beantwoord

Omroep Flirt

• 1 oktober 2017
  • 10 reacties
  • 451 Bekeken

Reputatie 1
Goedenavond,

De omroep in de NS Flirt's is zoals bekend erg treurig. Namen worden verkeerd uitgesproken en de intonaties liggen overal en nergens.
NS had beloofd om begin dit jaar de omroep aan te passen zodat de omroep beter klinkt. Dit is tot op heden nogsteeds niet gebeurd.

Is het daarom geen idee om Tuffie Vos, als jullie haar dit najaar (voor de nieuwe dienstregeling) weer inhuren, meteen de omroep voor de Flirt's in te laten spreken? Ze zou meteen een lange lijst met allemaal klanken en tekststukjes in kunnen spreken zodat de computer met behulp van haar stem (en dus niet de 'uitsteppen, wagenungen'-stem die er nu in zit) een mooie omroep kan maken.

Ik ben benieuwd of hier plannen voor zijn en hoe lang het nog gaat duren voordat de omroep echt eens wordt aangepakt, aangezien jullie al een jaar zeggen dat jullie er mee bezig zijn...
icon

Beste antwoord door Erryt NS 2 oktober 2017, 09:22

Hoi Mueslireep,

In februari zijn er enkele aanpassingen geweest voor de omroep, maar ik merk uit jouw bericht dat je geen verbetering ervaart. Ik durf niet aan te geven of er nog plannen zijn om deze nogmaals aan te pakken. Ik zal je suggestie doorgeven. Merk je ergens dat reizigers hier hinder van ondervinden of nog erger dat reizigers belangrijke informatie hierdoor missen?
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Bij de SNG in de 6300 is al wat verbeterd, eerst was het Den Haag Laan van NOOOI en nu al weer een tijdje volledig Den Haag Laan van Nieuw Oost-Indië.
Badge
Problemen met de uitspraak zijn bekend en daar wordt aan gewerkt zowel voor de Flirt als voor de SNG, maar het schijnt toch wel lastig te zijn om een goede uitspraak te krijgen van een aantal plaatsen en ze zijn daar dus nog mee bezig.
Reputatie 7
Badge +3
Naar Leeuwarden is geen Flirt maar een SNG. Maar die hebben inderdaad ook zo'n leuke robotomroep. Al moet ik zeggen dat het op het traject Haarlem - Den Haag al beter is dan in het begin. Wat nog niet veel beter is, is dat de robotdame zich soms digitaal "verslikt" en iets wegvalt, krijg je zoiets als "Het volgende station is Den Haa. ..riahoeve" (ipv Den Haag Mariahoeve).
Soms heb ik de neiging haar een applausje te geven wanneer het de hele rit goed haar digitale mond uitkomt 🤣
Totaal niet professioneel die omroepbot, maar wel geinig... Vandaag voor het eerst in SNG (thanks Momo voor tippen juiste treintype 😁) van Meppel naar Leeuwarden..... Station Mebbel en Wolfga.... Ik kan nu al nie wachten tot Akrum en Grou-Jirnsum 😁😜
Reputatie 1
Wat klagen jullie nou, lachen in de trein is toch beter dat dat ssstttttt.
Reputatie 7
Badge
Persoonlijke aanrader: het traject Eindhoven - Tilburg Universiteit. Vijf minuten en je ligt dubbel, gegarandeerd :P
Eindhoven-Nijmegen is ook lachen. Met overstappen in Es Hertoogenbosg 🙂
Badge
Persoonlijke aanrader: het traject Eindhoven - Tilburg Universiteit. Vijf minuten en je ligt dubbel, gegarandeerd 😛
Reputatie 1
Ga zelf eens in de trein zitten en luister: die omroep is gewoon lachwekkend (klinkt als Kermit de Kikker), maar de uitspraak van veel plaatsen klopt niet.
Hoi Mueslireep,

In februari zijn er enkele aanpassingen geweest voor de omroep, maar ik merk uit jouw bericht dat je geen verbetering ervaart. Ik durf niet aan te geven of er nog plannen zijn om deze nogmaals aan te pakken. Ik zal je suggestie doorgeven. Merk je ergens dat reizigers hier hinder van ondervinden of nog erger dat reizigers belangrijke informatie hierdoor missen?
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb liever dat NS zijn tijd besteedt aan de storingen van de Flirts zodat ze niet meer steeds onderweg stranden.

Reageer