beantwoord

Noodzakelijkheid

• 24 mei 2020
  • 6 reacties
  • 273 Bekeken

Ik heb geen rijbewijs en ik ben afhankelijk van de trein. Ik hoopte dat ik per 2 juni weer op bezoek kan gaan, maar dat valt tegen. Ik heb zo de discussie over noodzakelijkheid een beetje doorgenomen. Ik interpreteer ze maar zo dat ik kan reizen, maar dat de regels er vooral zijn om bij een te volle trein onderscheid te kunnen maken wie eruit gezet gaat worden. Is dat verstandig?

icon

Beste antwoord door MoDe 24 mei 2020, 23:33

Ik denk niet dat een incidenteel bezoekje door reizigers een probleem is, maar de ‘grote volksverhuizing’ in zonnige weekenden en op feestdagen.

Plan jouw bezoek zoveel mogelijk in daluren, neem een ruime marge bij plannen van reistijden en mijd drukte.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Bij een te volle trein zal er waarschijnlijk een beroep gedaan worden op mensen die niet-noodzakelijk reizen om de trein te verlaten. Daadwerkelijke controle van de reden van reizen en eventuele “uitzetting” daardoor zie ik niet snel gebeuren, want het is ook voor plezierreisjes niet verboden om met het OV te reizen.

Reputatie 4

Denk dat het al heel veel zou schelen als NS een goede drukte-indicator zou publiceren. Zodat mensen thuis voor hun vertrek kunnen checken of het verstandig is om de trein te nemen. 

Nu reis je vanwege een vitaal beroep, of omdat je naar Zandvoort gaat, dat mag ook wel genuanceerder. Met een drukte indicator kunnen veel meer mensen bij elkaar op bezoek, dat is goed voor ieders welzijn, geen nutteloos uitje.

Reputatie 7
Badge +3

Tja, de drukte-indicator is in normale tijden al zeer onbetrouwbaar, dus ik ben bang dat het lastig wordt die nu wel goed te krijgen :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk niet dat een incidenteel bezoekje door reizigers een probleem is, maar de ‘grote volksverhuizing’ in zonnige weekenden en op feestdagen.

Plan jouw bezoek zoveel mogelijk in daluren, neem een ruime marge bij plannen van reistijden en mijd drukte.

Reputatie 4

Tja, de drukte-indicator is in normale tijden al zeer onbetrouwbaar, dus ik ben bang dat het lastig wordt die nu wel goed te krijgen :slight_smile:

Ik denk dat het ook een manier is voor NS om de schaarse capaciteit die er wel is optimaal te benutten. Nu komen mensen niet alleen te vaak tegelijk, maar blijven mensen misschien ook weg als er wel ruimte is. Met de miljardenverliezen die voor NS dreigen, lijkt een investering in middelen die de omzet kunnen vergroten me niet onverstandig. 

Reageer