beantwoord

Omreizen via Schiphol

• 21 augustus 2014
  • 5 reacties
  • 340 Bekeken

Hallo allemaal,

Het is een probleem waarvan ik weet dat het al regelmatig wordt aangekaart, maar toch doe ik het weer. Ik was zeer benieuwd waarom bij een storing tussen Gouda en Rotterdam wordt geadviseerd om te reizen via Schiphol, terwijl de IC direct niet toeslagvrij wordt gemaakt. Met 'normale' treinen is via Den Haag een stuk sneller, waarom wordt dit niet geadviseerd? Nu betaal ik best 3 euro extra voor een lekker snelle reis (ik reis verder toch gratis met studenten OV), maar toch. Ik herinner me van jaren terug dat de IC direct altijd toeslagvrij wordt gemaakt bij storingen waarbij wordt geadviseerd via Schiphol te reizen, ik heb hier vaker gebruik van gemaakt. En de laatste tijd is dit opeens niet meer zo en kom ik daar pas op Schiphol achter! Dat is toch op zijn minst een beetje vreemd...

Groetjes!
icon

Beste antwoord door Hertog 22 augustus 2014, 00:43

De IC direct wordt alleen maar toeslagvrij gemaakt als er verder geen acceptabele alternatieven zijn.

Als er tussen Rotterdam en Gouda een verstoring is (zoals enkele dagen geleden) kun je ook van Rotterdam via Den Haag Centraal naar Gouda omreizen.

Voor verdere bestemmingen wordt dan vaak geadviseerd via Schiphol (eigenlijk Den Haag HS, Leiden, Schiphol) te reizen omdat vanaf Schiphol bijv. weer Intericty's gaan die of wel rechtstreeks, ofwel met 1 overstap snelle verbinding geven met Utrecht/Amersfoort en verder.

En het staat natuurlijk iedereen vrij om van Rotterdam naar Schiphol voor de Intercity Direct te kiezen (die slechts 2x per uur rijdt) en daarvoor een toeslag te betalen.
Bekijk origineel

5 reacties

De IC direct wordt alleen maar toeslagvrij gemaakt als er verder geen acceptabele alternatieven zijn.
Als er tussen Rotterdam en Gouda een verstoring is (zoals enkele dagen geleden) kun je ook van Rotterdam via Den Haag Centraal naar Gouda omreizen.
Voor verdere bestemmingen wordt dan vaak geadviseerd via Schiphol (eigenlijk Den Haag HS, Leiden, Schiphol) te reizen omdat vanaf Schiphol bijv. weer Intericty's gaan die of wel rechtstreeks, ofwel met 1 overstap snelle verbinding geven met Utrecht/Amersfoort en verder.

En het staat natuurlijk iedereen vrij om van Rotterdam naar Schiphol voor de Intercity Direct te kiezen (die slechts 2x per uur rijdt) en daarvoor een toeslag te betalen.
Beste Masha91, Welkom op het NS Service Forum. Bedankt voor je vraag. We verwerken zoveel mogelijk (alternatieve) reisopties in de reisplanner, indien we er één over het hoofd zien mag dit altijd met ons delen. De IC Direct wordt, zoals Hertog aangeeft, alleen in specifieke gevallen wordt de IC Direct toeslagvrij gemaakt. Het antwoord van Hertog is gemarkeerd als het juiste antwoord.

Ik heb je topic verplaatst naar 'In de trein' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.
Reputatie 6
Het is natuulijk ook een leuke manier om extra inkomsten te generen. Handig allemaal die omreizers die extra toeslag moeten betalen.

Net zoiets als de Schiphol garantie service: wil je op de trein kunnen vertrouwen, mag je vijf euro extra betalen.
Het ergste is nog is dat IC Direct de meeste vertragingen heeft van alle treinen, 9% valt gewoon compleet uit, al jarenlang.
Reputatie 6
Prachtig toch, flink geld verdienen door knollen voor citroenen te verkopen! Dit oud-Hollands gezegde is NS niet onbekend.

Reageer