beantwoord

NS WiFi werkt vrijwel nooit (Zwolle-Roosendaal)

• 12 October 2021
  • 4 reacties
  • 105 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik reis regelmatig tussen Zwolle en Nijmegen. In dit traject werkt de WiFi helaas vrijwel nooit. Ik heb telkens alle mogelijke stappen al doorgenomen om dit zelf op te lossen, maar niets werkt. Zowel bij mijn laptop als mijn smartphone krijg ik geen internet. Hij geeft wel aan dat er verbinding is, maar ik krijg geen pop-up scherm. Heel vervelend, want ik heb internet in de trein nodig om te werken voor mijn studie.

Ik zie dat dit onderwerp al eerder is aangesneden op dit traject (2 jaar geleden al), maar het antwoord “Op sommige plekken in het land kan het gebeuren dat de 4G dekking iets laat afweten, waardoor die verbinding dan ook wegvalt” vind ik nogal onbevredigend. Wij moeten als betalende reizigers toch gewoon gebruik kunnen maken van deze service? Gaat NS hier wat aan doen?

icon

Beste antwoord door Erryt NS 12 October 2021, 13:21

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7

De schermen zijn inderdaad vaak zwart of je ziet alleen een stilstaand beeld van een trein. Dan weet ik al dat wifi niet werkt. Waarom dat zo vaak voorkomt, geen idee. Ik denk dat je wifi ook moet zien als extraatje, niet iets waarvoor je hebt meebetaald via je vervoersbewijs en dus "recht" op hebt. Er zijn trouwens tal van treinen in Nederland standaard zonder wifi. De Sprinters, maar ook de treinen op de HSL missen dat.

Reputatie 7
Badge +4

Het is niet gratis, maar wie met de trein reist kan beter een 4G-abonnement nemen, of het aantal MB’s verhogen. Wifi is geen recht, en bovendien sterk afgeknepen. Het is een betrekkelijk onveilig publiek netwerk en geschikt voor eenvoudige taken als surfen en de mail ophalen. Zeker niet voor streamen. Dat doen we steeds vaker en die kosten zijn veel te hoog voor NS. Ik zie ook niet in waarom streamen gratis zou moeten zijn voor reizigers. De betalende reizigers moeten dat dan opbrengen.

Heel vervelend, want ik heb internet in de trein nodig om te werken voor mijn studie.

Als u een betrouwbare en (bijna) altijd functionerende verbinding wilt, zult u daar zelf (iets) voor moeten betalen. Een 4G data-abonnement is ook nagenoeg standaard tegenwoordig. U heeft geen recht op een werkende Wifi verbinding van NS.

Op https://www.ns.nl/reisinformatie/voorzieningen/voorzieningen-in-de-trein.html  staat inderdaad vermeld dat WIFI hoort te werken in de meeste intercity's. Herkenbaar aan het WIFI logo. Als klant mag je er van toch vanuit gaan dat het werkt als de NS dit aanbiedt.

Als de kwaliteit en beschikbaarheid zo slecht is als Thom aangeeft dan lijkt het mij handig om op de pagina van ns.nl deze beperkingen ook te noemen. Zodat je als klant weet welke dienstverlening je kan verwachten als je een product koopt.  Prima om zelf voor je internet te moeten zeggen, maar de NS kan niet enerzijds claimen het aan te bieden en dan als je in de trein zit te melden dat het meestal niet werkt en je maar zelf iets moet regelen.

Spijtig dat de WiFi het niet deed B_vdV. Zoals al aangegeven betaal je niet voor de WiFi en is dit een stukje service die wij proberen te verlenen. Ook zoals aangegeven is de WiFi die wij verlenen niet altijd even stabiel en het kan voorkomen dat deze het helemaal niet doet. Dit komt door de snelheid en door de vele gebruikers van de WiFi. Ik zal je signaal doorzetten dat de WiFi het niet deed op jouw traject, B_vdV

Reageer