OBIS scherm “dit is de intercity naar”

Reputatie 2
Klein puntje, maar toch: In de intercity van Alkmaar naar Maastricht stond vroeger, als je in Alkmaar instapte, op de OBIS schermen in de trein:

”Welkom in de intercity naar Amsterdam, Utrecht en Maastricht”.

Logisch, want daar willen de meeste mensen heen. Tegenwoordig staat er echter:

”Welkom in de intercity naar Castricum, Zaandam en Maastricht”.

Dat is minder logisch, want bijna niemand stapt uit in Castricum en Zaandam. Ook voor toeristen, vaak op weg naar Amsterdam, gaf de originele tekst een stukje houvast en geruststelling. Kan de originele tekst worden hersteld? :)

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij speelt hetzelfde bij de intercity van Den Helder naar Nijmegen.

Groeten,
Rogier
ps. Zijn er eigenlijk plannen om de OBIS schermen ook meertalig (NL+EN) te maken, net zoals de schermen op het perron nu al zijn? Ik merk dat sommige toeristen het “U kunt hier overstappen voor de richting...” overzicht niet snappen.

31 reacties

Ja, excuses dat het zo lang duurt! Ben er nog steeds mee bezig!

Ik wacht nog op een reactie van een andere afdeling.

Reputatie 7
Badge

Ik wacht nog op een reactie van een andere afdeling.

Dat doe je nu al sind 2 juli 2019, dat is al bijna 4 en een halve maand. Zou het nog gaan lukken voor de jaarwisseling ?

Klopt, en mijn excuses dat het zo lang heeft geduurd. Inmiddels heb ik gelukkig een antwoord gekregen. Het heeft te maken met hoe de databronnen met ‘stationstabellen’ worden vertaald naar de schermen in de trein. Er draaien verschillende softwareversies op verschillende materieeltypen. Voor de nieuwste typen treinen (zoals de nieuwste Sprinters SNG en Flirt en straks ook de ICNG) zal de aanpassing spoedig doorgevoerd zijn. Daarna volgen de Intercity's stapsgewijs in de loop van volgend jaar.  Daar gaat nog wel tijd overheen, dus reizigers zullen op Intercity's voorlopig nog wel te maken houden met het tonen van de 2 eerstvolgende stations in plaats van de grote knooppunt stations.  

Zolang het maar in Q2 is, klopt er toch nog iets :thinking:

Reputatie 2

Dankjewel Maxime!! Goed om te weten dat het eraan zit te komen.

Reageer