mate voortgeborduurd op de DDZ. Hopelijk wordt de investering van ca. €450 miljoen niet door iedereen als oncomfortabel ervaren.
Vreselijke stoelen voor je rug..zo erg dat ik een trein oversla en de volgende neem
@ Klaas-jan NS: ik vrees toch dat er met de keuze van deze stoelen iets vreselijk mis is gegaan, zie ook de steekproef van Sealynx. in mijn reactie nr 32 heb ik al gevraagd welke ergonoom over deze stoelen heeft geadviseerd, want volgens mijn rug heeft deze persoon iets uit te leggen. ik probeer de gerenoveerde VIRMS ook te vermijden, maar dat houdt natuurlijk een keertje op als deze ombouw door blijft gaan.. (En overigens heb ik in 40 jaar treinen nog nooit enige last van welke NS stoel dan ook gehad, totdat dit gedrocht werd geplaatst)
Ik kan me helemaal vinden in dit bericht van Wouter. De stoelen zijn ontzettend oncomfortabel, zelfs na een klein stukje zoals Rotterdam-Gouda moet mijn rug bijkomen, de bolling in de stoel is keihard en zit helemaal verkeerd, zelfs als je kaarsrecht zit.
De stoffen stoelen in de oudere dubbeldekkers en alle stoelen in de koplopers zijn comfortabel in elke houding. Daar was echt niks mis mee, erg jammer dat ze vervangen zijn!

Reageer