NS is spoor compleet bijster… | NS Community

NS is spoor compleet bijster…


Reputatie 4

Wegens logistieke beperkingen… vol woede en frustraties lees ik bericht op het bord, weer een vertraging te pakken, wederom een andere route die ik moet nemen en tweemaal extra moet overstappen… Vertragingen zijn het nieuwe normaal en voor deze incompetentie vraagt dit bedrijf de hoofdprijs. Nog nooit heb ik als klant ooit een persoonlijk bericht ontvangen, waarin excuses worden aangeboden. De NS weet exact wat men klanten aandoet, zeker mensen met een NS abonnement. Tel de vertragingen op en laat het in de NS zien. Nee, deze mate van transparantie naar klanten toe, is ondenkbaar voor een bedrijf dat goederenvervoer voorrang geeft boven het vervoer van mensen. Zo vaak dat ik een goederentrein voorbij zien denderen, terwijl mijn trein vertraging heeft. Natuurlijk allemaal toevallig. Ik heb het vanochtend opgenomen, toen onze trein stil stond naast het PSV stadion in Eindhoven… en jawel, daar kwam een goederentrein weer voorbij en daarna allerlei andere treinen die ook in de wacht stonden. 
Personeelstekorten lees ik overal als excuus van de NS topmanagers… Persoonlijk denk ik, dat mensen niet bij de NS willen werken. Regelmatig spuwen conducteurs hun gal over het werkklimaat bij de NS of ze zitten de hele treinreis op hun luie reet in de 1e klas coupé. Controles zie ik nog maar zelden en dat zie je in de 1e klas terug. Veel mensen zonder 1e klas kaartje, je haalt ze er met gemak uit. 
Wat de vraag doet rijzen waarom ik überhaupt als brave burger een 1e klas kaartje zou moeten kopen, aangezien conducteurs als ze eens controleren, de mensen naar de 2e klas verwijzen. Boetes??? Worden niet meer uitgeschreven en dat weten de mensen die hier misbruik van maken maar al te goed.

Ik reis zeer vaak van Den Haag naar Eindhoven en retour en draag mijn steentje bij in CO2 uitstoot, maar ik heb een grote hekel gekregen aan het reizen met de NS en overweeg serieus om het openbaar vervoer na ruim 30 jaar vaarwel te zeggen. 

In mijn ogen is de NS het spoor volledig bijster, geflankeerd door een falend overheidsbeleid mbt de ontwikkelingen van het openbaar vervoer.

Een voordeel van deze vertragingen: de tijd hebben om mijn ongezouten mening over de NS op het forum te delen… waarvan akte ;-)

 

 


23 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Zo-dat is er weer uit. Gaat geen ene fluit helpen. En wat kan NS nou eigenlijk doen aan in de fik staande aanmaakblokjesfabrieken, mensen die zich nergens wat aan gelegen laten liggen, etc.

Omdat ikzelf toevallig ook nog wel via die route verderop moet trek ik er meestal maar half uurtje extra voor uit and reis via Utrecht-heb je nog wifi ook.

Als ik een zaak had zou ik me niet inspannen voor klanten die toch weglopen-dat levert niks op. Wees nou ietsepietsie slimmer met wat je dreigt.

Ben nu paar dagies in DE en hier is het dus echt nog erger, ondanks de naam die het heeft.

Reputatie 4

Denk dat ik met ruim 30 jaar NS ervaring weet waar ik het over heb. Kwaliteit van NS dienstverlening gaat met sprongen achteruit. 
In ruim 30 jaar heb ik nog nooit zoveel vertragingen meegemaakt als in de afgelopen jaren. De aansluiting in Utrecht net weten te halen omdat ook deze trein vertraagd was en iemand zo vriendelijk was om voor een aantal mensen de deuren open te houden

Nou met 30 jaar NS ervaring weet je duidelijk niet hoe de vork in de steel zit.

Allereerst is het al heel wat jaartjes geleden dat de NS met goederen treinen reed, dus dat hele verhaal over goederentreinen die de NS voorrang geeft boven personenvervoer is complete onzin.

Dat een goederentrein soms voorgaat wordt bepaalt door de treinverkeersleider die in dienst in van Prorail, welke weer valt onder het ministerie net zoals Rijkswaterstaat. De reden dat goederentreinen soms toch voorgaan is dat deze vanwege het gewicht een veel langere remweg hebben en niet zo snel kunnen stoppen als een reizigerstrein. Er wordt dus getracht om goederentreinen die zwaar beladen zijn een rijweg te geven met zo min mogelijk rode seinen want ook het optrekken van deze treinen gaat traag.

Het personeelsgebrek na corona is bij veel bedrijven een probleem doordat er het nodige personeel is met langdurige covid maar ook personeel wat er voor gekozen heeft vervroegd te stoppen met werken. Daarbij is er bij de NS inderdaad de nodige onvrede onder de medewerkers, wat ook resulteert in een hogere uitstroom door medewerkers die eerder met pensioen gaan en medewerkers die het bedrijf de rug toekeren en elders aan de slag gaan.  Banen zijn er immers genoeg en voor machinist is de interne opleiding toch zo'n 10 maanden dus vervanging is er niet zomaar.

En ook toen er nog meer dan voldoende medewerkers waren kwam het wel eens voor dat een trein niet kon rijden omdat de medewerkers niet op de juiste locatie aanwezig waren, zodra er ergens een verstoring is dan komt materieel niet op de juiste locaties maar ook de medewerkers niet. En er is niet een blik medewerkers op elk station aanwezig welke uit hun neus eten wachten op het moment dat ze onverwachts nodig zijn. Het zijn vaak per functie maar 1 of 2 medewerkers die reserve zijn en kunnen inspringen per standplaats van de NS en dta is in normale situaties meer dan voldoende en vaak ook bedoeld om zieke medewerkers te vervangen.

Reputatie 7
Badge +3

En als je stilstaat bij het PSV-stadion is dat meestal omdat het spoor bij het perron op Eindhoven Centraal nog bezet is. Een goederentrein rijdt over z'n eigen spoor langs het station en hoeft daar dus niet op te wachten.

Reputatie 7

Ik reis zeer vaak van Den Haag naar Eindhoven en retour en draag mijn steentje bij in CO2 uitstoot, maar ik heb een grote hekel gekregen aan het reizen met de NS en overweeg serieus om het openbaar vervoer na ruim 30 jaar vaarwel te zeggen. 

Dat laatste hoor ik vaker. Jammer, maar ik kan me er ook wel iets bij voorstellen. Je ziet teveel gebeuren in de dagelijkse praktijk waar je niet op zit te wachten. Dan wordt het volhouden van "groen" reizen ook soms moeilijk. Echter, met de auto reizen is ook niet alles. Als iedereen in de auto gaat zitten, word je daar vrolijk van op de weg? Nog meer blik overal.

Reputatie 7
Badge

En als je stilstaat bij het PSV-stadion is dat meestal omdat het spoor bij het perron op Eindhoven Centraal nog bezet is. Een goederentrein rijdt over z'n eigen spoor langs het station en hoeft daar dus niet op te wachten.

Niet helemaal. Met de intercity Den Haag-Eindhoven rijden we zeer regelmatig achter een goederentrein (vanaf Breda al). Nu kunnen we daar na Boxtel wel proberen omheen te rijden, maar als die goederentrein toch net wat eerder bij Acht is, laten ze die doorrijden. Dat heeft dan inderdaad tot gevolg dat wij bij het stadion stil komen te staan.

Doordat de laatste tijd heel veel goederentreinen worden omgeleid via Venlo, is de lijn Breda-Eindhoven-Venlo nóg drukker geworden dan ie al was en die is in de 'normale’ situatie al overbelast.

 

Reputatie 7

Doordat de laatste tijd heel veel goederentreinen worden omgeleid via Venlo, is de lijn Breda-Eindhoven-Venlo nóg drukker geworden dan ie al was en die is in de 'normale’ situatie al overbelast.

Inderdaad is het een komen en gaan van goederentreinen die door deze Brabantse stations rijden. Komt er voor die "normale" overbelasting op deze Brabantse lijn nog een oplossing in de toekomst of zal dit zo blijven? In de regionale media las ik in het verleden weleens over noodzaak tot uitbreiding van de spoorcapaciteit, zeker tussen Tilburg en Breda.

Reputatie 7
Badge

Op dat stuk zou je aan 8 sporen naast elkaar nog niet voldoende capaciteit hebben volgens mij. Als ik zie wat er vaak voor en achter me rijdt aan goederen…….veel ruimte is er ook niet om uit te breiden natuurlijk.

Reputatie 4

Nou met 30 jaar NS ervaring weet je duidelijk niet hoe de vork in de steel zit.

Allereerst is het al heel wat jaartjes geleden dat de NS met goederen treinen reed, dus dat hele verhaal over goederentreinen die de NS voorrang geeft boven personenvervoer is complete onzin.

Dat een goederentrein soms voorgaat wordt bepaalt door de treinverkeersleider die in dienst in van Prorail, welke weer valt onder het ministerie net zoals Rijkswaterstaat. De reden dat goederentreinen soms toch voorgaan is dat deze vanwege het gewicht een veel langere remweg hebben en niet zo snel kunnen stoppen als een reizigerstrein. Er wordt dus getracht om goederentreinen die zwaar beladen zijn een rijweg te geven met zo min mogelijk rode seinen want ook het optrekken van deze treinen gaat traag.

Het personeelsgebrek na corona is bij veel bedrijven een probleem doordat er het nodige personeel is met langdurige covid maar ook personeel wat er voor gekozen heeft vervroegd te stoppen met werken. Daarbij is er bij de NS inderdaad de nodige onvrede onder de medewerkers, wat ook resulteert in een hogere uitstroom door medewerkers die eerder met pensioen gaan en medewerkers die het bedrijf de rug toekeren en elders aan de slag gaan.  Banen zijn er immers genoeg en voor machinist is de interne opleiding toch zo'n 10 maanden dus vervanging is er niet zomaar.

En ook toen er nog meer dan voldoende medewerkers waren kwam het wel eens voor dat een trein niet kon rijden omdat de medewerkers niet op de juiste locatie aanwezig waren, zodra er ergens een verstoring is dan komt materieel niet op de juiste locaties maar ook de medewerkers niet. En er is niet een blik medewerkers op elk station aanwezig welke uit hun neus eten wachten op het moment dat ze onverwachts nodig zijn. Het zijn vaak per functie maar 1 of 2 medewerkers die reserve zijn en kunnen inspringen per standplaats van de NS en dta is in normale situaties meer dan voldoende en vaak ook bedoeld om zieke medewerkers te vervangen.

Probeer je eens in de rol van de klant te verplaatsen en vanuit jouw ervaring bij de NS en/of ProRail hierop te reageren. Ik herken alle punten die je schets (al speelt het vroegtijdig met pensioen gaan al een hele tijd en verbaast het mij dat machinisten die in een afgesloten ruimte opereren blijkbaar toch meer geraakt zijn door Corona dan ik had vermoed), maar het neemt niet weg dat de hoeveelheid vertragingen die ik als klant op jaarbasis oploop, de afgelopen jaren alleen maar is toegenomen, simpele droge feiten die de NS kent, maar NIET naar klanten acteert. 
Het feit dat ik reeds ruim 30 jaar met het openbaar vervoer reis, heeft niets met zelfkastijding te maken en het mag duidelijk zijn dat het duidelijke voorkeur geniet boven de auto. 
Mijn betoog is de stem van een klant, die door velen wordt uitgesproken en daar zou de NS iets mee moeten doen… Een fijn zonnig weekend toegewenst!

Reputatie 7
Badge +3

NS lijdt net als heel veel andere organisaties aan het waanidee dat het bedrijf goedkoper en dus beter functioneert als er net te weinig personeel is. Dat waanidee is dan ook nog een keer gekoppeld aan het waanidee om zo weinig mogelijk mensen een vast contract aan te bieden. Managers krijgen steeds taakstellingen om de kosten te drukken. Er is dan de perverse prikkel om te gaan sturen op onderbezetting.

Het is aan alle kanten duidelijk dat de wal het schip begint te keren. Mensen zijn wel een beetje klaar met het opvangen van diensten omdat de baas te weinig personeel heeft geregeld. 

NS lijdt net als heel veel andere organisaties aan het waanidee dat het bedrijf goedkoper en dus beter functioneert als er net te weinig personeel is. Dat waanidee is dan ook nog een keer gekoppeld aan het waanidee om zo weinig mogelijk mensen een vast contract aan te bieden. Managers krijgen steeds taakstellingen om de kosten te drukken. Er is dan de perverse prikkel om te gaan sturen op onderbezetting.

Het is aan alle kanten duidelijk dat de wal het schip begint te keren. Mensen zijn wel een beetje klaar met het opvangen van diensten omdat de baas te weinig personeel heeft geregeld. 

Hoe kom jij erbij dat NS werkt met tijdelijke contracten?  Enige wat tijdelijk aan de contracten van het treinpersoneel is is dat je zodra je als machinist niet door de medische of psychologische keuring komt na x jaar je inderdaad niet meer als machinist verder kan en dus niet verder kan in je funcite en bij de Hc geldt dit hetzelfde alleen heb je daar nog de BOA op dit moment.

 

Verder is er inderdaad zoveel mogelijk ingekrompen en zijn de diensten zo optimaal mogelijk in elkaar gezet waardoor de ruimte (overcapaciteit) die er was door de ruimere overstaptijden nagenoeg verdwenen.  Qua machinisten scheelde dat 150 medewerkers met de slag die hierin gemaakt is een paar jaar geleden en iedereen wist dat er een moment komt dat je dan op de blaren moet zitten, behalve de managers bij de NS.

En dat medewerkers geen extra diensten willen draaien heeft vooral met het ontbreken van waardering te maken en de weg die het management vaart over de ruggen van de medewerkers.

Probeer je eens in de rol van de klant te verplaatsen en vanuit jouw ervaring bij de NS en/of ProRail hierop te reageren. Ik herken alle punten die je schets (al speelt het vroegtijdig met pensioen gaan al een hele tijd en verbaast het mij dat machinisten die in een afgesloten ruimte opereren blijkbaar toch meer geraakt zijn door Corona dan ik had vermoed), maar het neemt niet weg dat de hoeveelheid vertragingen die ik als klant op jaarbasis oploop, de afgelopen jaren alleen maar is toegenomen, simpele droge feiten die de NS kent, maar NIET naar klanten acteert. 
Het feit dat ik reeds ruim 30 jaar met het openbaar vervoer reis, heeft niets met zelfkastijding te maken en het mag duidelijk zijn dat het duidelijke voorkeur geniet boven de auto. 
Mijn betoog is de stem van een klant, die door velen wordt uitgesproken en daar zou de NS iets mee moeten doen… Een fijn zonnig weekend toegewenst!

 

De vertragingen zijn vooral omdat het spoornetwerk overbelast is geraakt omdat er meer treinen rijden en de overheid verzuimd heeft hier geld in te investeren om de spoorcapaciteit uit te breiden.

Prorail/NS werken juist hard om de capaciteit zonder uitbreidingen te verhogen door allerlei hulpmiddelen toe te passen en te werken aan een upgrade van het beveiligingssysteem op het spoor zodat treinen dichter bij elkaar kunnen rijden.

U legt de bal wat dat betreft dus ook geheel verkeerd, gebrek aan investeringen en korte termijn politiek is nu eenmaal hoe er in Nederland gedacht wordt in Den Haag, lange termijn gevolgen daar hebben ze nog nooit van gehoord daar.

 

En wat betreft Corona, treinmedewerkers lopen veel tussen reizigers op de stations, zitten samen met collega's in het verblijf en hebben natuurlijk in hun vrije tijd ook contacten met andere medewerkers. Machinisten zitten niet de hele dag in isolatie zonder iemand te zien.

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben het op zich wel eens dat er van alles mis is met NS, maar veel oorzaken van vertraging en uitval van treinen worden niet door NS veroorzaakt en kan NS ook niet oplossen. Ook al zouden alle HC's op iedere trein alle reizigers controleren en geen minuut in de eerste klas zitten, ook al zou er geen personeelstekort zijn en zouden nog tal van andere dingen verbeterd worden, dan nog zou er bij allerlei storingen geen trein rijden of vertragingen zijn, denk aan aanrijdingen, sein/wisselstoringen, defect spoor. Zo was er gister in de Willemspoortunnel bij Rotterdam Blaak een stroomstoring waardoor er geen treinen konden rijden en was er bij Udenhout een auto op het spoor gekomen waardoor de overweg beschadigd was en hersteld moest worden en dus ook een tijdje geen treinen konden rijden. Woensdagavond was er nog een aanrijding waardoor er geen treinen konden rijden tussen Breda en Tilburg. Ook op het traject Den Haag - Leiden was het deze week 2 keer mis met aanrijdingen, eerst begin van de week 's middags bij Voorschoten (ik fietste er langs terwijl ProRail nog aan het reinigen was) en gisterochtend bij De Vink. 

Reputatie 7

Er zijn nou eenmaal zeer veel factoren (zeker in deze tijd) die meespelen en vertraging veroorzaken.

Zo noemt u goederentreinen die worden voorgelaten op reizigerstreinen. Het is niet de NS die deze beslissing maakt, maar de beheerder van het spoor, Prorail. Uiteindelijk kiest de treindienstleider welke trein als eerste mag rijden. Hierbij wegen diverse zaken mee, zoals al genoemd zijn goederentreinen vaak zwaarder waardoor ze langzamer optrekken (zouden ze telkens moeten stoppen voor reizigerstreinen dan kost dat dus veel extra tijd die aan andere treinen weer moet worden doorberekend) en rijden ze langzamer (80 tot 100 kilometer per uur tegenover de 130-140 kilometer per uur die reizigerstreinen rijden). Ook vervoerders van goederentreinen moeten aan Prorail kosten betalen om het spoor te mogen gebruiken, dus zeggen dat ze dan maar helemaal op de laatste plaats moeten komen kan ook weer niet. 

De meest simpele conclusie is dat het spoor eigenlijk te vol is voor al dat treinverkeer. Er zijn teveel treinen die van dezelfde stukjes gebruik moeten maken. Maar ook dit is heel dubbel, want juist die hoge frequentie van treinen is iets waar het spoor in Nederland wereldwijd om bekend staat. Dus daar zomaar mee stoppen zou óók weer een hoop negativiteit teweeg brengen. 

Voor een ieder die zich eraan ergert zou ik vooral adviseren om achteraan in de file aan te sluiten...

Reputatie 7

Elders is het ook niet beter. Ook al lijkt dat soms zo. We moeten er gewoon mee leven denk ik. Perfect wordt het nooit en misschien moeten we de verwachtingen ook wat temperen. En wat meer marge inplannen.

Ik was vorige week in het VK en zat er twee uur in een intercitytrein bij Exeter vast. Wegens een storing in de seinen moesten treinen langzaam rijden én gingen over één spoor en moest de één op de ander wachten. Onze trein was nummer vier in de wachtrij en de tegenliggers moesten er ook nog langs. Al met al twee uur vertraging. Personeel kwam flesjes water en een snack uitdelen en benadrukte continu dat je via DelayRepay een claim kon indienen. Bij meer dan een uur vertraging al snel 100% vergoeding, dus een gratis reis. In de trein ontstonden ook leuke gesprekken tussen reizigers, voor dit gebeuren zei niemand iets en keek iedereen op de telefoon..... De dagen daarna ook regelmatig gecancelde treinen en storingen, en nu gaan ze in het hele land volgende week weer 3 dagen staken bij het spoor.....

 

 

Reputatie 4

Elders is het ook niet beter. Ook al lijkt dat soms zo. We moeten er gewoon mee leven denk ik. Perfect wordt het nooit en misschien moeten we de verwachtingen ook wat temperen. En wat meer marge inplannen.

Ik was vorige week in het VK en zat er twee uur in een intercitytrein bij Exeter vast. Wegens een storing in de seinen moesten treinen langzaam rijden én gingen over één spoor en moest de één op de ander wachten. Onze trein was nummer vier in de wachtrij en de tegenliggers moesten er ook nog langs. Al met al twee uur vertraging. Personeel kwam flesjes water en een snack uitdelen en benadrukte continu dat je via DelayRepay een claim kon indienen. Bij meer dan een uur vertraging al snel 100% vergoeding, dus een gratis reis. In de trein ontstonden ook leuke gesprekken tussen reizigers, voor dit gebeuren zei niemand iets en keek iedereen op de telefoon..... De dagen daarna ook regelmatig gecancelde treinen en storingen, en nu gaan ze in het hele land volgende week weer 3 dagen staken bij het spoor.....

Dit is een klantgerichte aanpak en de compensatieregeling lijkt daar ruimer opgezet te zijn dan hier. Ik heb discussies met de NS omdat men een vertraging van 32 minuten weigert te compenseren, men reageert niets op e-mails en dan heb ik niet over al die reizen waar ik bijna een half uur vertraging heb opgelopen en ik weet dat er geen compensatie wordt gegeven. Dit is exact mijn punt, dat de NS naar klanten moet kijken en per kwartaal of per 6 maanden een analyse maakt van de vertragingen en proactief hier iets tegenover stelt, zoals een dag gratis reizen.

De meeste reacties gaan allemaal van de treinen en infrastructuur uit, maar de NS is een dienstverlenende organisatie en daar zou de klant centraal moeten staan..

 

 

Reputatie 7
Badge

Het piept en kraakt aan alle kanten. Niet alleen bij de NS. Het gevolg van keuzes die in het verleden zijn gemaakt. 

De klant moet centraal staan?  Volgens mij is dat een zeldzaamheid geworden in Nederland, ze moeten maar eens een paar weekjes in de USA doorbrengen dan leren ze weer wat klant is koning inhoud.

Badge +3

De klant moet centraal staan?  Volgens mij is dat een zeldzaamheid geworden in Nederland, ze moeten maar eens een paar weekjes in de USA doorbrengen dan leren ze weer wat klant is koning inhoud.

In de USA zijn ze natuurlijk totaal doorgeslagen qua claim-maatschappij, dus niet zozeer de klant maar de eventuele advocaat die je (dreigt) in te schakelen is koning. 😅

Dat moeten we hier niet willen (de imagoschade is er al lang), en dat de afhandeling van klachten/vergoedingen bij NS (veel te) lang duurt is niet opzettelijk, dus geen gevalletje “beste klant, stik er maar in!”

Reputatie 7

"De klant staat centraal" is gewoon een inhoudsloze vage standaarduitspraak die gemakkelijk gebezigd wordt. Uiteindelijk kost de klant altijd centraal stellen vooral geld, maar de klant wil wel graag liefst voor dubbeltje op de eerste rij en niet betalen. Dus wat krijg je dan. Het bedrijfsbelang gaat gewoon voor.

In de USA schijnt de klant vaker koning te zijn, maar persoonlijk vond ik het meestal nogal nep. Nederland is vaak weer het andere uiterste (best vaak onverschillig en bot).

De klant moet centraal staan?  Volgens mij is dat een zeldzaamheid geworden in Nederland, ze moeten maar eens een paar weekjes in de USA doorbrengen dan leren ze weer wat klant is koning inhoud.

In de USA zijn ze natuurlijk totaal doorgeslagen qua claim-maatschappij, dus niet zozeer de klant maar de eventuele advocaat die je (dreigt) in te schakelen is koning. 😅

Dat moeten we hier niet willen (de imagoschade is er al lang), en dat de afhandeling van klachten/vergoedingen bij NS (veel te) lang duurt is niet opzettelijk, dus geen gevalletje “beste klant, stik er maar in!”

Het zit toch echt een stuk anders in elkaar, in de USA zijn veel medewerkers afhankelijk van de fooien omdat dat een groot deel van het salaris vormt. Daarnaast is je baan niet zo zeker als hier dus je moet presteren want je staat zo op straat.

En ja, het komt wel eens overdreven over zeker als je het niet gewend bent. Maar punt is wel je bent daar als klant echt koning, zelfs bij aankopen via bv amazon merk je dat klachtenafhandeling over het algemeen heel goed gaat en problemen netjes opgelost worden, dat is in NL wel duidelijk anders.

Geklaag alom over treinen: 'NS zakt door ondergrens, zo staat vermeld in de krant en terecht. Ns kan het blijkbaar niet aan....hoogtijd dat Ns nu ook de ruimte biedt aan Arriva.....die willen heel graag, maar Ns steekt er nogal een flinke stokje voor. 

Ben nu op weg naar mijn werk en weer ruim een halfuur te laat vanwege trein vertraging. In 1 week tijd 3 keer het geval geweest! Vertragingen of treinen komen te vervallen!!

Ik heb een jaarabonnement....ben er nu echt een beetje klaar mee!

Reputatie 4

Ik herken volledig wat je zegt. Klanten (een onbekend begrip voor de NS) krijgen de volle lading, een continue stroom van vertragingen, uitgevallen treinen wegens zogenaamde logistieke beperkingen (geen personeel waarschijnlijk, want vanochtend werd 5 minuten voor vertrekt even tussen neus en lippen bekend gemaakt dat de trein van 6:14 uur van Rotterdam naar Eindhoven niet ging rijden en ik was om 5:18 uur vanaf Den Haag HS vertrokken omdat er al LANGE tijd werkzaamheden zijn tussen Den Haag en Rotterdam). NS international dezelfde shit, de app niet in sync met de NS App. Roltrappen die al 1 jaar!!!!!! kapot zijn en the list goes on… Sinds Corona is het ene grote shit zooi met de NS en die volgevreten Koolmees wil enkel de prijzen verhogen voor deze wanprestatie. Bizar, bij zo’n wanprestatie zou een ceo in het bedrijfsleven de laan uit worden gestuurd…

 

Reageer