Omroep in trein slecht verstaanbaar tot niet functionerend

• 5 april 2016
  • 6 reacties
  • 183 Bekeken

Ik heb èrg vaak dat de omroepinstallatie in de trein niet goed werkt.

Ik vind dat NS dit zou moeten verbeteren.

6 reacties

Reputatie 5
Badge
Helemaal mee eens! Met name in de VIRM dubbeldekkers is het regelmatig niet verstaanbaar. Het ligt er ook aan hoe de conducteur de spreekhoorn vasthoudt. Sommigen proberen het op een armlengte afstand. Dat werkt natuurlijk niet.
Jammer dat dit jullie ervaringen zijn. Het klopt inderdaad dat het vooral ligt aan de manier waarop een conducteur de microfoon vasthoudt. Vooral het volume verschilt daarom vaak bij verschillende conducteurs. Dit komt daarom niet vaak door de installatie zelf, maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen waarbij de installatie wel nagekeken moet worden. In dat soort gevallen mag je het treinstelnummer doorgeven en een beschrijving van de plek van de installatie wanneer er meerdere installaties in het treinstel zitten. Wanneer het volume te zacht is, is het de kortste 'klap' om de conducteur zelf aan te spreken. Wanneer dit op een opbouwende manier gebeurt, zal dit waarschijnlijk juist prettig worden ervaren door de conducteur omdat hij zich hier wellicht niet eens bewust van is en van jullie feedback alleen maar kan leren.
Het volume van de intercom is door ons niet in te stellen. Het is lastig inschatten hoe hard of zacht de omroep doorkomt en ik beaam dat in de VIRM inderdaad relatief veel klachten over komen. Ik hoop als ze gereviseerd worden, dat de omroep een stuk betrouwbaarder wordt.
ICM krijg ik het minste klachten over, want hiervan is bekend dat we de microfoon verweg moeten houde.
Bedankt voor de toevoegingen Loes! 🙂
Wel is het fijn als reizigers ons vertellen of de omroep werkt, want ik kan me moeilijk in de trein zelf horen 😉
Reputatie 4
Het volume van de intercom is door ons niet in te stellen. Het is lastig inschatten hoe hard of zacht de omroep doorkomt en ik beaam dat in de VIRM inderdaad relatief veel klachten over komen. Ik hoop als ze gereviseerd worden, dat de omroep een stuk betrouwbaarder wordt.
Een revisie is ook niet alles. Bij de oude dubbeldekkers (DDZ) zou de intercom ook met de revisie worden verbeterd, maar daar merk ik maar weinig van. 50% van de tijd is de omroep veel te zacht.

Reageer