Doordat op een aantal stations de poortjes zijn gesloten, zijn er situaties ontstaan waarbij jij als overstappende reiziger noodgedwongen moet uit- en inchecken. Voorheen was het zo dat bij een overstap opnieuw werd gekeken of het spits of dal was, waardoor eer na de overstap een ander tarief kon gelden. Dit hebben we in 2016 opgelost. Daarnaast is het zo dat door het tussentijds uit- en inchecken een reis in twee ritten wordt opgeknipt, die los worden afgerekend. Voor veruit de meeste reizigers heeft dit geen prijseffect: voor de totale reis betalen zij de juiste prijs. Maar op een specifiek aantal reisroutes werkt het uit- en inchecken helaas prijsverhogend. Je betaalt dan meer voor jouw reis dan eigenlijk de bedoeling is.
Meerdere geadviseerde reisroutes van A naar B
Wanneer je een reis wilt maken, kan je de Reisplanner raadplegen. Die geeft vervolgens de meest comfortabele reisopties; soms ook langere maar snellere reizen. Bij elke optie wordt dezelfde ritprijs getoond behorend bij de kortst mogelijke reisroute.
Wanneer je een geadviseerde reisroute aflegt die niet de kortst mogelijke reisroute is en je bij een overstap uit- en incheckt op een van de hieronder genoemde 7 stations, dan wordt er afgerekend volgens de werkelijk afgelegde afstand. Je betaalt dan dus meer dan wat er in de Reisplanner staat, maar wat je betaalt is wel volgens de productvoorwaarden. Dit probleem is het grootst op Sloterdijk; veel mensen over het lijndeel Leiden – Castricum reizen via Sloterdijk omdat dat sneller is, terwijl reizen over Haarlem qua afstand korter is.
Welke stations?
Almere Centrum
Amsterdam Zuid
Amsterdam Bijlmer Arena
Amsterdam Muiderpoort
Amsterdam Sloterdijk
Den Haag Centraal (later in 2018)
Hilversum
Niet opgelost, wel helpen
We hebben onderzocht of we het OV-chipkaart systeem aan konden passen. Dit bleek echter niet mogelijk, omdat het systeem niet weet of jij als reiziger een geadviseerde of niet-geadviseerde reisroute aflegt. Hierdoor kan de meerprijs niet worden voorkomen.
Ook wij willen natuurlijk dat onze reizigers geen meerprijs betalen; dat is onprettig voor jou én voor ons. Gelukkig is veruit het grootste deel van deze gevallen te voorkomen. Overstappers lopen vaak via poortjes, terwijl er een looproute zonder poortjes bestaat. We gaan overstappers hierop wijzen door middel van communicatie op stations en via Klantenservice. Ongeveer 2/3e van alle gevallen is voorkombaar, en op Almere en Amsterdam Zuid is het zelfs volledig voorkombaar. Op Sloterdijk kun je via perron 11/12 poortvrij overstappen. Je hebt dan alsnog 11 minuten om over te stappen.
Terugbetaling
Natuurlijk willen we deze klanten alsnog tegemoet komen in deze kosten. Wanneer je door deze situatie te veel hebt betaald voor je reis, kun je via Klantenservice een verzoek om terugbetaling indienen. Dit kan via ieder kanaal. Telefonisch en via Twitter en Facebook gaat dat het snelst. Voor een snelle afhandeling vragen wij om een overzicht van data en trajecten waarop dit is voorgevallen. Omdat wij wettelijk verplicht zijn de reistransactiegegevens na 18 maanden te verwijderen, is het niet mogelijk om geld terug te vragen voor reizen die meer dan 18 maanden geleden zijn gemaakt.
Bladzijde 2 / 18
A
Ik doelde met 'natuurlijk' dat dit dusdanig veel nadelen (en aanpassingen) kent dat het niet opweegt tegen dit probleem. Ik snap inderdaad dat de vanzelfsprekendheid achter 'natuurlijk' niet voor jullie opgaat, en zo was het ook niet bedoeld.
Dan wil ik wel eens weten wát die nadelen zijn en waarom (juist omdat het een directe totale oplossing van het probleem is!) die nadelen dan zo veel groter zijn dan die van het probleem zelf (plus alle kosten en moeite voor reizigers danwel de klantenservice)?
Mensen (als ze het al weten dat ze teveel betalen op sommige trajecten, en hoe veel zijn dat er?) gaan natuurlijk bellen voor geld terug (wachttijd aan de telefoon zal stijgen) en elke claim zal apart behandeld moeten worden. Vervolgens mogen reizigers enkele weken (ik zeg het voorzichtig) op hun geld wachten.
Of komt er een website waar mensen kunnen aangeven via een gedwongen overstap gestuurd te zijn, en dan meteen het teveel betaalde bedrag terug kunnen halen bij een automaat? Jullie leggen het probleem en de bewijslast bij de reiziger neer, terwijl NS het probleem gecreëerd heeft én de oplossing zo ontzettend simpel is maar blijkbaar alleen maar meer onoverkomelijke nadelen/hindernissen oplevert.
Nogmaals, WELKE zijn dat dan? En kom niet aan met een handjevol zwartrijders want die hebben toch totale maling aan poortjes. In grote steden ontmoedigt het ze amper en houdt ze al helemaal niet tegen als ze er toch door willen! Ook het aantal 'oschuldige' reizigers dat spontaan in/uitchecks gaat vergeten als ze een rij poortjes tegen komen waarvan er toevallig eentje open staat zal minimaal zijn. Je kunt daar namelijk nog altijd gewoon je chipkaart aanbieden.
Controleer anders desnoods meer op de perrons (zoals al jaren in Eindhoven gebeurt met 25% open poortjes) of anders in de treinen rond bijv. Sloterdijk en laat het probleem niet bij reizigers liggen zoals nu. Ja, dat kost extra maar dat is jullie eigen schuld door (tegen beter weten in) poortjes te plaatsen en ze allemaal te sluiten.
Zo, dat moest er even uit. Ik praat tegen een muur gezien de reactie van Sivan NS een paar uur geleden. Het kán niet, we gaan het niet doen en zo blijft het (totdat we een eigen oplossing bedenken).
Op deze post van Robert B natuurlijk weer geen reactie vanuit de NS. Inmiddels hangen er posters op Sloterdijk. Deze posters zijn wel een stuk duidelijker dan de vorige posters. Alleen NS schuift het oplossen van de problemen met de poortjes op Sloterdijk weer volledig in de maag van de reizigers die maar geld moeten gaan terugvragen. Ik was afgelopen woensdag op Den Haag Centraal waar dit probleem in mindere mate ook van toepassing is. Wie schets mijn verbazing dat hier blijkbaar wel gekozen is om alle poortjes open te zitten. Wel dan weer jammer voor al die tonnen staal die hier neer zijn gezet.
Concrete vraag dus: waarom is er geen reactie geplaatst op het stuk van Robert B.?
Vraag 2: Waarom kunnen de poortjes op Den Haag Centraal wel allemaal geopend worden en op Sloterdijk "natuuurlijk" niet.
Tot slot wil ik de benadeelde reizigers op Sloterdijk die vervolgens moeten gaan claimen om minimaal € 5,00 administratiekosten in rekening te brengen voor de tijd en moeite die zij moeten doen om een systeemfout van de NS op te lossen.
Ja, dat kan. We kunnen alle bekende klanten een mail sturen en hen hierover informeren. Vervolgens blijkt het voor 0,001% van de ontvangers relevant te zijn... Helaas kunnen we die mail niet alleen naar die mensen sturen, want we weten niet wie dit overkomt.
Volgens mij is er door collega's goed nagedacht hoe deze mensen te bereiken, en dat Is duidelijk via het betreffende station/perron. Daar gebeurt het.
Meer dan 4 (of × procent van de mensheid) heeft problemen met hun sexualiteit, zie wikipedia
0,001% van de ontvangers heeft weinig zin inderdaad..
Maar het zijn wel jouw betalende klanten, dus HOU DAAR ZEKER rekening mee!
Op zijn minst, anders nemen we de auto hoor... 😛
Ik zeg nergens dat je alle klanten een e-mail moet sturen, maar ik bedoel natuurlijk die klanten die bv een trajectkaart hebben met op dat traject 1 van de probleemstations.
De informatie niet geven, terwijl het nog onderzocht wordt is ook raar, mensen betalen teveel, geef de informatie dan op het moment dat het gebeurt maar liefst al een aantal weken eerder. We hebben allemaal de nietszeggende poster gezien.
Dan had je helemaal de poortjes open moeten zetten, die 2 maanden maakt niets uit, maar NS had het al eerder moeten onderzoeken.
Hoe Henkwim tot de conclusie komt dat er goed is nagedacht om die mensen te bereiken, begrijp ik niet, er is immers niets gedaan, geen e-mail, geen poster met info, geen omroepen etc etc.
En ja elke klant is een betalende klant, onderzoek eerst om hoeveel reizigers het gaat per dag per station en kom niet met aannames, daar hebben we niets aan. De data zijn bekend.
De informatie niet geven, terwijl het nog onderzocht wordt is ook raar, mensen betalen teveel, geef de informatie dan op het moment dat het gebeurt maar liefst al een aantal weken eerder. We hebben allemaal de nietszeggende poster gezien.
Dan had je helemaal de poortjes open moeten zetten, die 2 maanden maakt niets uit, maar NS had het al eerder moeten onderzoeken.
Hoe Henkwim tot de conclusie komt dat er goed is nagedacht om die mensen te bereiken, begrijp ik niet, er is immers niets gedaan, geen e-mail, geen poster met info, geen omroepen etc etc.
En ja elke klant is een betalende klant, onderzoek eerst om hoeveel reizigers het gaat per dag per station en kom niet met aannames, daar hebben we niets aan. De data zijn bekend.
A
NS vindt een poster een oplossing. Mensen verwijzen naar dit topic is een onzinnige oplossing. 80% van de reizigers weet nog geeneens van het bestaan van dit forum. Op Den Haag CS is er geen oplossing en volgens mij is dat dan ook de reden dat de poortjes nog geopend staan.
Een heel verhaal hoe moeilijk het blijkbaar is en ik blijf benieuwd hoe jullie schatten dat het om 100 mensen gaat terwijl jullie niet weten wie, het te moeilijk is om dit uit de reisgegevens te halen. Eerder communiceerde de NS ook dat een heel hoog percentage van de reizigers na het fluitsignaal instapte, bleek later ook een foutieve aanname en verkeerde statistiek te zijn.
Dus hoe kan je wel bepalen dat het er ongeveer 100 zijn?
Ook jammer dat jullie altijd de privacy argumenten gebruiken om iets niet voor de reiziger te hoeven doen. Volgens mij is het doel van de ovchipkaart transactie om de juist prijs te bepalen en valt daar een correctie als de prijs fout is gewoon onder. Tuurlijk mag je niet de reis aan de persoon koppelen. Maar achteraf scannen welke ovchipkaart teveel betaald heeft en dat bedrag als saldo beschikbaar stelken om op te halen tast niemands privacy aan. Waarom kunnen jullie dat niet doen?
In dit topic is al meerdere keren aangegeven dat de onterechte kosten bij traject vrij niet via de ovchipkaart lopen en dus volledig in de hand van de NS zijn. Waarom kunnen die situaties niet opgelost worden?
En als laatste de vraag waarom was de waarschuwing zoals nu op Sloterdijk staat niet gelijk bij het sluiten van de poortjes gegevem door de NS? Op dit forum is ruim voor sluiting van de poortjes hier al voor gewaarschuwd en de moderatoren hebben deze signalen steeds doorgezet naar de juiste afdeling.
Dus hoe kan je wel bepalen dat het er ongeveer 100 zijn?
Ook jammer dat jullie altijd de privacy argumenten gebruiken om iets niet voor de reiziger te hoeven doen. Volgens mij is het doel van de ovchipkaart transactie om de juist prijs te bepalen en valt daar een correctie als de prijs fout is gewoon onder. Tuurlijk mag je niet de reis aan de persoon koppelen. Maar achteraf scannen welke ovchipkaart teveel betaald heeft en dat bedrag als saldo beschikbaar stelken om op te halen tast niemands privacy aan. Waarom kunnen jullie dat niet doen?
In dit topic is al meerdere keren aangegeven dat de onterechte kosten bij traject vrij niet via de ovchipkaart lopen en dus volledig in de hand van de NS zijn. Waarom kunnen die situaties niet opgelost worden?
En als laatste de vraag waarom was de waarschuwing zoals nu op Sloterdijk staat niet gelijk bij het sluiten van de poortjes gegevem door de NS? Op dit forum is ruim voor sluiting van de poortjes hier al voor gewaarschuwd en de moderatoren hebben deze signalen steeds doorgezet naar de juiste afdeling.
Reputatie 2
Hierin moet ik eerlijk zijn: weliswaar staat er in het geheugen van de OV-chipkaart dat de reis op Den Haag is gestart, maar dat gegeven staat niet in het ‘werkgeheugen’ van de OV-chipkaart. Het geheugendeel waarop die informatie staat wordt niet gelezen en gebruikt tijdens in/uitchecken.
Ter verduidelijking voor andere lezers: het is hoogstwaarschijnlijk als volgt (ik hoor het graag van henkwim als het anders is):
Bij het uitchecken op Sloterdijk wordt (naast het afrekenen van het eerste deel van de reis) het aantal TE tot daar in het geheugen van de OV-chipkaart gezet. Bij het uitchecken op Den Helder wordt dit aantal in aanmerking genomen bij het bepalen van de reiskosten die nog afgerekend moeten worden.
Klopt precies. In het werkgeheugen zit een teller van alle, sinds start van de reis tot dan toe, afgelegde tariefeenheden. Die wordt, bij elke rit binnen de reis, opgehoogd.
Ik heb inmiddels een aantal dingen voor je kunnen achterhalen/regelen Anonymous. Allereerst komt de vermelding die nu in de app staat binnenkort ook in de reisplanner op onze website. Vermoedelijk zal dit vanaf 7 november zijn maar dat is op dit moment een streefdatum.
Ten tweede: de posters op het station hadden nooit weggehaald mogen worden. De collega's die hierover gaan zoeken uit wie de posters heeft weggehaald en zorgen dat er nieuwe komen hangen.
Tot slot, ik begrijp dat je van ons een actief teruggave beleid verwacht. We hebben hier niet voor gekozen en ik verwacht ook niet dat dit aangepast wordt. Wanneer reizigers de juiste route volgen, welke op het station en in de reisplanner is aangegeven, zal het aantal reizigers dat extra kosten maakt afnemen.
Ten tweede: de posters op het station hadden nooit weggehaald mogen worden. De collega's die hierover gaan zoeken uit wie de posters heeft weggehaald en zorgen dat er nieuwe komen hangen.
Tot slot, ik begrijp dat je van ons een actief teruggave beleid verwacht. We hebben hier niet voor gekozen en ik verwacht ook niet dat dit aangepast wordt. Wanneer reizigers de juiste route volgen, welke op het station en in de reisplanner is aangegeven, zal het aantal reizigers dat extra kosten maakt afnemen.
Je laatste reactie staat los van de aanleiding voor dit topic, Anonymous. Ik wil je dan ook vragen om hier, mocht je er meer informatie of een reactie op willen, een ander topic voor te starten.
Reputatie 2
Hi
Binnenkort worden ook de overstapmeldingen in de reisadviezen op ns.nl getoond, zoals die al enkele weken in de Reisplanner app zijn opgenomen.
A
Uiteindelijk is de oplossing die Henk al eerder aangaf wel de gemakkelijkste. Gewoon de reisplanner aanpassen. 😎....
Misschien kan @Robert B dat maandag eens testen op station Eindhoven met zijn passagepas.
Is ook inderdaad wel een ding hoor. Moet je omreizen door werkzaamheden, uitval of een verstoring en stijgen je kosten.Â
A
Als je niet bent ingecheckt kun je boete krijgen wegens het gebrek aan een geldig treinkaartje,
dus gratis reizen is in principe niet mogelijk.
A
op Station Sloterdijk ook blij mee zijn, zodat de stationsvoorzieningen
op Sloterdijk óók voor hen zonder OV-kaart bereikbaar zijn.
Je kunt als busreiziger niet even een broodje halen of een plasje doen in het station...
Inmiddels is duidelijk dat de posters niet meer zullen worden opgehangen. De eerste uitgave van de posters is verwijderd naar, zoals eerder al in dit topic is vermeld, agressie richting de medewerkers van NS op het station zelf. Er zijn nieuwe posters gemaakt maar deze zijn, om de agressie niet opnieuw uit te lokken, niet opgehangen. Dat zal ook niet gaan gebeuren. Wel wordt er, zoals Sivan NS ook vermeld, hard gewerkt aan een duidelijke bewegwijzering voor station Amsterdam Sloterdijk.
Ik begrijp dat er veel vraag is naar duidelijke posters op het station en snap ook de frustratie dat het een maand heeft gekost voordat dit boven water is gekomen. Ik kan alleen zeggen dat ik er alles aan heb gedaan om dit eerder duidelijk te krijgen en dat het me spijt dat dit niet eerder is gelukt.
Ik begrijp dat er veel vraag is naar duidelijke posters op het station en snap ook de frustratie dat het een maand heeft gekost voordat dit boven water is gekomen. Ik kan alleen zeggen dat ik er alles aan heb gedaan om dit eerder duidelijk te krijgen en dat het me spijt dat dit niet eerder is gelukt.
A
Alleen de kiosk ligt volgens mij achter de poortjes. De Spar om de hoek is voor busreizigers het goedkoopst.
Ik begrijp dat er veel vraag is naar duidelijke posters op het station en snap ook de frustratie dat het een maand heeft gekost voordat dit boven water is gekomen. Ik kan alleen zeggen dat ik er alles aan heb gedaan om dit eerder duidelijk te krijgen en dat het me spijt dat dit niet eerder is gelukt.
Zeer wonderlijk dat ik - na mijn vakantie tot afgelopen maandag - nu toch weer posters aantref op Sloterdijk. Zijn er echt mensen binnen NS die gewoon maar wat doen? Is het onmogelijk voor moderators om de plannen te achterhalen? Of wÃl men ons gewoon niet vertellen hoe het echt zit? Ik begrijp er nu echt niets meer van.
A
Fijn hoef ik morgen geen fototoestel mee te nemen.
NS is nu volgens mij al 1 1/2 jaar bezig om op alle manieren het probleem Sloterdijk te ontwijken.
Men spreekt er schande van (Rover, Loket OV) maar NS doet aan struisvogelpolitiek. NS had natuurlijk ook zelf dit bericht met toelichting hier kunnen neerzetten. Jammer dat een forumlid dit moet doen.
Ik mis op de poster nog een poortvrije route tussen spoor 9 en 10 en spoor 3 t/m 8. Komt hier ook nog een poster voor? 🙂
NS is nu volgens mij al 1 1/2 jaar bezig om op alle manieren het probleem Sloterdijk te ontwijken.
Men spreekt er schande van (Rover, Loket OV) maar NS doet aan struisvogelpolitiek. NS had natuurlijk ook zelf dit bericht met toelichting hier kunnen neerzetten. Jammer dat een forumlid dit moet doen.
Ik mis op de poster nog een poortvrije route tussen spoor 9 en 10 en spoor 3 t/m 8. Komt hier ook nog een poster voor? 🙂
Reputatie 5
Er kan nog 1 station bij in de eerste post van dit topic:Alkmaar.
Hier kun je tegenwoordig niet meer op Spoor 1 komen zonder uit en in te checken. :(
Dit is nu al een hele tijd zo.
En tevens vraag ik mij af waarom op Sloterdijk de poortjes niet gewoon voor de ingang worden gezet ipv. de stationshal.
Hier kun je tegenwoordig niet meer op Spoor 1 komen zonder uit en in te checken. :(
Dit is nu al een hele tijd zo.
En tevens vraag ik mij af waarom op Sloterdijk de poortjes niet gewoon voor de ingang worden gezet ipv. de stationshal.
Een poortje/paaltje kan volledig stand-alone werken (totdat z'n geheugen vol zit). Onder andere mobiele palen functioneren soms ook zonder degelijke mobiele verbinding door de locatie.
Dat is aan de ene kant het prachtige aan het systeem, en aan de andere kant ook meteen het probleem. Je vertrouwt voor een aanzienlijk deel op de data op de kaart, welke al jaren en nu nog steeds te kraken is. Aan de andere kant kan je systeem in principe functioneren als je centrale infra plat gaat.
Dat is aan de ene kant het prachtige aan het systeem, en aan de andere kant ook meteen het probleem. Je vertrouwt voor een aanzienlijk deel op de data op de kaart, welke al jaren en nu nog steeds te kraken is. Aan de andere kant kan je systeem in principe functioneren als je centrale infra plat gaat.
De ov-chipkaart heeft veel meer uitleesbare geheugendelen, met pointers naar de sectoren waar de data staat, zodat een in/uitcheckhandeling snel kan worden gedaan zonder de gehele 4K van de kaart te lezen.
De vraag is meer of hacky workarounds uberhaupt wenselijk zijn, of dat dit probleem gewoon fatsoenlijk opgelost moet worden. Ik ga voor dat laatste, en tot die tijd de poortjeslos open.
De vraag is meer of hacky workarounds uberhaupt wenselijk zijn, of dat dit probleem gewoon fatsoenlijk opgelost moet worden. Ik ga voor dat laatste, en tot die tijd de poortjes
A
Dat neemt niet weg dat de huidige situatie een gedrocht is waar niet bijster goed over lijkt te zijn nagedacht. Het was beter geweest om in ieder geval de stationshal zo in te richten dat binnen het hoofdgebouw zonder omchecken kan worden overgestapt.Precies, Eigenlijk zou de incheck rij voor zowel GVB als NS in de stationshal aan beide kanten moeten komen en "overstap paaltjes" net als Amstel. Bij de inchek rij kan iemand al meteen besluiten om met NS, danwel GVB te reizen. Mensen die NS op NS overstappen (behalve spoor 9-10) kunnen dat zonder omchecken. GVB - NS en andersom gewoon via overstap paaltjes.
Amsterdam Amstel als voorbeeld lijkt me niet relevant. Bij Sloterdijk gaat het om het probleem van overstappen van NS op NS, net als bij een paar andere stations als Amsterdam Bijlmer ArenA, Amsterdam Muiderpoort, Amsterdam Zuid, Boxtel. In Hilversum is het probleem opgelost door planmatig geen treinen meer van spoor 1 te laten vertrekken.Dat is ook redelijk inefficient zulke spoorcapaciteit inleveren lijkt op wat er bij Den Haag centraal met sporen 11 en 12 gebeurde. Die liggen er ook al een paar jaar werkeloos bij.
Maar NS weigert er ook maar iets aan te doen, alles onder het mom van het verbeteren van de veiligheid en het bestrijden van het zwartrijden.
Toch moet NS iets gaan doen nu ook de Nationale Ombudsman zich over de misstanden heeft uitgelaten. Het heeft enige tijd geduurd maar er is eindelijk berichtgeving in de landelijke media, zoals in dit bericht:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/sommige-reizen-vallen-duurder-uit-dan-de-bedoeling-is-door-opnieuw-uit-en-inchecken-bij-overstap~b283b36e/
Tegelijkertijd benoemt het OV Loket nog een misstand: het extra betalen vanwege gedwongen omchecken vanwege een vervoerderswissel wanneer een reis in het dal is begonnen en er wordt overgestapt in de spits. NS noemt dat een 'exotisch verschijnsel'. Dat kan NS helemaal niet weten omdat NS geen inzicht heeft in de incheckgegevens bij andere vervoerders.
NS moet minder zwammen en gewoon de problemen oplossen.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/sommige-reizen-vallen-duurder-uit-dan-de-bedoeling-is-door-opnieuw-uit-en-inchecken-bij-overstap~b283b36e/
Tegelijkertijd benoemt het OV Loket nog een misstand: het extra betalen vanwege gedwongen omchecken vanwege een vervoerderswissel wanneer een reis in het dal is begonnen en er wordt overgestapt in de spits. NS noemt dat een 'exotisch verschijnsel'. Dat kan NS helemaal niet weten omdat NS geen inzicht heeft in de incheckgegevens bij andere vervoerders.
NS moet minder zwammen en gewoon de problemen oplossen.
Reputatie 4
Maar NS weigert er ook maar iets aan te doen, alles onder het mom van het verbeteren van de veiligheid en het bestrijden van het zwartrijden.
Ik twijfel zeer aan de veiligheid: Bij een calamiteit op het station vermoed ik dat mensen tegen het glas in de verdrukking komen. Met het plaatsen van poortjes en hekwerk voor calamiteiten heb je evengoed de doorstroomcapaciteit gehalveerd.
Dit wat mijn hoofdreden om het onderwerp poortjes in Sloterdijk te starten, maar wordt nu afgedaan met uitsluitend aandacht voor het "omchecken"-probleem.
Op station Den Haag Centraal zijn de poortjes nog open en heeft men daar afgelopen week geprobeerd om de reizigersstroom te sturen bij aankomst op spoor 8-9, met afzet lint op keelhoogte, zodat je verstikt raakt. De hoeveelheid mensen die daar door de poortjes gaat is enorm. De poortjes halveren ook daar de doorstroomcapaciteit. Bij de gedachte over het sluiten van poortjes aldaar heb ik ernstige zorgen om de veiligheid.
Bladzijde 2 / 18
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.