beantwoord

nog steeds oude meuk zonder airco

• 27 augustus 2019
  • 7 reacties
  • 279 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
hoe is het mogelijk dat de NS nog steeds oude meuk sprinters inzet op het traject Dordrecht Den Haag centraal.
Het is ruim 30 graden en een rit van 55 minuten is asociaal heet.
Ik vind het schandalig. Reis al ruim 30 jaar op dit traject. We waren goed begonnen een paar jaar geleden met de iets nieuwere sprinters maar die waren net zo snel verdwenenals ze gekomen waren.
Ben echt beniewd naar de antworden.
En ja er zal altijd wel een Nobel prijs winnar vermelden dat je het raam moet open zetten. .

G.R.
icon

Beste antwoord door Jeroen 27 augustus 2019, 15:34

En daarbij kies je zelf voor de sprinter want Dordrecht - Den Haag Centraal kun je ook voor het grootste deel met de IC afleggen mits je de hele route doet, enige stukje met de sprinter is dan Den Haag HS naar Den Haag CS.

Ach en er kunnen raampjes open in de SGMm die volgens sommige goede verkoeling geven.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Er zijn hier mensen die de oude treinen zonder airco geweldig vinden. Vooral de oude dubbeldekkers waar boven geen raam open kan vinden ze fantastisch.
Reputatie 7
Badge +3
De vraag is al eerder gesteld,

Als de planning nog steeds klopt dan wordt de nieuwe SNG sprinter vanaf februari 2020 op het traject Den Haag - Dordrecht ingezet. Momenteel rijden deze nieuwe sprinter al tussen Den Haag en Haarlem, tussen Leiden en Hoorn Kersenboogerd, tussen Zwolle en Groningen, tussen Meppel en Leeuwarden en al deels tussen Zwolle en Utrecht (dit zou volgens mij officieel pas per september zijn). Verdere inzet zal tussen Zwolle, Amsterdam en Den Haag worden en ook tussen Den Haag en Dordrecht.
De oude sprinters zullen dan worden afgevoerd.
Dus deze zomer nog even afzien en dan als het goed is vanaf volgende zomer nieuwe sprinters met airco.
Badge
En daarbij kies je zelf voor de sprinter want Dordrecht - Den Haag Centraal kun je ook voor het grootste deel met de IC afleggen mits je de hele route doet, enige stukje met de sprinter is dan Den Haag HS naar Den Haag CS.

Ach en er kunnen raampjes open in de SGMm die volgens sommige goede verkoeling geven.
Reputatie 7
Badge +3
Goede verkoeling is misschien iets te positief gesteld Jeroen, ik hou het op enige verkoeling.
In de tijd dat ik er regelmatig inzat had ik met dit soort temperaturen een klein handdoekje mee in mijn laptoptas. Kon best zweterig worden.
Reputatie 7
Badge +3
Helaas heeft ook SGM anti-tochtstrips waardoor het nauwelijks doorwaait tijdens het reizen. Maar alles is beter dan DDM1 en DD-AR.
Reputatie 6
Badge
@Inox Als NS heb je op deze wat warmere dagen keuze, rijden met een warme trein, of de trein opheffen. Zo simpel is het gewoon.
Reputatie 3
Ha daar is-ie weer, de "oude meuk" die vreselijk is en zo snel mogelijk vervangen moet worden door nieuw materieel, want dat is ge-wel-dig!

Ik kan melden, uit de praktijk, dat de klimaatbeheersing van het nieuwste materieel (SNG) helemaal niet zo "ge-wel-dig" is. Het maakt veel herrie en koelen doet het nauwelijks. Vorige week werd mijn vermoeden bevestigd door de trein zelf (info-scherm): temperatuur buiten: 24 graden, temperatuur binnen: 25 graden. Ik was helaas net te laat met een foto maken, ik vond het zelf ook moeilijk te geloven, maar de straaltjes zweet bevestigden het fenomeen,

Reageer