beantwoord

Nog steeds dezelfde bedelaar in de trein.

• 4 december 2017
  • 14 reacties
  • 382 Bekeken

Reputatie 3
Vandaag 04-12-2017 weer dezelfde bedelaar als vorig jaar in de trein. Weer die stomme briefjes en de zakdoekjes. Weer dezelfde zielige inhoud.
De trein vertrekkend uit Haarlem naar Amsterdam van 15.25 uur uit Haarlem bestond vandaag uit 2 delen. Natuurlijk weer bedelen juist in dat treindeel zonder conducteur.
Is de bedelaar slim en de NS moet dit kennelijk leren om toch altijd door de gehele trein te lopen tussen station Haarlem en Sloterdijk.
Slapende reizigers kunnen worden beroofd van geld en goed.
Stinkend dat mens en dit valt weer onder de georganiseerde bedelaars.
icon

Beste antwoord door Erryt NS 5 december 2017, 10:44

Het blijft een lastig probleem. Er zijn momenten dat we weinig meldingen binnenkrijgen, maar ook momenten dat het weer overstroomt met meldingen. Nog steeds is het niet toegestaan om op stations en in de trienen te bedelen. Wij treden nog steeds in samenwerking met de politie hier tegen op. Nog steeds worden er extra controles gedaan. Waarom jij nu weer dezelfde bedelaar ziet kan verschillende redenen hebben. Na een melding is het voor ons niet gelijk mogelijk om deze persoon aan te houden, maar als je deze ziet wil ik je wel vragen dit gelijk via Twitter of Facebook te melden. De kans dat wij hem/haar kunnen aanhouden is dan een stuk groter. Ook als een zelfde bedelaar vaak op een bepaald traject wordt gezien horen wij dat graag. Zodoende kunnen wij dan een melding maken en kijken of er een extra controle kan worden ingezet.

We raden reizigers dan ook aan om in geval van overlast direct melding te doen via Twitter of telefoon. Vermeld dan:
- Het traject
- Het tijdstip
- De plek in de trein of het treinstelnummer
Bekijk origineel

14 reacties

Het blijft een lastig probleem. Er zijn momenten dat we weinig meldingen binnenkrijgen, maar ook momenten dat het weer overstroomt met meldingen. Nog steeds is het niet toegestaan om op stations en in de trienen te bedelen. Wij treden nog steeds in samenwerking met de politie hier tegen op. Nog steeds worden er extra controles gedaan. Waarom jij nu weer dezelfde bedelaar ziet kan verschillende redenen hebben. Na een melding is het voor ons niet gelijk mogelijk om deze persoon aan te houden, maar als je deze ziet wil ik je wel vragen dit gelijk via Twitter of Facebook te melden. De kans dat wij hem/haar kunnen aanhouden is dan een stuk groter. Ook als een zelfde bedelaar vaak op een bepaald traject wordt gezien horen wij dat graag. Zodoende kunnen wij dan een melding maken en kijken of er een extra controle kan worden ingezet.

We raden reizigers dan ook aan om in geval van overlast direct melding te doen via Twitter of telefoon. Vermeld dan:
- Het traject
- Het tijdstip
- De plek in de trein of het treinstelnummer
Badge
Erryt, ik neem aan dat je het treinstelnummer bedoelt? 🙂
Bedankt en aangepast 😉
Reputatie 3
Het ging nu om het voorste trein deel op 4-12-2017 met vertrektijd 15.25 uur uit Haarlem in de richting van CS Amsterdam.
De conducteur zat in het achterste treindeel
Laat de NS een telefoonnummer gebruiken voor dit soort van overlast in de trein.
Badge
Een telefoonnummer voor het melden van bedelaars en andere overlastgevers van dat kaliber is levensgevaarlijk. Als één van die types hoort dat iemand telefonisch hun aanwezigheid meldt, worden ze heel snel agressief. (Voor zover ze dat niet al zijn, that is.)
Het is dan beter om een apart Twitter-account in te stellen voor zulke (urgente) meldingen.
Agressief valt over het algemeen wel mee, echter dat is mijn ervaring. Ze weten donders goed dat als ze echt agressie vertonen, hun markt volkomen verloren is. Criminele bendes proberen niet te veel op te vallen en opereren graag in een grijs gebied. Een burgerarrest raadt ik af, maar dat is echt het enige. Briefjes afpakken en zeggen dat ze in de prullenbak liggen of afpakken, ergens anders gaan zitten, en melden frustreert ze.
Reputatie 2
@DDietzen misschien is het handig om hier een telefoonnummer beschikbaar te stellen om te Whatsappen. Hiermee kan je snel en geruisloos je melding versturen.

Veel bedrijven maken er gebruik van, maar ook de gemeentes en zelfs politie.

Dus zowel bruikbaar voor klantenservice als voor meldingen.

Misschien kan @Erryt NS dit idee voorleggen aan de klantenservice?
Whatsappen en/of SMS is inderdaad handiger, Twitter heeft lang niet iedereen en dat duurt toch te lang.
Reputatie 3
Graag een telefoonnummer dan kan je die tevoren instellen en dan kun je ook snel bellen. Hoe sneller des te eerder kan de service en veiligheid ingrijpen en de bedelaar inrekenen al dan niet met de hulp van passagiers die de bedelaar inreken en aanwijzen. Vaak schuilen ze zich op in toiletten bij gevaar en in het zicht van conducteur en of (spoorweg) politie.
Reputatie 2
Er loopt er nu weer eentje rond op station Blaak. Ze verkoopt kaartjes voor te overleven. Het is een smal vrouwtje, donker haar, donkere jas, gekleurde broek. Ongeveer 1.55 meter lang.
Erg fijn dat je dit komt melden, Wes98. Ik heb er gelijk een melding van gemaakt. Hopelijk kunnen wij haar op heterdaad betrappen.
Helaas hebben wij niemand aangetroffen. Wel wil ik je bedanken voor het melden. Blijf dit ook vooral doen. Als je de volgende keer ook een exacte locatie kan vermelden dan is de kans nog groter dat wij haar kunnen aantreffen.
Reputatie 2
@Erryt NS Bedankt voor de snelle reactie! Ze keek nog al bang uit haar ogen en ze probeerde zo snel mogelijk iedereen af te gaan. Waarschijnlijk is ze daarna snel 'gevlucht'. Ze liep op het perron tussen spoor 3 en 4. Ik heb haar gezien aan de zuidzijde van het perron bij de laatste trap.
Ze gaan helaas snel te werk en weten dat wat ze doen niet legaal is. Je hebt er alles aan gedaan, Wes98 en nogmaals dank daarvoor.

Reageer