Nudges - Gereserveerde zitplaatsen gehandicapten

• 25 september 2017
  • 36 reacties
  • 1052 Bekeken

Toon eerste bericht

36 reacties

Reputatie 5
Daar kan NS dan ook weinig aan veranderen door stickers of controles door een conducteur.
Bedoel je dat ook een conducteur niet tegen zo iemand kan zeggen dat hij zijn niet-betalende koffers moet verwijderen voor een wel-betalende reiziger !? (nog los van het horkerige gedrag)
Reputatie 6
Badge
Bagage hoort sowieso niet op stoelen, hij zou ze zelfs voor een student (de meesten hier hebben wat tegen ze :?) weg moeten halen als je het mij vraagt. Als het druk is kan je gewoon geen grote bagage meenemen, sommigen leren het nooit...
@Trein-D: Ja, het verbaasde mij ook. Gelukkig geef ik niet snel op, en is de man uiteindelijk alsnog opgestaan om de bagage weg te leggen, en kon ik zitten. Het had mij ook geholpen als een andere reiziger mij had bijgestaan, wat helaas niet gebeurde.

@Goner: wanneer een conducteur langsloopt en de trein is vol, of wanneer een conducteur doorheeft dat de trein erg vol is, is het zeker wenselijk dat een opmerking wordt gemaakt over bagage op stoelen. Ik heb herhaaldelijk meegemaakt dat dit werd omgeroepen. Ik bedoel meer dat een conducteur nu eenmaal niet altijd aanwezig is, dus wanneer iemand mij een plek onthoudt vanwege zijn bagage, is de kans klein dat een conducteur op dat moment direct kan helpen.
Reputatie 7
Badge
@Trein-D: Ja, het verbaasde mij ook. Gelukkig geef ik niet snel op, en is de man uiteindelijk alsnog opgestaan om de bagage weg te leggen, en kon ik zitten. Het had mij ook geholpen als een andere reiziger mij had bijgestaan, wat helaas niet gebeurde.

Wel goed dat je niet hebt opgegeven hoor. Ik geef je groot gelijk Sivan.
Wel jammer dat niemand het voor je heeft opgenomen toen. Die man had zeker op zijn plek gezet mogen worden vind ik, want hij was toch wel ronduit asociaal bezig.
Reputatie 7
Badge
Bagage hoort sowieso niet op stoelen, hij zou ze zelfs voor een student (de meesten hier hebben wat tegen ze :?) weg moeten halen als je het mij vraagt. Als het druk is kan je gewoon geen grote bagage meenemen, sommigen leren het nooit...

Ik heb niks tegen studenten hoor. 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Het zal wel weer te hard zijn voor onze tere zieltjes, met lontjes even kort als hun sociaal inzicht, maar de Belgen doen het zo gek nog niet:

Reputatie 7
Badge
Primabello! Doe je er ook de Vlaamse conducteur bij?
Reputatie 6
Badge
En toch blijf ik in de lach schieten iedere keer dat ik in België de conducteur zie controleren met een soort stempel/nietmachine 😛
Reputatie 7
Badge
Lach maar... die Belgische controleert tenminste.

Net vandaag een treinreis gemaakt Eindhoven heen en weer Enschede... geen conducteur gezien. Ze waren kennelijk allemaal administratie doen.
Reputatie 2
Afgelopen zaterdag 30-09-2017 zijn mijn zoon en ik naar Winterswijk geweest. Wat een regen, op de terug weg hadden wij zo'n DB (grijze trein). Met heel veel moeite kon ik daarin komen (2 erg kleine en korte treden op), echter het zoeken naar een plaats voor mijn rolstoel kon ik wel vergeten. Er lagen 2 vouwfietsen gewoon neergegooid. Niemand kon er door zonder erover heen te moeten stappen. Ik zei tegen zoon, gooi ze maar in gat van de deur. Als mensen zo horkerig zij en de toegang voor iedereen blokkeren dan heb ik geen medelijden met ze. En heel toevallig kwam de spoorweg politie controleren, die heeft ze op heel andere plek neer gekwakt. Zo laat ze maar zoeken. Maakte nog grapje met hun en zei : "meneer hij heeft geen incheck of kaartje". Beiden heren draaiden zich om en moeten gedacht hebben : ha kassa. Maar ik liet al snel begeleiders kaart zien, en toen was het lachen. Iets wat veel te weinig gebeurd.

Ik ben dankbaar voor de bewustwording die ‘Niet elke handicap is zichtbaar’ op de NS-schermen brengt, en heb daarover geschreven op https://rekbaar.nl/ieder-zn-verhaal

Reageer