beantwoord

Ombouw Verlengd InterRegio Materieel (VIRM)

• 10 december 2019
  • 11 reacties
  • 216 Bekeken

Weet iemand wanneer ze de niet-gemoderniseerde VIRM treinstellen gaan moderniseren? Naar mijn mening kunnen deze treinen wel een opknapbeurt gebruiken.  Zowel het interieur als exterieur.

Interieur is aan vervanging toe naar mijn mening.

icon

Beste antwoord door Jeroen 10 december 2019, 13:21

Ze zijn druk bezig met de series VIRM om deze te renoveren echter kunnen ze niet allemaal tegelijkertijd naar Haarlem toe om daar volledig gestript te worden en daarna compleet opnieuw opgebouwd te worden.  Dan blijven er veel te weinig treinen over.

Het zal nog een paar jaar duren voordat ze met deze renovatie klaar zijn.

Bekijk origineel

11 reacties

Dit moet ik gaan uitvragen, Kevin de OV-Hobbyist. Kom ik z.s.m. op terug. 

Badge

Ze zijn druk bezig met de series VIRM om deze te renoveren echter kunnen ze niet allemaal tegelijkertijd naar Haarlem toe om daar volledig gestript te worden en daarna compleet opnieuw opgebouwd te worden.  Dan blijven er veel te weinig treinen over.

Ik begrijp uit de reactie die ik intern krijg dat wat Jeroen hier aangeeft juist is. Het ombouwen van de VIRM-2 en VIRM-3 serie is op dit moment aan de gang maar gaat stapsgewijs omdat we het materieel niet allemaal tegelijk kunnen missen. Over de VIRM-4 is nog niets bekend qua ombouwen. 

Reputatie 7
Badge +3

Zover ik weet is men nog bezig met de VIRM-1 serie. Daarvan zijn alle 4-delige stellen al gemoderniseerd en moet van de 6-delige stellen nog maar een klein deel gedaan worden. Daarna volgen de VIRM2 en VIRM-3 series.

Afgezien dat ze niet allemaal tegelijk gemist kunnen worden voor de revisie is er in Haarlem ook gewoon niet de capaciteit voor om meer stellen tegelijk te doen. 

Reputatie 7
Badge +3

Er is ook een leeftijdsverschil van meer dan 10 jaar tussen de oudste en de nieuwste stellen. Ze zijn dus ook niet allemaal tegelijk toe aan een grote revisie.

Reputatie 2

Worden de virm 4 stellen van buiten ook naar het nieuwe uiterlijk veranderd of blijven ze het originele houden? Heb liever het originele :$$$$

Dit moet ik gaan uitvragen, Kevin de OV-Hobbyist. Kom ik z.s.m. op terug. 

Ik zie je bericht wel tegemoet @Jouke NS

Er is ook een leeftijdsverschil van meer dan 10 jaar tussen de oudste en de nieuwste stellen. Ze zijn dus ook niet allemaal tegelijk toe aan een grote revisie.

Nee lijkt mij ook niet inderdaad. Lijkt mij handiger om van oud naar nieuw te werken.

Ah oké.  Dat is begrijpelijk inderdaad.

Zover ik weet is men nog bezig met de VIRM-1 serie. Daarvan zijn alle 4-delige stellen al gemoderniseerd en moet van de 6-delige stellen nog maar een klein deel gedaan worden. Daarna volgen de VIRM2 en VIRM-3 series.

Afgezien dat ze niet allemaal tegelijk gemist kunnen worden voor de revisie is er in Haarlem ook gewoon niet de capaciteit voor om meer stellen tegelijk te doen. 

Ah oké, op die manier. Maar het wordt in ieder geval nagevraagd, dus ben benieuwd  :smile:

Ik begrijp uit de reactie die ik intern krijg dat wat Jeroen hier aangeeft juist is. Het ombouwen van de VIRM-2 en VIRM-3 serie is op dit moment aan de gang maar gaat stapsgewijs omdat we het materieel niet allemaal tegelijk kunnen missen. Over de VIRM-4 is nog niets bekend qua ombouwen. 

Hoi Kevin de OV-Hobbyist. Bovenstaand is Joukes antwoord, de terugkoppeling die hij heeft gehad. Meer dan wat hier is besproken is niet bekend.

Reageer