NS is stom

• 7 november 2016
  • 31 reacties
  • 1017 Bekeken

Toon eerste bericht

31 reacties

Zo beter 🙂.
Nogal simpel he om iemand te beschuldigen van een wellicht krappe planning. Feit blijft toch dat er 2 treinen achter elkaar niet hebben voldaan aan de dienstregeling ??
Reputatie 6
Badge
Kaartjekopen3 uiteraard is NS ook schuldig in deze, en daar kan TS dan ook deels schadeloos voor gesteld worden (gtbv). Maar als je zo te keer gaat, (de titel moest gewijzigd worden door een moderator) is er natuurlijk weinig medeleven.
Dat is al vrij snel gecorrigeerd wat sivan doet is al meteen zoeken om hem te wijzen op zijn krappe planning, ik zie nergens een excuus of medeleven voor het feit dat ns 2 treinen niet volgens dienstregeling heeft gereden.
Goedemorgen Kaartjekopen3, en welkom op het forum.

Floris is zijn topic begonnen met flink wat gescheld in de titel, zijn naam en in het bericht. Dit heb ik inmiddels allemaal aangepast, dus zijn bericht komt wat milder over inmiddels. Het roept echter automatisch iets minder empathie op.

Natuurlijk vind ik het erg vervelend dat hij te maken heeft gehad met deze vertraging, dat staat buiten kijf. Hij kan Geld terug bij vertraging aanvragen, maar volgens mij ging het Floris er vooral om zijn ongenoegen te uiten. Dat is hem natuurlijk goed recht.

Het is absoluut waar dat er twee treinen zijn uitgevallen, en daar is Floris zeker niet schuldig aan. Wel vind ik dat in het geval van een belangrijke afspraak een reiziger mag adviseren voortaan meer speling te nemen.
Reputatie 3
Badge
Nou, zes minuten speling is toch wel erg krap voor een belangrijke afspraak.
Ook als je met de auto gaat en in een file terechtkomt. Of op de fiets gaat en de brug gaat open voor de scheepvaart. Of met de trein en de aansluitende metro rijdt niet.

En zelfs dan: soms heb je domweg heel erg botte pech. Ik moest laatst op tijd vanuit Eindhoven bij een belangrijke afspraak in Den Haag zijn. In Eindhoven kiezen: ga ik via Utrecht of via Rotterdam? Ik kies voor Rotterdam.
En ja hoor: uitgerekend die trein loopt in een stremming bij Gilze-Rijen....
Ik was een uur eerder weggegaan, maar daar was toch echt geen redden meer aan.

De hele gedachte dat in onze maatschappij alles foutloos moet gaan en dat het altijd anderen zijn die daarvoor moeten zorgen is nogal absurd. Zelfs een ambulance kan op een spoedrit een ongeluk krijgen...

Het is natuurlijk wel zo dat we dat dan over en weer moeten accepteren. Als student moet je gewoon zorgen dat je wat meer marge neemt als je naar een toets toegaat. Als docent/school moet je coulant zijn ALS de student een ruime marge heeft genomen en desondanks buiten zijn schuld te laat is. Maar zes minuten valt bij mij toch echt niet in de categorie 'ruime marge'....

Reageer