Nu al bijna 3 weken geen HSL of verraagde HSL uit Breda in de spits

  • 19 mei 2016
  • 3 reacties
  • 103 Bekeken

In Breda is het op moment eerder regel dan uitzondering dat we of geen HSL in de spit of vertraagd krijgen. Ik ben al blij als de vertraging slechts 5 minuten is (al mis ik dan wel de aansluiting in Rotterdam).
Gisteren ging het (eindelijk)goed. Vandaag wel te laat vertrokken, maar veel erger we staan stil in een tunnel met een kapotte locomotief. :-(

De service en kwaliteit van deze lijn is zeer beneden alle peil.
En als ze nu de normale intercity zouden verlengen dan past iedereen nog. Maar om een overvole ICD (5 wagons) nog in een 10 wagons lange trein te stoppen die ook al vol is. in kind kan uitrekenen dat dat niet past.

Dus niet alleen veroorzaakt het uitvallen en vertragen overlast op de HSL lijn maar ook op de reguliere lijnen.

Wanneer gaat de dienstverlening nu eindelijk omhoog zoals nu al eindeloos beloofd wordt. Of wanneer wordt onderkent dat de NS het niet aan kan en geeft de staatsecretaris nu eindelijk een andere partij de kans om te laten zien of ze het wel kunnen? Of als laatste optie zorg voor voldoende capaciteit op het reguliere net (dubbeldekkers 12 wagons lang of 4 keer per uur 10 wagons) dan hoeft niemand meer de HSL te nemen.

Louis

3 reacties

Reputatie 4
Ton Boon, woordvoerder, heeft ook in dit nieuwsbericht laten weten dat er veel maatregelen worden getroffen om de service te verbeteren. Hopelijk zie je de uitval dus snel afnemen.
Het is inmiddels duidelijk dat het sandwich rijden met twee locs nul-komma-nul effect heeft op de punctualiteit.
Beste Louis.verhagen,

We zijn ons ervan bewust dat het nog te vaak voorkomt dat een Intercity Direct trein niet rijdt. Op dit moment doen we er alles aan om deze service te verbeteren, zodat je weer met een goed gevoel deze trein pakt. Ton Boon, woordvoerder, heeft ook in dit nieuwsbericht laten weten dat er veel maatregelen worden getroffen om de service te verbeteren. Hopelijk zie je de uitval dus snel afnemen.
Reputatie 4

En als ze nu de normale intercity zouden verlengen dan past iedereen nog. Maar om een overvole ICD (5 wagons) nog in een 10 wagons lange trein te stoppen die ook al vol is.

De ICD-treinen zijn op zich lang genoeg, ze hebben alleen veel te veel eerste klas.

Of als laatste optie zorg voor voldoende capaciteit op het reguliere net (dubbeldekkers 12 wagons lang of 4 keer per uur 10 wagons) dan hoeft niemand meer de HSL te nemen.

Buiten de spits is een los viertje meestal meer dan genoeg.

Reageer