Ondanks dat er vlakbij mijn werk een treinstation is fiets ik altijd naar het werk. Heerlijk nu in de zomer. Maar ik wil bij heel slecht weer of bij band lek de trein kunnen pakken met mijn fiets.
Ik moet voor mijn fiets dan een fiets dal kaart kopen maar ik vraag me af of dan echt een los kaartje moet kopen of dat ik het kaartje op mijn ov chip kan zetten met NS Flex Basis zodat het ook op saldo gaat?
Op het station komt alleen een stoptrein om het half uur (sprinter) en ik heb begrepen dat je je fiets alleen op de aangewezen plekken mag zetten maar wat als die vol zijn/er mensen zitten? Moet ik dan echt weer een half uur wachten en hopen dat ik met de volgende trein mee kan of mag ik dan mijn fiets toch ergens anders neerzetten mits het natuurlijk niet druk is in de trein/buiten de spits en mijn fiets niemand in de weg staat. En zijn die plekken vaak voor of achteraan in de sprinter?
Het gaat maar om 2 haltes (7 minuten trein volgens NS) maar het scheelt ruim 1,5 uur lopen als ik mijn fiets niet kan gebruiken.