Nominatie meest waardeloze overstap van Nederland

Toon eerste bericht

31 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Slechtste overstap is toch wel in Dordrecht op een reis van Rotterdam Lombardijen naar Oudenbosch.
In de avonduren en het weekend mag je 29 minuten wachten in Dordrecht.

Dan nomineer ik in de "overstap" in Baarn van Hilversum richting Den Dolder: 30 minuten wachttijd. Deze overstap is zo beroerd dat NS zelf heeft toegegeven dat je vanuit Hilversum beter met de bus naar Soest kunt dan met de trein.
Reputatie 1
Mag ik dan nomineren de reis Maarn- Veenendaal de Klomp? Dat is hemelsbreed ongeveer 10 kilometer. Daarvoor moet je eerst van Maarn naar Utrecht CS (18 minuten). Daar moet je 24 minuten wachten op de Intercity ri Arnhem die er vervolgens 18 minuten over doet om op De Klomp aan te komen. Waarbij je dus ca. 56 minuten na vertrek beginstation Maarn weer passeert.

En dat mag zomaar met de OV-kaart ?!?!
Reputatie 4
Als je uit Utrecht Den Haag Centraal 's-avonds binnen komt. Door de sprinter voor de IC kan de IC niet eerder in Den Haag zijn, maar hierdoor is de overstap op sprinter naar Laan van NOI / Leiden 32 minuten. Je kan als je rent, voorin de IC staat, de trein niet bezet binnen komt en de HC van de sprinter wacht en als jong iemand halen in 2 minuten. De overstap is dus eigenlijk bijna nooit haalbaar. Dus lang wachten. Ook vanuit de IC/Sprinter uit Rotterdam is de overstap 27/24 minuten. De sprinter staat daarna in Leiden wel (zoals de hele dag) 9/11 minuten stil. Oplossing zou zijn de sprinterpaden van de sprinter naar Hlm en Amsterdam omdraaien, de hele dag. Of 's-avond de sprinter naar Haarlem door laten rijden naar Den Haag i.p.v. de sprinter naar Amsterdam.
Ik blijf breda-Prinsenbeek naar heeze nomineren. Alles moet met de sprinters. Vroeger kon je de ic nog pakken. Sprinters zijn nu het snelste met 1.34u reistijd. ( oude dienstregeling van 1.01u). Effectief dus 1.06u langer onderweg per heen en terugreis.
Reputatie 3
Andere nominatie voor deze titel: overstap op station Den Bosch tussen de treinen Zwolle Roosendaal & Alkmaar Maastricht
Dit is echt veel te waar, in een week heen en weer Middelburg Breda heb ik 7 van de 12 keer de overstap gemist.

Reageer