beantwoord

Omreizen omdat er de spitstrein is uitgevallen

• 15 November 2015
  • 3 reacties
  • 108 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Goedenavond,

Ik reis iedere dag van nieuwerkerk aan den ijssel naar utrecht. Het komt regelmatig voor dat de spitstrein van 23 en 53 over het uur richting gouda niet rijden. Doordat ik altijd 5min eerder op het station ben neem ik dan de sprinter van 18 en 48 over het uur naar rotterdam alexander om van daaruit de intercity te nemen naar utrecht centraal. Hierdoor ben ik op de zelfde tijd in utrecht centraal als dat ik de trein van 23 of 53 over het uur naar gouda neem en vandaar uit de intercity. Echter moet ik hiervoor wel 2,60 extra betalen. Dit is een beetje vreemd, de trein van jullie valt uit en ik ga het creatief oplossen en moet hiervoor nog betalen ook! Hoe gaan we dit oplossen?

groetjes thijs
icon

Beste antwoord door Brian NS 16 November 2015, 11:22

Bekijk origineel

3 reacties

Beste thijs.claessens,

Welkom op het NS Serviceforum. Ik snap dat het een creatieve oplossing is, maar die extra kosten kunnen we niet vergoeden. In dit geval maak je een langere reis, waardoor de reiskosten ook hoger zijn. Als er vaak problemen zijn op dat traject ga ik het intern onder de aandacht brengen, zodat hier naar gekeken kan worden. En bij meer dan 30 minuten vertraging kun je een beroep doen op de geld terug bij vertraging regeling.
Als jullie een trein uit laten vallen, zouden jullie de route van thijs.claessens kunnen omroepen op station Nieuwerkerk aan den IJssel als officieel omreisadvies, zodat reizigers er zo min mogelijk hinder van ondervinden als júllie om wat voor reden dan ook in gebreke blijven bij het uitvoeren van de dienstregeling. Het kost zelfs niets. Maar nee, NS wil zelfs een slaatje slaan uit treinuitval. Kijk, dat is nou het verschil tussen een vervoerder die denkt vanuit regeltjes, procedures en eurotekens en een die wél de reiziger op 1, 2 en 3 zet.
Reputatie 6
Badge +1
Het is natuurlijk niet de netste oplossing, maar eventueel zou u uw traject kunnen wijzigen naar Alexander-Utrecht. Dat kost 20 euro per maand extra, maar dan mag u wel zonder extra kosten heen en weer reizen via Alexander. Maar ik met het met Pe_pe eens dat een nette oplossing mogelijk zou moeten zijn.

Reageer