Nog steeds gedoe met sluiten wc's in trein

• 11 juli 2019
  • 31 reacties
  • 1143 Bekeken

Toon eerste bericht

31 reacties

De hamvraag is; hoe vaak komen afgeplakte camera's voor in de trein dat het een technologische oplossing in de toiletsluiting in de weg staat? Laten we de discussie over extra aangebrachte camera's hier nu buiten houden, dat gaat wel erg off-topic ...
Reputatie 3
Gekke knoppen onder wasbakken om deuren op slot te krijgen? Hoe verzin je het?
Heb het idee dat ze bij de NS wel vaker totaal niet logisch nadenken over zulk soort dingen: gekke lounge/werk/rust coupés waar je wel/niet/misschien/alleen op even dagen mag bellen/praten. Ook van die gekke bijbehorende symbooltjes op de ramen waar geen hond van snapt wat ze nou precies betekenen. Wie verzint zulk soort dingen?
Reputatie 4
De NS moet omgaan met het feit dat mensen niet LEZEN. Dan maar symbolen dus. En ik kan me voorstellen dat dat inderdaad soms een uitdaging is.
Reputatie 5
Er moet wel degelijk iets mis zijn met de toiletten wanneer ik ze, als stereotype millennial met een smartphone, een smartwatch en allerlei gadgets, de eerste keer ook 5 minuten naar die deur sta te staren omdat ik er niks van begrijp. Ik moet het eerlijk gezegd nog steeds dubbel checken, of ik alles goed heb gedaan. Bij een normaal analoog toilet is hier geen sprake van; iedereen weet hoe zo'n deur werkt.
Reputatie 6
Badge

Maar het voorkomt natuurlijk ook grappenmakers die bij automatisch vergrendelen als je binnen op de sluiten knop drukt snel naar buiten lopen en daarmee de WC bezet verklaren terwijl er niemand op zit.Dat zou makkelijk zijn op te lossen door een aanwezigheidssensor.

Dat zal iemand vast en zeker voor een camera aan zien, en afplakken, want camera's in toiletten zijn een no-go.

En het feit dat de knoppen voor het openen van de deuren zich onder de wasbak bevinden, is een beslissing van de bouwer. En zal denk ik ook te maken hebben met de levering van dit type trein, de FLIRT. Deze is destijds snel geleverd als spoedbestelling, en een toiletaanpassing zou misschien weer extra tijd kosten. Bij RNET hebben ze een sticker op de deur. Of NS dat ook heeft, weet ik niet, maar ik dacht nu wel wat duidelijke instructies i.t.t. tot eerst. Ik heb te lang niet meer in de NS-FLIRT gezeten
Reputatie 4
Er moet wel degelijk iets mis zijn met de toiletten wanneer ik ze, als stereotype millennial met een smartphone, een smartwatch en allerlei gadgets, de eerste keer ook 5 minuten naar die deur sta te staren omdat ik er niks van begrijp. Ik moet het eerlijk gezegd nog steeds dubbel checken, of ik alles goed heb gedaan. Bij een normaal analoog toilet is hier geen sprake van; iedereen weet hoe zo'n deur werkt.

Ja millenials, lol. Die kunnen met hun ogen dicht pagina's like'en en selfies op instagram zetten, maar zodra er enige intelligentie vereist is, laten ze het afwegen. Oftewel, ik vraag me af of dit een goed voorbeeld is 😀

Reageer