NS is stom

• 7 november 2016
  • 31 reacties
  • 1017 Bekeken

Vanochtend besloten om een trein eerder te nemen, aangezien NS weinig goed kan doen en ik een keer optijd wou komen. Op het station werd meegedeeld dat deze trein niet meer zou rijden. De trein daarna had ook nog eens erge vertraging waardoor ik te laat was voor mijn toets die ik vervolgens niet meer mocht maken. NS is een **** bedrijf, de enige reden dat het nog bestaat is omdat het vrijwel een monopoly is. Als jullie concurrentie hadden waren jullie al lang al failliet.

31 reacties

Je taalgebruik is een beetje ... Floris!
Moet ik volgende keer maar 3 treinen eerder nemen om op tijd te komen? Of 4 treinen? En dan maar hopen dat er eentje wel op tijd komt?
Reputatie 6
Badge
Ik kan me vinden in je mening wat betreft de concurrentie, maar je taalgebruik is niet om serieus te nemen. Een moderator zal zo vast je bericht en titel censureren.
Reputatie 6
Badge
Wat was eigenlijk je traject, Floris?
Goedemorgen Floris, en welkom.

Ik heb de titel en het bericht even aangepast, en ook je naam iets minder grof gemaakt.

Als je ons wat meer vertelt over jouw reis (traject en tijd), kunnen we even met je meekijken.
Reputatie 7
Badge +3
Er vallen op dit moment inderdaad opvallend veel treinen om niet gespecificeerde redenen uit. Wellicht materieel problemen?
Het was de bedoeling dat ik om 8:02 de trein vanaf hoorn kersebogerd zou nemen, om later over te stappen op de metro met als eind bestemming Amsterdam bijlmer arena. Deze trein kwam echter niet. Gelukkig zou ik met de trein van 8:14 ook optijd komen, maar die had erge vertraging waardoor ik te laat kwam. Bedankt voor het verpesten van mijn toets, stelletje nietsnutten dat jullie zijn.
Reputatie 6
Badge
Je kunt NS niet geheel de schuld geven hiervoor. Je had beter extra vroeg op kunnen staan om je toets te halen. Of zou je een vlucht naar het buitenland ook plannen met slechts een half uur eerder aankomen op Schiphol? Als je iets belangrijks te doen hebt, kun je beter extra vroeg zijn, zeker op jouw traject. Je kunt wel geld Terug Bij Vertraging aanvragen om het leed een beetje te verlichten als je meer dan 29 minuten vertraging had.
Goedemorgen Floris.

Kun je mij jouw exacte geplande reis vertellen?

Ik zie dat de trein van 08.02 vanaf Hoorn Kerseboogerd inderdaad niet heeft kunnen rijden. Naar welk station wilde je met de trein reizen?

Ook hoor ik graag hoe laat jij jouw toets zou hebben gehad en op welke school/locatie.
Ja dat deed ik dus ook. Ik ging voor een trein vroeger dan de gene die eigenlijk zou moeten nemen. Moet ik volgende keer maar 3 treinen eerder nemen dan? Het slaat nergens op om dit in mijn schoenen te schuiven, als een bedrijf een dienst beloofd moeten ze er gewoon voor zorgen dat ze die dienst kunnen leveren ook. Daar betaal ik toch voor?
Floris, zou je nog even op mijn vragen in willen gaan? Ik kijk graag even met je mee.
Met de trein van 8:02 zou ik 8:42 op station lelylaan zijn. Vanaf hier zou ik de metro richting Gein nemen, om vervolgens 9:09 aan te komen op station bijlmer arena. Mijn toets begon om 9:20 op het hva op fraijlemaborg.
Bedankt voor de informatie.

Je zou dus volgens de Reisplanner moeten aankomen om 09.09 op Bijlmer. Jouw locatie is ongeveer 5 minuten lopen vanaf dat station, dus daar zou je dan ongeveer 09.14 aankomen. Dan heb je dus 6 minuten speling.

Los van het feit dat ik heel goed snap dat je baalt, is 6 minuten speling niet heel realistisch. Er had maar een beetje vertraging hoeven te zijn op de trein of de metro, en je bent te laat.
Eigenlijk moet ik er voortaan dus maar van uit gaan dat de door jullie aangegeven tijd niet klopt? Dat jullie een dienst beloven die jullie niet kunnen leveren? Ik moet dus voortaan maar naar mijn reisplanner app kijken en denken " Met deze trein kom ik optijd, maar laat ik er maar van uit gaan dat NS het verkloot". NS, de dienst voor mensen die optijd komen een bijzaak vinden.

Met de metro heb ik trouwens nooit problemen gehad, misschien moeten jullie is aan GVB om advies vragen.
Maar vind je zelf dat 6 minuten speling op een trein- én metroreis voldoende is? In mijn studententijd nam ik altijd een uur. Dan heb ik ook nog eens wat extra tijd om op school te leren voor de toets.

De aangegeven tijd is de geplande tijd. Er kan altijd iets gebeuren. Het gros van de treinen (en metro's) rijdt op tijd, maar je moet er inderdaad wel rekening mee houden dat er tijdens je reis iets kan gebeuren. Dit kan ook op het stuk per metro zijn, of zelfs iets anders (de route naar je school is afgezet, bijvoorbeeld). 6 minuten is simpelweg een risico.
Reputatie 4
Treinen laten rijden (en ermee reizen) is altijd een risico. Er zijn honderden verschillende factoren die bepalen of een trein wel of niet op tijd is. Zo kan er bijvoorbeeld een ongeval gebeuren op het spoor (aanrijding met een persoon of voertuig, bijvoorbeeld), of kan een trein onverwacht uitvallen doordat het materiaal defect is. Ook het aantal reizigers op het traject heeft een groot effect op het wel of niet rijden van een trein.

Wanneer je in de spits reist, mag je er - zeker in de regio waar je reist - van uitgaan dat treinen enkele minuten vertraagd zijn. Beter nog, een vertraging van 10 minuten is in de spits op sommige trajecten eerder regel dan uitzondering. De NS is, uiteraard, hard aan het werk om ervoor te zorgen dat de treinen minder vaak vertraagd zijn, maar een volledig vertragingsloze treinenloop is in Nederland niet te doen.

Ik deel de mening van Sivan hierin dan ook: 6 minuten speling voor een belangrijke toets is te weinig. Veel te weinig. Een uur vind ik dan ook weer wat overdreven, maar je had gerust nog een trein eerder kunnen nemen om er zeker van te zijn dat je op tijd zou komen. Doe je dit niet en ben je dan alsnog te laat, dan is dat toch echt je eigen probleem.

Overigens vind ik je taalgebruik (zelfs de delen die nog niet gecensureerd zijn) niet kunnen op een forum als deze. Het is begrijpelijk dat je enigszins gefrustreerd of misschien zelfs boos bent, omdat je een belangrijke toets hebt gemist, maar dan nog is er geen enkel excuus om zo uit je plaat te gaan op het forum.
Bedankt voor je uitgebreide toelichting, JerVoo.
Reputatie 3
6 minuten speling? Dat is veel te weinig!
Vorig jaar ben ik met de ICE naar Keulen geweest en om die te halen moest ik ook op tijd zijn en heb ik een half uur speling genomen.
Had tot voordeel dat ik mooi even tijd had om het (toen) net vernieuwde Amsterdam Centraal te kunnen bekijken.
Trouwens als je met de auto gaat is 6 minuten ook erg weinig ivm. de vele files bij Purmerend,Zaandam en Amsterdam.(ga je dan op rijkswaterstaat schelden?)
Reputatie 6
Badge
Een uur speling is absoluut niet overdreven. Je zult maar eens een uur van tevoren ergens heen gaan en te horen krijgen dat je vanwege een aanrijding met een persoon moet omreizen (meestal via Rotterdam/Utrecht). Dan ben je blij als je toch een uur eerder uit huis bent gegaan voor die belangrijke afspraak.
Succes met je studie op de hva en volgende keer graag ook zo'n grote 'mond' tegen je docenten.

Bespreek dit topic eens met de docent waarvan je het tentamen hebt gemist, misschien kan hij of zij je helpen met o.a. plannen en krijg je een extra herkansing....
Reputatie 7
Badge +4
Pure onbeschoftheid, egocentrisme en zogenaamd elektronisch heldendom gaan wel vaker samen. Dat blijkt maar weer.
Floris kan maar beter op de reaguurdersfora gaan zitten, daar kent men noch beschaving, noch intellect. Aan het ontbreken van het eerste van deze twee is in ieder geval nog wel wat te doen.

Sivan heeft gelukkig verder gezichtsverlies voor Floris voorkomen.
Reputatie 6
Badge
Je kan er inderdaad beter niet op rekenen dat de trein altijd op tijd rijdt. En als je dat niet wilt begrijpen, kun je beter niet meer met de trein gaan.
Reputatie 6
Badge
@Thom, een ander woord voor ''elektronisch heldendom'' noem je ook wel een Keyboard Warrior (held achter het scherm).
@Nooduitgang, laten we zelf ook netjes blijven.

Floris, voel je vrij om Geld terug bij vertraging in te dienen. Hopelijk heb je nog een herkansing in het vooruitzicht, en haal je daar alsnog een dikke voldoende voor. Mocht je nog verder willen praten over dit onderwerp (op een nette manier), dan kan dat natuurlijk.
@Sivan,

Zo beter?

Reageer