Ik heb zojuist een brief thuisgekregen met een boete van 71,40. Het was een reis van Arnhem Centraal naar Utrecht Centraal retour. Er is iets bij het inchecken fout gegaan, ik weet alleen niet wat. Het paaltje gaf namelijk wel aan dat ik ingecheckt was. Dit vertelde ik dan ook aan de conductrice, en ze zei dat ik geen 50 euro hoef te betalen maar ik snapte niet compleet hoe ik dat moet doen. Kan iemand mij dat zo snel mogelijk uitleggen? Alvast bedankt!
Groetjes,
Yvonne
Beste antwoord door Chiel NS
Goedenavond Yvonne.vdh, welkom op het forum. Heel vervelend dat je een boete hebt opgelopen, ik durf zonder gegevens in te kunnen natuurlijk niet te zeggen hoe dat is gekomen.
Ik zie dat dit topic een beetje uit de hand is gelopen met allemaal reacties, dus even om er zeker van te zijn dat Yvonne.vdh het antwoord krijgt wat belangrijk voor haar is voor ze pagina's aan reacties moet doorlezen spring ik even in.
Neem contact op met de klantenservice zodra je de accept giro binnen hebt. Alle contactmogelijkheden vind je hier. We kijken graag voor je wat er precies is gebeurd, in veel gevallen kunnen we de boete voor je kwijtschelden. Vooral als het de eerste keer is. Mocht hier uit komen dat je bij een verkeerde maatschappij bent ingecheckt, raad ik je aan om daar ook nog even contact mee op te nemen. Vaak kan dat op deze website.
Ik wil je verder wel graag aangeven dat het normaal is dat een boete uitgeschreven wordt, ook al is het je eerste keer dat je geen geldig vervoersbewijs hebt. Dit is voor een conducteur namelijk niet te controleren, op de klantenservice kunnen we dat wel. Daarom ligt de verantwoordelijkheid daar, om te kijken of de boete kwijtgescholden kan worden.
Bekijk origineel
Ik zie dat dit topic een beetje uit de hand is gelopen met allemaal reacties, dus even om er zeker van te zijn dat Yvonne.vdh het antwoord krijgt wat belangrijk voor haar is voor ze pagina's aan reacties moet doorlezen spring ik even in.
Neem contact op met de klantenservice zodra je de accept giro binnen hebt. Alle contactmogelijkheden vind je hier. We kijken graag voor je wat er precies is gebeurd, in veel gevallen kunnen we de boete voor je kwijtschelden. Vooral als het de eerste keer is. Mocht hier uit komen dat je bij een verkeerde maatschappij bent ingecheckt, raad ik je aan om daar ook nog even contact mee op te nemen. Vaak kan dat op deze website.
Ik wil je verder wel graag aangeven dat het normaal is dat een boete uitgeschreven wordt, ook al is het je eerste keer dat je geen geldig vervoersbewijs hebt. Dit is voor een conducteur namelijk niet te controleren, op de klantenservice kunnen we dat wel. Daarom ligt de verantwoordelijkheid daar, om te kijken of de boete kwijtgescholden kan worden.