beantwoord

NS bus Houten-Houten Castellum

• 11 augustus 2014
  • 13 reacties
  • 466 Bekeken

Vanmorgen werd op station Houten castellum omgeroepen dat vanaf dinsdag 12 augustus de sprinter van Utrecht naar Geldermalsen niet zal stoppen op Houten Castellum. De sprinter van Geldermalsen naar Utrecht stopt wel op Houten Castellum. Van Houten naar Houten Castellum zouden dan NS bussen rijden. Voor meer info werden we doorverwezen naar NS.nl
Echter, in de reisplanner is niets opgenomen over bussen, en staat gewoon de verbinding Utrecht - Houten Castellum aangegeven. Nogal tegenstrijdige informatie, waar vind ik de juiste info?
icon

Beste antwoord door Loes 11 augustus 2014, 12:11

Ik heb het even in mijn railpocket nagekeken en ik zie de volgende werkzaamheden staan:

Utrecht Centraal - Geldermalsen

Wanneer: van maandag 11 tot en met vrijdag 15 augustus

Oorzaak: door werkzaamheden

Advies: U kunt gebruikmaken van de gewijzigde dienstregeling

tussen Utrecht Centraal-Geldermalsen rijden twee in plaats van vier sprinters per uur

De de serie 6000 zal gekoppeld rijden aan serie 16000 tussen Utrecht Centraal en Geldermalsen en deze twee series worden gesplitst in Geldermalsen, waar de 6000 serie door gaat richting Tiel en de 16000 naar Breda.

Vandaar de wijziging in dienstregeling, maar er worden verder geen bussen ingezet, dus het omroepbericht lijkt mij inderdaad onjuist. Hoop dat jullie hier wel wat aan hebben?
Bekijk origineel

13 reacties

Ik heb dezelfde vraag. Ik heb het de conducteur gevraagd, die wist ook van niets.
Gek he esther, zou fijn zijn als een NS medewerker even antwoord geeft 🙂
Ik heb het even in mijn railpocket nagekeken en ik zie de volgende werkzaamheden staan:

Utrecht Centraal - Geldermalsen

Wanneer: van maandag 11 tot en met vrijdag 15 augustus
Oorzaak: door werkzaamheden
Advies: U kunt gebruikmaken van de gewijzigde dienstregeling

tussen Utrecht Centraal-Geldermalsen rijden twee in plaats van vier sprinters per uur

De de serie 6000 zal gekoppeld rijden aan serie 16000 tussen Utrecht Centraal en Geldermalsen en deze twee series worden gesplitst in Geldermalsen, waar de 6000 serie door gaat richting Tiel en de 16000 naar Breda.

Vandaar de wijziging in dienstregeling, maar er worden verder geen bussen ingezet, dus het omroepbericht lijkt mij inderdaad onjuist. Hoop dat jullie hier wel wat aan hebben?
Beste Loes,

hartelijk bedankt voor je bericht, ik vind het nog steeds wel vreemd, want het werd vanmorgen echt wel 5x omgeroepen (ik stond er vrij lang want er was vertraging :)). De werkzaamheden die jij aangeeft zijn inderdaad wel op ns.nl terug te vinden.
Op Utrecht werd het ook steeds omgeroepen. Ik blijf toch hoop houden dat het omroepbericht fout is, anders zou het toch wel op de site staan? Het lijkt me ook niks te maken hebben met de werkzaamheden die bij Utrecht plaatsvinden.
Nou, net gebeld met klantenservice NS. Hun systeem ligt eruit, meneer kon mij niets vertellen. Hier word je toch moe van?
Ben niet anders gewend van NS helaas:(
Een mogelijke verklaring is dat de dienstregeling van de sprinters Utrecht C. - Geldermalsen nog in de afgelopen twee weken in gewijzigd in wat Loes in #3 beschrijft, terwijl de dienstregeling bij werkzaamheden normaal niet zo kort van tevoren nog wordt omgegooid. Het overslaan van Houten Castellum hoorde misschien bij het oorspronkelijke plan, maar is dan door die late wijziging vervallen.
Dan denk ik dat er een probleem in het systeem van de automatische omroep heeft gezeten. Normaal nemen ze het 1x op bij werkzaamheden en blijven dat dan herhalen eens in de zoveel tijd. Ik hoop inderdaad snel dat de foutieve omroep eruit gehaald kan worden en het heeft denk ik de aandacht.
Heb zojuist gebeld weer met de NS. Er is daar niets bekend over bussen tussen Houten en Castellum. Mevrouw verwees mij door naar 0900 9292 (70 cent per minuut, erg fijn). De mevrouw daar had ook geen meldingen van bussen, maar zei ook dat zij in principe alle informatie van de NS krijgen. Typisch geval van kastje naar de muur. Ga er nu maar van uit dat het inderdaad een foutief omroep bericht was.
Top:) Dan gaan we daar maar vanuit. En als we morgen ineens in Culemborg zitten worden we boos:)
Dit omroepbericht is inderdaad foutief. De sprinter tussen Utrecht en Houten Castellum stopt ook op Houten Castellum. Goede reis gewenst.
En excuses voor het ongemak en alle belkosten die ik kwijt was om dit mysterie op te lossen. Was ook op zijn plek geweest Thijs. Maar bedankt voor je antwoord.

Reageer