beantwoord

Omgekeerde 'S' in de stilte coupe

• 12 april 2017
  • 5 reacties
  • 339 Bekeken

Waarom is de 'S' in het logo van de stilte coupe op het raam omgekeerd? Deze vraag achtervolgt mij al jaren.
icon

Beste antwoord door Nick8 12 april 2017, 11:39

Zodat reizigers op het perron al kunnen zien dat ze instappen in een wagon met een stiltecoupe. Hierdoor zouden reizigers bij het instappen al rekening kunnen houden met waar ze instappen.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge
Omgekeerd? Bedoel je niet dat jij het van buiten ziet terwijl de sticker aan de binnenkant is aangebracht?
Reputatie 2
Zodat reizigers op het perron al kunnen zien dat ze instappen in een wagon met een stiltecoupe. Hierdoor zouden reizigers bij het instappen al rekening kunnen houden met waar ze instappen.
Hi Ilse! Welkom op het NS Serviceforum!

Wat Nick8 zegt klopt inderdaad 🙂 Ik begrijp dat het aan de binnenkant van de coupe een beetje vreemd staat maar het is inderdaad de bedoeling dat men op het perron al aan de buitenkant kan zien waar de stiltecoupe zit.
Bedankt voor jullie antwoorden.

Het gaf mij een vage verwarring aangezien de tekst 'stilte' (2 keer) wel normaal gelezen staat. Kunnen mensen de stilte coupe niet al herkennen aan de letters vanaf de buitenkant? Is het echt nodig om die 'S' in spiegelbeeld vanuit de binnenkant neer te zetten?
Reputatie 6
Badge
Je kan hem moeilijk aan beiden kanten leesbaar maken als een S, dan krijg je een 8. Niet echt duidelijk voor de reiziger zowel binnen als buiten. ;)

Wel is dit aangepast op de vernieuwe VIRM-treinstellen:
Zie ook: https://youtu.be/1IvRG-WS2SI?t=24

Reageer