Omroep Flirt

• 6 februari 2017
  • 7 reacties
  • 342 Bekeken

Ik zit in flirt 2203. Het geluid van de omroep staat veel te luid! Ook de elektronische stem klinkt knullig. De trein is verder OK

7 reacties

Hallo Wilman en welkom op het NS Serviceforum,

Ik wil je bedanken voor de feedback. We zijn ervan op de hoogte dat de omroep nog niet optimaal is. De bedoeling is dat de omroep uiterlijk februari 2017 overal juist en zuiver is. Er wordt dus aan gewerkt!
Reputatie 4
Wat ik fijn vind aan de omroep in de flirt is het attentiegeluid (ding-dong achtig) bij een manuele omroep.
Reputatie 3
Ik heb vandaag voor het eerst ook in een rijdende FLIRT trein mogen plaatsnemen, eveneens de 2203. Erg fijne en prima vormgegeven trein! De centrale afvalbak zal nog wel even wennen zijn, tenzij dit in alle nieuwe treinen toegepast gaat worden.

De omroep verbaaste mij ook, dit doet me denken aan de Google Translate voorleesknop en die vind ik eerlijk gezegd ook verschrikkelijk! Het is nu april, komt er nog een verbeterde omroep?
Het is een bekende klacht wiskunde123, dit blijven we uiteraard evalueren.

Wel fijn om te horen dat de trein verder goed bevalt!
Reputatie 5
Badge
@wiskunde123 Volgens mij komt er nog een normale omroep in die trein. Wanneer het zal gebeuren weet ik niet. Tot die tijd gaan we maar naar Wolfhuze, Aaarnhem, Wijchen (Uitgesproken zoals geschreven) en er zullen ook nog meer voorbeelden zijn. Tevens moet men niet vergeten uit te steppen.
Ben ook benieuwd wanneer de omroep verder wordt verbeterd/aangepast. Sinds de aanpassingen in februari/maart stap ik niet meer uit op 'station Best' maar op 'station Besss' (= allerlaatste frase van het aankondigingsbericht dat station Best wordt genaderd). :D

'Schippel Eerport' is trouwens ook een mooie! 😃
Ik weet dat ze op de Duitse RE13 van Venlo naar Hamm de berichten hebben laten inspreken door een bekende radiopresentator, klinkt dan ook perfect, is geen computerstem.

Wat ik in Duitsland ook netjes vind is dat in elke trein wordt omgeroepen aan welke zijde van de trein het perron komt (bijv "Ausstieg in Fahrtrichtung links"...

Reageer