Skip to main content

Noodrem stuk

  • 13 July 2024
  • 7 reacties
  • 426 Bekeken

In treinstel 7632 is de noodrem stuk. Maar de noodrem heb je haast nooit nodig, dus er kan best wel mee gereden worden.
En toch verwondert het me een beetje. Als ik de conducteur was geweest had ik geweigerd te rijden.

 

7 reacties

Reputatie 7
Badge

Jij bent om die reden ook uitgestapt?

Gewoon een grapje van iemand welke een defect sticker ergens heeft gevonden.

Reputatie 3

Gewoon een grapje van iemand welke een defect sticker ergens heeft gevonden.

Dat is niet helemaal uitgesloten.

Reputatie 7
Badge

Ik heb dat stel opgezocht, staat geen enkele melding van een defecte noodremtrekker. Daarbij zou die sticker dan anders geplaatst zijn.

Reputatie 6

Ik zet ook even een melding door om dit na te laten kijken en de sticker te laten verwijderen aangezien het niet klopt! 😊

Badge +3

Volgende… https://x.com/revlaa/status/1825198308748308515

Conducteur heeft de sticker verwijderd.

Reputatie 1
In treinstel 7632 is de noodrem stuk. Maar de noodrem heb je haast nooit nodig, dus er kan best wel mee gereden worden.
En toch verwondert het me een beetje. Als ik de conducteur was geweest had ik geweigerd te rijden.

 

Ten eerste is het niet aan de HC om te bepalen of er vanwege defect materiaal wel of niet gereden wordt. De machinist heeft daarin de leiding en is verantwoordelijk voor het materiaal.

De HC is verantwoordelijk over de reizigers.

 

Een machinist kan een noodrem overbruggen, maar dat is vooral om de trein op een betere en veiligere plek te zetten waar hulpdiensten ook makkelijk kunnen komen zoals een overweg of een station. Ik denk niet dat een machinist per noodrem kan bepalen of die overbrugt wordt of niet. Het is of allemaal of geen.

 

Daarnaast heb je A B en C storingen, zover ik weet is A ernstig en mag je niet verder rijden, Daarna komt B gevolgd door C. Of er wel of niet gereden kan worden ligt dus aan het soort storing, aan het MBN (materiaal beheer) en ook aan de machinist.

Nu is mijn kennis over materiaal niet zo goed als dat van een machinist, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat er 1 noodrem kapot is.

 

Ik denk zelf ook dat dit een grapje is geweest van een reiziger. De stickers worden voornamelijk op buitendeuren en op toiletdeuren geplakt nadat ze zijn afgesloten. Dit wordt wel vaker gedaan door reizigers in de avond die wat gedronken hebben en lollig denken te zijn. Meestal trekken ze juist voor de lol aan de noodrem tijdens het uitstappen.

 

Maar ik zal het morgen eens vragen aan een machinist. Mocht het toch mogelijk zijn, dan zal ik mijn verhaal aanpassen.

Reageer